בנוחיות שלכם: כיצד תהפכו את חדר השירותים לחלל מעוצב ונעים?

חדר השירותים הוא אחד המקומות בו אנו מבלים לא מעט שעות ולעיצובו ישנה חשיבות רבה. חדר שירותים יכול להיות מעוצב באופן ססגוני ומרשים לא פחות מכל חדר אחר בבית. כל שדרוש הוא מעט מחשבה יצירתית וטאץ' עיצובי וכך תהפכו את החלל למקום שנעים לשהות בו

חדר השירותים הוא אחד המקומות בו אנו מבלים לא מעט שעות ולעיצובו ישנה חשיבות רבה. הגודל הממוצע של חדרי שירותים נע בין 1.5 ל- 4 מ"ר. לכן, יש צורך בפתרונות מתוכננים היטב בגודל מיטבי החל מאסלה ועד לחיפוי וריצוף. חדר שירותים יכול להיות מעוצב באופן ססגוני ומרשים לא פחות מכל חדר אחר בבית. כל שדרוש הוא מעט מחשבה יצירתית וטאץ' עיצובי וכך תהפכו את החלל למקום שנעים לשהות בו.
חדר שירותים יוקרתי
עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: עודד סמדר
מאז הומצא לפני יותר מ- 250 שנה, השתכלל בית השימוש המודרני והפך לאחד המושאים המאתגרים למעצבים ולאדריכלים. גם בעסקים, מסעדות ובבתי הקפה היום רואים השקעה עצומה בחללי חדרי השירותים החל מצביעה אומנותית ועד לכיורים ומשטחים ייחודיים. "הדיאלוג שמקיים חלל חדר השירותים עם חלל הבית כולו, תופס מקום מרכזי בעיצוב העכשווי", מוסרת מיכל נוף, סמנכ"לית שיווק ומכירות פרוייקטים של חברת ויה ארקדיה.
חלל שירותים מעוצב עם נגיעות צבע אדום
מחדרון קטן לחלל מטופח ומעוצב. עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: עודד סמדר

מפלי הניאגרה


"ניאגרות פשוטות עם מיכל הדחה סטנדרטי כבר כמעט הוצאו מהמלאי, וגם המושב המודרני תפס תאוצה לכיווני עיצוב שלא נצפו. בשל תפקודה, נחשבת האסלה מחד לכלי סניטרי שיש להצניעו, ומאידך למקום הפונקציונאלי החשוב בחדר השירותים. משום כך, הבחירות הקשורות באסלה, הן התפקודיות ההיגייניות והן האסתטיות, מצריכות הקפדה יתרה. מידות האסלה עד היום הן סטנדרטיות פחות או יותר. אסלה סטנדרטית גובהה 40 ס"מ מהרצפה, עומקה 60-75 ס"מ. ורוחבה כ- 40 ס"מ. כך שלפחות מבחינת המידות, לא נדרשת חשיבה יצירתית במיוחד על גמישות והתאמה"
חדר רחצה מעוצב
עיצוב: דניאל זריהן בייצ'ר. ריצוף: ענבל אבירם. פריטי עץ – דלית להב סטודיו יש מאין. צילום: הילה עידו
"בענף המתפתח גוברת הדרישה לשיפורים, היצרנים מתחרים על לבו וישבנו של הצרכן בשלל עיצובים ורעיונות מקוריים: אסלות מעוצבות כתא טייס, מושבים דקים, תעלות נסתרות, הדפסות דיגיטליות, נירוסטה, זהב, ויהלומים הם רק חלק מהחומרים מהם עשויות כיום האסלות הנמכרות לשימוש ביתי. לצד העיצוב קיים מפרט של פונקציונליות מקסימלית: שטיפה לגבר/ אישה, חימום ותאורה, זרמי מים שוטפים – מתזי סילון בהתאמה אישית, לחצים שונים של המים ועוד".

הכי חשובה – ההיגיינה


"מרבית האסלות עשויות חומרים קרמיים מזוגגים (חרס). הסיבה לכך נעוצה בקלות הניקוי שלהם. מושב האסלה על פי רוב עשוי פלסטיק אך גם מושבים מעץ, או צפוי עור, ריפודים ועוד מאפשרים לרענן את חדר השירותים כולו. כיום, נוהגים לחלק את האסלות ל- 3 סוגים עיקריים: אסלה ריצפתית – אלה שעומדות על הרצפה וצמודות לקיר. אסלה תלויה – היוצאת מן הקיר ואין מגע בינה לבין הרצפה והן מחוברות למיכל הדחה סמוי. אסלת מונובלוק – המורכבת ביחידה אחת עם מיכל הדחה גלוי. אסלות ללא תעלה הן הדור הבא בתחום. בעוד שאסלות רבות בנויות כך שהשטיפה תהיה היקפית ומלאה בכל חלקי האסלה, האסלה עם תעלה פתוחה היא בעלת שטיפה בחלק האחורי בלבד, ובכך מקטינה את הצטברות הלכלוך באסלה ומאפשרת ניקיון קל ומהיר".
חדרי שירותים ציבוריים יוקרתיים מייבשי הידיים של דייסון אנגליה. בקרוב בכל בית? צילום: יח"צ
ומה באשר לניקיון הידיים? חידוש טכנולוגי הנפוץ בשנים האחרונות בעיקר בשירותים ציבוריים במשרדי הייטק וכדומה, הוא מייבש הידיים. airblade tap של חברת  Dyson מתהדר בעובדה שהוא מייבש את הידיים תוך 12 שניות ומשמש גם כברז וגם כמייבש ידיים במוצר אחד. הן המים והן האוויר מופעלים באמצעות חיישן אינפרא-אדום חכם המזה את מיקום היד. מעגל חשמלי ממוחשב מתאם את המידע ומפעיל את המים או את האוויר בהתאם, ללא עיכובים מיותרים. מייבש הידיים מופעל באמצעות מנוע אלקטרו מגנטי משוכלל. בתוך מייבש הידיים מותקן חסכם המפזר המים על הידיים בצורה שתחסוך בכמות המים במהלך השימוש. ה- airblade db, שהוא המכשיר הוותיק יותר, מייבש את הידיים ב-10 שניות באופן שקט במיוחד, ומתאים לכל סוגי חדרי הרחצה, גם בבתים פרטיים. לא יהיה זה פלא אם כמה שנים מהיום תמצאו מייבש ידיים בכל בית.
חדר שירותים שחור מעוצב
מחדרון קטן לחלל מטופח ומעוצב. עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: עודד סמדר
חדר שירותים קלאסי מעוצב
 עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: יח"צ

הצד שלו הצד שלה 


"עולם החיפויים בכלל וחיפויי חדר השירותים בפרט הוא אינסופי. החיפויים הם המעטפת העיצובית הכוללת של החדר, המשפיעה על האווירה שבו. גורם הלחות בחדר הרטוב מחייב שימוש בחיפויים עמידים בפני מים, כאלה שלא יסכנו בהחלקה ושיהיו קלים לניקוי. בשנים האחרונות, יותר מתמיד, גם הגברים מקבלים תשומת לב בחדר הרחצה והשירותים, הדבר מתבטא בגווני החיפויים והאריחים הכהים משתלטים על החלל ולא מותירים חללים אלו ורודים ובהירים בלבד. כמו כן, בשנים האחרונות נוכל לראות קו מיוחד של משתנות מעוצבות וחדישות לגבר הנמצאות בחדר הרחצה המשותף. אין זו בושה ואף מדובר בעניין יוקרתי להציב משתנה מיוחדת לגברים המאפשרת נוחיות מרובה".
חדר רחצה עם שני כיורים ושני שירותים
הצד שלו הצד שלה. כלים סניטריים של חברת CIELO להשיג בויה ארקדיה. צילום- יח"צ
שירותים לאישה ולגבר
הצד שלו הצד שלה. כלים סניטריים של חברת CIELO להשיג בויה ארקדיה. צילום- יח"צ
חדר רחצה כפול שניים
 הצד שלו הצד שלה. כלים סניטריים של חברת CIELO להשיג בויה ארקדיה. צילום- יח"צ
חדר רחצה מעוצב
מחדרון קטן לחלל מטופח ומעוצב. עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ. צילום: עודד סמדר

 

בנוחיות שלכם 533
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...