יושבים בפינה: כל הסיבות למקם את פינת העבודה דווקא בסלון

כשרוצים את הילדים קרובים אליכם, כשהילדים רוצים אתכם קרובים אליהם או סתם כשאין מקום אחר, הופכים את פינת העבודה לחלק מחדר המגורים

יתכן מאוד שבשבועות האחרונים אתם עסוקים עד מעל לראש בהכנה של פינת העבודה לדור הצעיר, שאוטוטו מתחיל את שנת הלימודים. מיטב השולחנות, עילית הכיסאות והחדר הסופר מעוצב שבו ציידתם אותם, לא ימנעו את ההגעה שלהם לסלון, כדי לשבת לצידכם עם הספרים והמחברות ולהכין את שיעורי הבית במחיצתכם.

יש משהו כובש בישיבה בצוותא ולא בחדר מבודד, וכמבוגרים אנחנו יכולים להזדהות עם הסיטואציה, כשתוך כדי עבודה אנחנו אוהבים להציץ במקביל לטלוויזיה או להיות בלב ההתרחשות. לעיתים העבודה בסלון היא אילוץ שנובע מחוסר מקום בדירה מאותגרת מטראז', או מרצון להשגיח על שיטוטי הילדים ברחבי הרשת. אם כבר התכנסנו עם פינת העבודה בסלון, כדאי לעשות זאת כך שהבלגן המתבקש יישאר בחוץ.

פינת עבודה בלב הסלון

למה לא בעצם? פינת עבודה בלב הסלון יכולה (במקרים מסוימים) להיות פתרון נהדר

7-6.jpg

סגנון וחומרים של סלון

בפרט בבתים קטנטנים, נכון למקם את פינת העבודה במרכז ההתרחשות בכדי לייעל את הפונקציות והחללים השונים. מיקום פינת העבודה בחלל הציבורי, בין הסלון ובין פינת האוכל, יוצר הגדרה אופטימלית של כל אחד מהאזורים הללו. לפינת העבודה ניתן לשוות מראה של ספרייה שמהווה חלק אינטגרלי בסגנון ובחומרים של הסלון, להבדיל ממראה משרדי.

אחידות עיצובית

הרציונל התכנוני הנכון ביותר עבור דירות קטנות הוא לייצר מרחב שבו גם מי שעובד או מבשל יכול להיות בקשר עין עם מה שקורה בסלון, ויחד עם זאת לאפשר פינה שקטה ומסודרת, שבה ניתן יהיה לעבוד. בעזרת עיצוב נכון ניתן ליצור אחידות בבחירת הפריטים והצבעים שבחלל, וכך למרות גודלה הקטן של הדירה תתקבל בה תחושה מרווחת.

בפינות עבודה שכאלו מומלץ לתכנן מדפים שיקנו למרחב תחושה קלילה ואוורירית. בכדי להקל על העלויות ניתן לייצר כאלה ממשטחי עץ תעשייתיים וכך לייצר מראה קונספטואלי ולא שגרתי. על גבי המדפים מומלץ לשלב לא רק ספרות מקצועית אלא גם ובעיקר אקססוריז רלוונטיים וכמובן כלים נאים שישתלבו בקונספט העיצוב של החלל הציבורי כולו.

אחידות עיצובית היא שם המשחק- כך פינת העבודה תשתלב באופן כמעט בלתי אמצעי בסלון הביתי

5-8.jpg

יוצרת עניין, בפרט בדירות קבלן

אחד האזורים הפנטסטיים למקם את פינת העבודה בחלל הציבורי הן אותן נישות שרבים מהקבלנים בוחרים ליצור ולרוב הן כלל אינן מנוצלות. כך כשאנחנו ההורים רוצים לעבוד ותוך כדי להישאר במרכז הבית ולשמור על קשר עין עם המשפחה ובפרט עם הקטנטנים, ניתן לעשות זאת. מעל שולחן העבודה ניתן לתלות מדפים עליונים עבור קלסרים מקצועיים וספרות הבית כך שהפינה לא תשדר רק תחושת משרד, אלא תהווה במקביל אלמנט דקורטיבי בסלון. בכדי לייצר עניין מומלץ לייצר את היחידות השונות מחומרים וצבעים שונים. כך למשל את הארון התחתון והמשטח לצבוע בלבן, ואילו את המדפים ליצור בגימור עץ שמוסיף חמימות ועניין.

יש לכם נישה שעומדת ריקה? נפלא, נצלו אותה לטובת פינת עבודה!

2-8.jpg

פינה נעלמה

פינת עבודה ומחשב במרכז הדירה היא גם הזדמנות מצוינת להציץ מידי פעם אל עבר מסך הטלוויזיה. בכדי שנוכל לעשות זאת באין מפריע ניתן לייצר בפינת העבודה ארון שדלתותיו נכנסות לתוך כיס בעזרת מנגנון מיוחד, וכך אינן מסתירות את המסך כשהן פתוחות. בנגרות זו מתכננים למעשה דופן כפולה כדי שתתאפשר פתיחה מלאה לדלתות, וכן מקום מיוחד למודם, ניירת וכן מגירה עבור כלי כתיבה. על עומק המידוף העליון להיות נמוך מעומק השולחן, זאת בכדי למנוע חבלה בראש כשקמים מהכיסא. זאת ועוד, ניתן למקם ברהיט תאורה פנימית, ממש מתחת למדף ומעל משטח העבודה, כשההדלקה מחוץ לארון, על מנת לאפשר נגישות גם כשדלת הכיס סגורה.

והעיקר, לא לפחד כלל... ניתן לייצר פינת עבודה נפלאה גם בלב הסלון. בהצלחה!

6-8.jpg
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...