מינימום קירות ומקסימום נוף: קומה עליונה הפכה לפנטהאוז מרהיב

במסגרת פרויקט פינוי בינוי, האדריכל והמעצב רועי שמואל הפך את קומה עליונה לפנטהאוז מרהיב בו הנוף מגיע לכל פינה בבית

רועי שמואל
220 +100 מרפסות מ"ר
אריאל וייס
רועי שמואל - משרד Consilium
רועי שמואל
רועי שמואל
HOME 21

במסגרת תוכנית של פינוי בינוי, בבניין מגורים ברעננה, הנוף שמקיף את הבית השפיע רבות על האדריכל והמעצב רועי שמואל וכך תאר זאת: "קיבלתי על עצמי לתכנן ולעצב את הקומה העליונה המשתרעת על מרבית שטח הגג. משלב התכנון הראשוני היו ברורים לי שני דברים: הבית יתוכנן ויעוצב על פני מפלס אחד ויהיו בו כמה שפחות קירות שיסתירו את הנוף". ואכן, כל החדרים למעט חדר השינה של ההורים פתוחים לכיווני האוויר שמקיפים את הבית. הפנים מתחבר עם החוץ, והחוץ מקושר אל פנים הבית.

סלון מודרני

סביב סלון מודרני וויטרינות גדולות פתוחות אל הנוף , ריהוט: 21 HOME

8
  1. מראה קובייתי בלי מחיצות

"למטבח, שהוא פתוח כולו לסלון, תכננתי מראה קובייתי, צורה שתוחמת אותו ומשרה בו אווירה קצת שונה מזו ששוררת בסלון. בלי קירות וללא מחיצות, עם גב ספה נמוך שלא מסתיר את המטבח, עיצבתי אזור מוגדר שעדיין נשאר פתוח לפנים הבית וכמתוכנן, גם אל החוץ". המעטפת הקובייתית עשויה למעשה מקיר ארונות גבוהים, המגיעים עד לפתח מיזוג האוויר שיוצר סוג של נתק מהתקרה. ליצירת תחושה תלת ממדית, ובכדי שקיר הארונות במטבח לא יראה כמו ארון בגדים בחדר שינה, עוצב ארון ויטרינה מואר שמהווה רקע דקורטיבי לחזית המחופה בעץ, בה, בין היתר, תוכננה בקו אפס דלת הכניסה לבית. את סוגיית מקומות האחסון הרבים שנדרשים במטבח פעיל, פתר רועי בשני אופנים. האחד, מימין  לקיר העץ בו קבועה הכניסה אל הבית, נראה קיר שחור חלק תמים למראה, כשלמעשה מאחוריו מסתתר ארון החשמל ותקשורת  ומזווה גדול. האי הגדול, בנוי משני חצאים, חצי אחד משמש בין היתר לארוחות חפוזות והשני כולו הוקדש לאחסון.

מטבח

מטבח מודרני במראה של קוביית עץ גדולה , ספה - HOME 21

6

פינת אוכל שתמיד מוכנה ומזמינה

"מול אף אחד מבין היושבים סביב השולחן הגדול באורך של 2.40 מטר, אין קיר אטום. כולם, מכל צד וזווית, חשופים לנוף. זה אולי מה שגרם לכך שהמשפחה מרבה להשתמש בפינת האוכל ולא רק בשבתות וחגים". הגדרתה של פינת האוכל המרווחת, ושוב ללא קירות ומחיצות, נוצרה באמצעות שלושה קירות שבכל אחד מהם וויטרינה גדולה. גוף התאורה הדקורטיבי משתלב בנוף החודר פנימה ומשלים את התמונה.

פינת אוכל

פינת אוכל מוקפת בוויטרינות גדולות חשופות לנוף , פינת אוכל: הום 21

7

אומנות ולא אומרים לא ל- custom made 

"בכל אחד מהפרויקטים שלי, אני משתדל וממליץ לשלב אלמנט אמנותי. לטעמי, יצירה אומנותית משתלבת בחלל, מתחברת לעיצוב הפנים ומדגישה אותו, יוצרת עומק ומתחברת לגרים בבית". כאן,  בפנטהאוז הפתוח לאור היום שחודר פנימה ומציף את הבית, רועי שמואל עיצב, קיר שחור דומיננטי מחופה באריחים מדוקקים סלעיים ובמרכזו, בהדפסה על זכוכית,  תמונה קלאסית של בלרינה בתוך המים. הקיר השחור מתחבר לריהוט המיוחד כשבמרכזו ספה באורך של 5.80 מטר. בכל עבודותיו של רועי שמואל מודגשת הייחודיות אותה הוא יכול לממש בזכות קשרי העבודה הממושכים עם Home 21. ועל כך הוא מעיד: "שנים שאני עובד עם הום 21, מכיר את טירן הבעלים, ומעולם לא אכזבו אותי. לכל רעיון עיצובי שלי, עם כל תכנון ועיצוב שאני מגיע אליהם, הם לא אומרים לא. והביצוע המושלם שלהם עושה לי חיים קלים".

סלון מודרני

סלון מודרני, קיר דומיננטי שחור, יצירה אומנותית וספה באורך של 5.80 מטר ניצבת מול הנוף , ספה: HOME 21

5

מונדריאן בשחור אפור ולבן

על הקיר בחדר השינה של ההורים, האומנות מיותרת, כי הקיר לכשעצמו נראה כיצירה אומנותית בסגנון ציוריו של הצייר פיט מודנדריאן, בהבדל אחד, ציוריו של מונדריאן צבעוניים ואילו הקיר האלגנטי אותו עיצב רועי שמואל עשוי בגוונים של שחור אפור ולבן. תוספת של תאורה נסתרת הבוקעת מאחורי הקיר עליו נשען גב המיטה, משווה לקיר מראה עמוק ותלת ממדי ומשרה בכל החדר אווירה נעימה. לחדר ההורים, היחיד שממוקם בחלקו האחורי של הבית, מרפסת פרטית המקושרת למרפסת שמקיפה את חדרי הילדים.

חדר שינה הורים

חדר השינה של ההורים עם יציאה למפרסת פרטית

3

סוד התאורה הנסתרת

"בכל דירה או בית שאני מעצב, אני נוהג לשלב בעיצוב הפנים תאורה נסתרת. כי לא תמיד נדרשת תאורה חזקה, אבל תמיד חשוב שתהיה אווירה נינוחה, רגועה ושקטה לכך  בוודאות מוסיפה תאורה סמויה". ביצירותיו של רועי שמואל מוצאים תאורה חמימה בגוון שמפניה הבוקעת מדלתות הזכוכית של ארון, כשהפריטים המאוחסנים בו נועדו לתצוגה, או בחדר הרחצה, מאחורי מראה עגולה אותה חוצה מעמד לכיור מלבני ותלוי, או כמו שראינו בחדר השינה פס תאורה מוסתר מאחורי קטע של קיר. ובזה לא תמו משחקי התאורה בהמשך נגלה רעיון נוסף., מובטח !

תאורה נסתרת

בחדר הרחצה של ההורים מראה גדולה חצויה באמצעות כוננית תלויה וארון זכוכית עם תאורה פנימית בגוון שמפניה

1

ילדים אוהבים הפתעות 

בריאיון שנערך עם האדריכל והמעצב רועי שמואל, בין היתר שאלתי אותו  אם הבת לה עוצב החדר הייתה שותפה בקבלת ההחלטות. תשובתו של רועי הייתה חד משמעית- " לא. בהתאמה לצרכים שלה ובהסתמך על טעמי והידע המקצועי שלי עיצבתי לה חדר בהפתעה. לשמחתי היא קיבלה אותו בהתלהבות. היא במיוחד אהבה את הקיר שנראה כמו לבני סיליקט מפירוק, אך למעשה זה חיפוי קיר פולימרי עם מראה יפיפה, מגע נעים וקל מאוד ליישום".

חדר בת מודרני

חדר נערה עם קיר מחופה בחומר פולימרי שנראה כלבני סיליקט

4

בלי שירותי אורחים

"באמבטיה המרכזית שבעיקר משמשת את הילדים, העיצוב לטעמי מאוד מרשים, עוד סיבה שבגינה הוחלט לוותר את שירותי אורחים נפרדים.  כל האורחים מוזמנים בעת הצורך ליהנות מחדר רחצה שבספק אם ירצו לצאת ממנו". וגם חדר הרחצה כמו יתר הבית, מחובר אל החוץ,  למרפסת עם צמחייה ירוקה.

חדר רחצה בפנטהאוז

חדר רחצה כללי שנועד לילדים וגם האורחים

2

אבל עם שירותים נפרדים לבת הבכורה

לעומת המראה העגולה והגדולה שבחדר הרחצה של ההורים, בחדר הרחצה של הבת הבכורה, חוזר רועי על אלמנט התאורה הנסתרת שממשיכה בתוך גומחה שמתחילה מעל האסלה, וממשיכה אל תוך המקלחת. התאורה מוקמה בחלקה העליון של הגומחה כחלקה התחתון משמש כמדף שימושי.

חדר רחצה בפנטהאוז

חדר רחצה שעוצב לבת הבכורה עם תאורה נסתרת סביב מראה עגולה ובתוך גומחה

1

רצפה צפה ומפולסת 

המרפסת הגדולה המקושרת לפנים הבית באמצעות הוויטרינות הגדולות, עוצבה על גבי רצפה צפה. ואת הסיבה לכך מסביר רועי שמואל. "באמצעות רצפה צפה שיפועי הרצפה שנועדו לניקוז מי הגשמים מבוטלים. המים חודרים דרך הרווחים שבין האריחים והעיצוב מושלם. את החלל שמתחת לרצפה תכננתי להעברת מערכות תפעול שונות, תאורה, אינסטלציה, גז שמגיע לעמדת הברביקיו. הבית לא רק יפה הוא גם חכם, בזכות מערכות התפעול בבית, בין היתר התאורה, התריסים, המיזוג והשמע נשלטות מרחוק באמצעות מערכת מתקדמת של חשמל חכם. בהיבט העיצובי,  פילוס הרצפה אפשר לי לשמור על הקו המחבר את הפנים הבית והחוץ והכוונה לגודל האריחים. באף אחד מחדרי הבית, כולל חדרי הרחצה, גודל האריחים לא יורד מ- 1X2.80 מטר. כי אריחים גדולים עם כמה שפחות פוגות, מעניקים תחושה של מרחבים גדולים ופתוחים". לעיצוב הסלון החיצוני שממוקם לצד ג'קוזי גדול, בחר רועי שמואל ברהיטים שמיועדים לחוץ ובמראה קובייתי.

 

מרפסת בפנטהאוז

על גבי רצפה צפה עוצב הסלון החיצוני

9

קיום הבטחה ודברי סיכום של האדריכל והמעצב רועי שמואל

הבטחתי  עוד רעיון שקשר לתאורה נסתרת, והנה הוא לפניכם. ברצפת המרפסת הצפה שולבו פסי תאורה המאירים כלפי מעלה, יופיים מוסיף למרפסת וגם לבניין. כי כשמסתכלים לעבר הבניין, הקומה העליונה מוארת ומקור התאורה סמוי. זה מוסיף יופי לבניין בכלל ולקומת הפנטהאוז בפרט. …ועכשיו לדבריו של רועי שמואל.

"המוטו שלי הוא תכנון ועיצוב בגובה העיניים, בבואי לכל פרויקט את האגו אני משאיר בבית, כשאני פתוח וקשוב לכל הצרכים והבקשות של לקוחותיי, אני עושה את הכול כדי להשיג להם את הקסימום כאילו שהיה זה ביתי הפרטי. בדירות או בבתים קיימים אני מתאים את העיצוב לנתוני השטח והחללים, בבנייה מאפס, אני מתחיל את ההתאמה ללקוחותיי משלבי התכנון הראשונים ובמקרים האלה הרבה יותר קל לקבל החלטות. אני אדריכל ומעצב שמעדיף את הקווים הישרים המודרניים, את הסגנון המודרני אני מרכך ומחמם באמצעות חומרים ואלמנטים עיצוביים היוצרים אווירה ותחושה ביתית  ונעימה".

לעוד רהיטים – לחץ כאן – לאתר של HOME 21 >>

 

תאורת רצפה במרפסת
10

קרדיטים לספקים:

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מהמם! הבית הכי יפה שראיתי

כתבה טובה

מקצוענות .ייחודי.מאד אהבתי

בודק...