מדריך: הכל על עיצוב הבית בסגנון מרוקאי

מיטת אפיריון בחדר השינה, פינת ישיבה נמוכה בסלון ופסיפס צבעוני במטבח - כך תשלבו את הסגנון המרוקאי בביתכם

הסגנון המרוקאי בעיצוב הפנים מתאים במיוחד לאנשים שאוהבים צבעוניות עשירה ומעדיפים לעטוף את הסביבה שלהם בעושר של גוונים וחומרים ולהימנע מסגנון נקי ונייטרלי. סגנון זה מתאפיין בעיצוב מלא אופי, חיים ושמחה המורכב מאלמנטים מורכבים הכוללים קישוטים, עיטורים ופיתוחים.

מאפייני סגנון העיצוב המרוקאי

פלטת הצבעים השולטת בסגנון זה מבוססת על הגוונים החמים, וריבוי שלהם בכל מרכיבי החלל. הצבעים הנבחרים הם גווני החמרה, בורדו, אדום, כתום, צהוב וחום, גוונים אלו יקבלו ביטוי בקירות החלל, ברהיטים, בטקסטיל ובאלמנטים הדקורטיביים. על מנת להבליט את הגוונים החמים בחלל ישנו שימוש נקודתי בגווני כחול וירוק כהים ובעיטורי זהב.

ספה מאולתרת 

(צילום: תומר רובנס, עיצוב פנים: דנה שקד)

יחד עם המגוון הרחב של הצבעים, אפשר גם לשלב חומרים טבעיים רבים שלוקחים חלק בעיצוב – עץ, קש, במבוק, אבן, מתכת ובדים שכולם יחד מתחברים ליצירת עיצוב עשיר ומורכב. מגוון זה מתבטא גם בשילוב של פסיפס דקורטיבי במקומות שונים בחלל, כמו בריצוף, בקירות ובריהוט, או בשילוב של אריחים מצוירים.

הצורניות של החלל מורכבת בשילוב פתחים קשתיים וצורות גאומטריות פשוטות המתחברות יחד ליצירת מכלול מורכב ומפותח, צורניות זאת מתבטאת החל מהצורה האדריכלית של החלל ועד לאלמנטים כמו רהיטים, מחיצות, תריסים ועוד.

הזכוכית מהווה חלק בלתי נפרד מהחלל והיא מופיעה במספר צבעים בשילובים שונים היוצרים ויטראז'ים סגנוניים במיוחד, הזכוכית יכולה להופיע גם ברהיטים ובגופי התאורה ולא רק בחלונות. גופי התאורה מהווים חלק חשוב גם כן והם מופיעים בדרך כלל בשלל צורות וסגנונות הכוללים פיתוחי מתכת המשלבים אבני חן וזכוכיות.

חלון בצורת קשתות
קשתות במטבח (אדריכלות: ציפי גילת, צילום: עוזי פורת)

סגנון מרוקאי במטבח

האווירה המרוקאית היא אווירה מזמינה המעודדת אירוח ובישול, וכמו האופי העשיר של האוכל המרוקאי העשיר בטעמים ובתבלינים, כך גם עיצוב המטבח מתאים לאותה אווירה מתובלת. המטבח צריך להיות בראש ובראשונה פונקציונאלי ולאפשר נוחות בעבודה ולשלב כמות גדולה של משטחי עבודה, החומריות הנבחרת צריכה לשלב עץ טבעי עם כתמי צבע, ויטרינות זכוכית ואביזרי נחושת תלויים. את חיפויי הקיר מומלץ לשלב בצורה של פסיפס צבעוני או באריחים מצוירים שיתאימו לגוונים של שאר המטבח.

להשלמת העיצוב מומלץ לשלב אלמנטים דקורטיביים כמו כוסות מרוקאיות, כלי קרמיקה מצוירים, קומקומי מתכת ועציצים גדולים.

אביזרי נחושת תלויים במטבח

אביזרי נחושת תלויים מעל משטח עבודה גדול (עיצוב פנים: דבורה אלחדס, צילום: רמי סלומון)

סגנון מרוקאי בסלון

ליצירת פינת אירוח בסגנון מרוקאי מומלץ לשלב פינת ישיבה נמוכה הבנויה ממשטח יצוק המחופה בפסיפס או אריחים מצוירים ועליו מונח מזרון עבה ומספר רב של כריות צבעוניות ומעוטרות. חשוב לשלב שולחן קפה מעוצב ומעוטר או אפילו מספר שולחנות קטנים שיכולים להתנייד לצד הספות ובכך לאפשר נוחות באירוח.

מחיצות דקורטיביות מהוות חלק חשוב בחלל והן עוזרות ליצור חללים אינטימיים יותר, המחיצות כוללות פיתוחים ועיטורים צורניים מודגשים בצבעים סגנוניים. ליצירת פתרונות אחסון חשוב לשלב בין שידות וארונות המשלבי עץ וזכוכית בצורה בה גם פנים הארונות גלוי, לכן הסדר והארגון הם מרכיבים חשובים. בנוסף תצוגה של חפצים רבים מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב כלן ניתן לתכנן מדפים דקורטיביים.

ארון זכוכית ועץ

ארון זכוכית ועץ שמציג בצורה יפה ומסודרת את תכולתו (עיצוב פנים: יעל מעיין, צילום: אלעד שריג)

סגנון מרוקאי בחדר השינה

חדר השינה צריך להיות מפונק ומפואר במיוחד ולכלול מיטת אפיריון מפוארת הבנויה בפיתוחי עץ מפוארים בגוונים כהים ועליה שכבות שכבות של בדים סגנוניים. כדי להעצים את העושר הכללי מומלץ לשלב שטיח גדול ומעוטר שימוקם לרגלי המיטה. אלמנטים נוספים אותם כדאי לשלב בחלל הם שידות צץ מעץ, מראת גוף עם מסגרת מעוטרת ועששיות תלויות.

סגנון מרוקאי בחדר האמבטיה

ליצירת חלל רחצה מפנק באווירה מרוקאית מומלץ להימנע מגוונים נקיים ולשלב מגוון עשיר של חומרים וגוונים, לחיפוי הקיר ניתן לבחור בין פסיפס צבעוני לבין אריחים מצוירים וליצור איזון בין האזורים המחופים בדוגמה לבין האזורים הניטרליים. לארון האמבטיה מומלץ לבחור גוון משלים בעל נוכחות ולשלב אלמנטים מעץ כמו מדפים דקורטיביים.

הסגנון המרוקאי מתאים מאוד לאקלים הים תיכוני, להוויה הישראלית ולחוויית אירוח חמה ומזמינה המתאימה לבתים רבים ולמשפחות רבות. סגנון זה מהווה פתרון אידאלי עבור בתים רבים שמאסו בחללים נקיים ונטולי חיים ושמחה.

zipi-ginatIMG_8194-234
zipi-ginatIMG_8194-403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...