הסגנון הכפרי: מה הופך אותו לממכר?

יותר ויותר בתים בישראל בוחרים לעצב את הבית שלהם בסגנון כפרי. אולי זאת האהבה לאור, געגוע לשקט של פעם, ואולי הסוד טמון דווקא בשילוב, של אז והיום. יצאנו לבדוק מה יש לעיצוב הכפרי להציע לנו וחזרנו מאוהבים

לימור הרצוג אהרוני

בשנים האחרונות הביקוש לעיצוב כפרי הולך וגדל. יותר ויותר בתים בישראל מבקשים לעצמם פינה שקטה כמו בכפר, לשאלה מה יש בו, בעיצוב הכפרי, שהופך אותו לכה אהוב, תשובות רבות. אך לפני שננסה להתפנות ולענות על השאלה, נעניק לכם סקירה קצרה על מאפייניו של העיצוב המנצח. אזהרה: התמונות ממכרות.

כשאנחנו מדברים על עיצוב כפרי אנחנו בעצם מתייחסים למראה חם ועוטף אשר נשען על חומרי גלם טבעיים: פרופילי ברזל ומתכות דומיננטיות המעטרים את חלקי הבית השונים ובעיקר את החלונות והדלתות, אבן טבעית, קירות עם חיפוי טיח בעל אלמנטים מחוספסים וקיר לבנים, טקסטיל רך, כל אותם חומרים השואבים השראה מן המקור – בתים אירופאים עתיקים, או כמובן, בתים אמריקאיים של פעם.

בית כפרי לבן צהוב
תכנון ועיצוב תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני
חברת "תכלת מטבחים", אשר פיתחה את הסגנון הכפרי לאמנות של ממש ומתמחה בעיצוב וייצור, מעניקה הצצה לעולם האפשרויות האדיר אליו ניתן לקחת את הסגנון. זאת הודות לפרשנויות רבות ומגוונות המוענקות בעיצוב וברמת ייצור גבוהה שאיננה מתפשרת על דבר. פעם פרובנס ופעם טוסקנה, פעם במראה עתיק ופעם עם טאץ' מודרני קלאסי מתוחכם. "אנחנו מתאימים את עצמנו לכל משפחה", הם מספרים לנו, "הן מבחינת העיצוב והשילובים שאנחנו מעניקים למטחבים שלנו, חומרים, צבעים, טקסטורות ותתי סגנונות, והן מבחינת אינספור חידושים טכנולוגים, אשר מעניקים מענה גם לצרכים הפרקטיים של המשתמש." עוד מספרים לנו ב"תכלת מטבחים" שכל הייצור מתבצע תחת קורת גג אחת, מה שמאפשר לקסם לקרות ולחזון העיצובי של הלקוח להתממש עד לפרט הכי קטן: "אנו מכירים בצרכים וברצונות המשתנים בין משפחה אחת לאחרת, ורק לאחר הקשבה ודיאלוג, אנחנו מתאימים את העיצוב הייחודי. אהבה לאנשים וליצירה הם שמעניקים לנו את התשוקה לעיצוב לא מתפשר."
פינת אוכל מעץ וכתום
אל תהססו להוסיף צבע לשבור את הלבן. תכנון ועיצוב: אילנית אברהם. צילום: לימור הרצוג אהרוני
מטבח כפרי
דלתות מעוטרות בפשטות וידיות גלויות. תכנון ועיצוב: אילנית אברהם. צילום: לימור הרצוג אהרוני 

ארונות המטבח בעיצוב הכפרי המסורתי ישאירו לעיתים חלל שיכול לקבל אליו אלמנטים דקורטיביים או צמחייה עדינה. חיפוי הקיר יהיה בדרך כלל מאבן טבעית או משיש אשר יוצרים מראה אחיד וחלק. להשלמת המראה מומלץ לשלב באי המרכזי משטח בוצ'ר ואפילו לתלות מעליו מתלה סירים כבד ממתכת.

משטח בוצ'ר במטבח
משטח בו'צר המשתלב עם צבעי פסטל מלטפים. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני
ארונית אחסון במטבח
 גם זכוכית יכולה לקבל עליה את החיספוס של הבדים הכפריים. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני

בעיצוב הכפרי כלי האוכל והבישול הופכים לאלמנט דקורטיבי בפני עצמו ולכן מומלץ למקם על הכיריים משקל מעוצב, מספר סירים צבעוניים ולדאוג לסלסלה גדולה של פירות. ואל תטעו לחשוב שאין מקום גם לשלל מכשירי חשמל משוכללים. ב"תכלת מטבחים" לדוגמא, דואגים לשלב גם אותם ברוח הסגנון וכך להעניק ללקוחות מטבח קלאסי מצד אחד ומתקדם ונוח מצד שני.

מטבח כפרי לבן
הטכנולוגיה של היום והסגנון של פעם, שילוב מנצח. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני
ארונית אחסון ירוק במטבח
ארון מטבח כפרי וירוק המשתלב עם מנורות פרח. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני
ארונית כיור כחול
חיפויי אבן טבעית בשילוב עץ בגימור כפרי וידיות עדינות. תכנון ועיצוב: נירית ואקס אסא. צילום: נדב פקט
  פינת אוכל מוארת הקסם שבאור הטבעי. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני
שחקן מרכזי נוסף הוא העץ הטבעי אשר מתבטא בפרופלים של החלונות, בדלתות ובעיצוב הארונות. בכל אלו משתלב הברזל – הן בפתרונות פירזול גלויים (כגון: ידיות מעוטרות) והן בקישוטים על גבי העץ או האבן עצמם. כל אלו, לוקחים אותנו אל מחוזות האור, החופש והשקט ומעניקים מענה לכמיהה שלנו לחזור אל החיים בכפר.
מטבח צהוב
אינספור אפשרויות לסגנון מנצח אחד. מעצבת פנים: מיטל אלמגור. צילום: מיטל בוגנים
העיצוב הכפרי מתאים מאוד לחללים גדולים, אבל כיום אנו עדים ליותר ויותר בתים המאמצים את הסגנון גם בחללים קטנים, על ידי שילוב של גוונים בהירים היוצרים תחושה של מרחב. טיפ נוסף: אל תהססו לשלב צבע כמו שעשו במטבח שלפניכם אשר בחר למקם אי צהוב פסטלי אשר מאיר את החלל כולו.
כיור סגול
אריחי בריקים לבנים. תכנון ועיצוב: נירית ואקס אסא. צילום: נדב פקט
ארונית כיור סגולה
העיצוב הכפרי עוטף ומתקשר בין כל חדרי הבית. תכנון ועיצוב: תכלת מטבחים. צילום: לימור הרצוג אהרוני.
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...