נמאס מהקבועה? 4 מסעדות מעוצבות שנפתחו לאחרונה

גאווה ישראלית בניו יורק, מסעדה טרופית, חגיגה ויאטנמית ועוד - קבלו את המסעדות הכי מעוצבות שנפתחו בארצנו לאחרונה, וגם, אחת מחו"ל

יח"צ

מסעדה מעוצבת  השראה מהאי הקריבי. ברבדוס. צילום: גידי אבינערי

מסעדות בארצנו, ובכלל, נפתחות כפטריות אחרי הגשם. נדמה כי עולם הקולינאריה מעולם לא היה פופלארי כל כך וכל אחד מאיתנו הפך לפודי ולמבקר מזון לעת מצוא. בין המסעדות החדשות שנפתחות בכל רגע נתון, אפשר למצוא פנינים של ממש, הן מבחינה קולינארית והן מבחינת עיצוב מרהיב וייחודי. יצאנו למסע מעורר תיאבון בין ארבע כאלו. 

ברבדוס: פאן פוד באווירה קאריבית


ברבדוס הוא בר מסעדה בהשראת האי הטרופי, אשר נפתח בחודשים האחרונים בעיר נס ציונה ומציע קוקטיילים ופאן פוד באווירה קאריבית. הבר כולל 170 מקומות ישיבה, ומתפרש על פני 250 מ"ר ו100 מ"ר נוספים באזור ישיבה חיצוני. המקום עוצב על ידי מעצבת הפנים עתליה בן מנחם, אשר עיצבה פרויקטים רבים בארץ ובחו"ל. העיצוב במקום מוקפד ויצירתי, ומתבסס על שימוש בחומרים טבעיים ועדכניים שאינם מתיישנים כדוגמת: אבן, נחושת, חלודה ועץ. ההשראה לעיצוב נלקחה מהאי הקסום השוכן בקריביים ועל שמו נקרא הבר, כך לדוגמא, על אחד מקירות הבר מוקם ציור קיר ענק של רקדנית במראה מקומי. היות והרום הינו מרכיב מרכזי במקום, הוא בא לידי ביטוי באלמנטים רבים בחלל, החל משימוש ברום בכל הקוקטיילים ועד ליצירת מונומנט מרכזי אשר מדמה את מזקקת הרום הראשונה בברבדוס.

 מסעדה באווירת האיים הקריביים שימוש בחומרים טבעיים ועדכניים אשר אינם מתיישנים. ברבדוס. צילום: גידי אבינערי

ק-פה האנוי: הקסם הויאטנמי


ק-פה האנוי הוא בית לאוכל וויטנאמי הנמצא בכיכר רבין בת"א ומגיש מגוון מנות ויאטנמיות עם נגיעות צרפתיות. במרכז המסעדה שוכן בר קוקטיילים מלבני עם מקומות ישיבה סביבו ואף מקומות ישיבה ממולו אשר יאפשרו ארוחות קלילות ומהירות. בנוסף ישנם מקומות ישיבה רבים במסעדה וברחבה מחוצה לה, ואף חדר פרטי לקיום אירועים קטנים. במרכז המסעדה שוכן בר קוקטיילים המציע משקאות בטעמים מהמזרח הרחוק והמזרח התיכון. על עיצוב המסעדה הופקדה האדריכלית הצרפתיה סגולן גטי, שעבדה שנים עם מעצב העל פיליפ סטארק. חזונם המשותף של המעצבת ובעלי המקום היה לייצר מקום אשר יאחד את שתי התרבויות השונות מאוד במהות-  התרבות הצרפתית הנחשבת ליותר קלאסית, והתרבות הווייטנאמית הצבעונית והזורמת יותר. במקום שובצו שולחנות במגוון גדלים שונים בסגנונות שונים ובנוסף ברחבת המסעדה ישנם ספסלים לישיבה משותפת, רהיט מדפים מבמבוק משמש לתצוגה ולהפרדה בין החלק הקדמי של המסעדה לאחוריה ומעטרים את פנים המסעדה, כסאות במגוון צבעים, גופי תאורה, ריהוט מקורי ופריטים דקורטיביים שיוצרים סטייל צבעוני ועכשווי תוך הקפדה על  שמירה על טוב טעם וקלאס צרפתי. לבעלי המקום היה חשוב גם לתת במה גם לתרבות הישראלית ולכן הוסיפו לשורותיהם את האמנית ליאורה זמלמן אשר שילבה במסעדה טפט גדול ומרשים, וכן את האמן גיא גיל אשר עיצב סוכך צבעוני ומיוחד וחלון פופ אפ מרהיב.

עיצוב מסעדת קפה-האנוישילוב בין המראה הצרפתי המאופק לתרבות הוויאטמית הצבעונית. ק-פה האנוי. צילום: נמרוד סונדרדס

   שירותי מסעדת ק-פה הנאוי

על עיצוב המסעדה הופקדה האדריכלית סגולן גטי, שעבדה עם מעצב העל פיליפ סטארק. צילום: נמרוד סונדרדס

מסעדת ריפאבליק: בראסרי בלב הג'ונגל


מסעדת ריפאבליק היא מסעדת בראסרי מודרני השוכנת באזור התעשייה בהוד השרון, ומכילה כ 180 מקומות ישיבה. המסעדה עוצבה על ידי אלונה אליאסי בסגנון קולוניאל-שיק ייחודי, טפטים בהדפסי עצי ג'ונגל פראיים ותאורה חמה בקווים נקיים ועדינים. חלל המסעדה צבוע בירוק, כחול ושחור, בשילוב זהב, עם בר גדול העשוי עץ וגימורי פליז מוזהבים. במקום פינות ישיבה בגדלים משתנים, המציעים ספות עור במראה עשיר וכבד, בצבעים עמוקים של ירוק ובורדו, ובהתאם לתחושת הג'ונגל אותה רצתה המעצבת לייצר ניצב טפט ענק של זברה במראה ריאליסטי במיוחד על אחת מקירות המסעדה. בר המסעדה קורץ לסגנון האר-דקו הזוהר, ועושה שימוש בזכוכית ובתאורה רבה במראה של הוליווד הישנה.

מסעדת ריפאבליק מעוצבת קריצה לסגנון האר דקו. ריפבליק. צילום: יח"צ

ציור של זברה ענקית במסעדת ריפאבליק  זברה ענקית מוקמה על אחד הקירות ליצירת מראה ג'ונגל פראי. ריפבליק. צילום: יח"צ

MATTO: בר אספרסו בחווי איטלקית


ונסיים עם ניחוח של חו"ל בגאווה ישראלית. MATTO היא רשת ברי אספרסו הממוקמת בניו יורק, ועוצבה על ידי המעצב הישראלי אלכס מייטליס. הרשת צפויה לכלול כ-5 סניפים. החזון בעיצוב המקום היה יצירת בר קפה המציע חווית שירות ברמה גבוהה במיוחד, לצד מאפיינים עיצובים של בתי הקפה האיטלקיים הקלאסיים, בהם נוהגים האיטלקים ללגום את המשקה בעמידה בסמוך לבר. מעצב הפנים מייטליס, בחר בריצוף אבן בזלתינה איטלקית, שימוש במראות, פליז, וציורים בעבודת יד. הרעיון לשלט המקום, נלקח מקלף הטארוט MATTO המייצג התחדשות וטירוף. פלטת הצבעים אשר נבחרה היא מונוכרמטית ומשלבת שחור ולבן, צבעוניות המשתלבת באופן הרמוני עם הבניינים הניו יורקיים. הציורים בשחור לבן מכסים את התקרה ויחד עם המראות נוצר אפקט מרהיב של קלידוסקופ.

עיצוב מסעדת MATTOצבעוניות מונכרמטית המשתלבת עם קו הרקיע הניו יורקי. MATTO. צילום: יח"צ

קירות מצוירים במסעדת MATTOאפקט קלידוסקופ מרהיב. MATTO. צילום יח"צ

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סתם ....

בודק...