קולורטו: עיצוב פנים מדויק בניחוח וטעם איטלקי

הסיפור "בית מודרני במילנו" מתורגם לשפת עיצוב הפנים במסעדה איטלקית עם אלמנטים עכשוויים, צמחייה ואותנטיות ממילנו

עידן אסלן - סנאפ גלית שפר
2.5 מיליון
140פנים + 90 חוץ מ"ר
עידן אסלן - סנאפ
גלית שפר
גלית שפר

בעקבות היכרות ממושכת שנים של המעצבת גלית שפר עם שלושת היזמים, דביר נוי ואיתמר, במהלכן היא עיצבה עבורם בית קפה ומסעדות, היה זה מובן מאליו לכולם שהיא תהיה זאת שתממש את חלומם החדש.  הם נפגשו בקומת הקרקע של בניין משרדים מודרני. במקום, שהועד למסעדת החלומות של היזמים, הם ראו לנגד עיניהם מסעדה איטלקית תוססת, עם בר לאלכוהול משובח. השטח הגדול, שבעבר הייתה בו מסעדה ובמשך זמן רב עמד בשיממונו, פורק לחלוטין כי עיצובו לא התאים להגשמת חלומם ולסיפורו של "בית מודרני במילנו". הדבר היחיד שנשאר הן חזיתות ויטרינות זכוכית שקופה שמקיפות את החלל הפנימי ברוב צדדיו.

מסעדה איטלקית

עיצוב צבעוני במסעדה איטלקית עם וויטרינות גדולות

עיצוב צבעוני במסעדה איטלקית עם וויטרינות גדולות

עכשווי ומודרני עם וותק של שנים

"כשאני ניגשת לתכנן ולעצב חלל מסחרי, אני נוהגת לספר סיפור שמהווה עבורי מקור השראה, שהופך לשפת עיצוב הפנים וממשיך ללוות אותי לכל אורך תהליך הביצוע" אומרת המעצבת גלית שפר. ואכן, ביקור קצר במסעדה יכול לגלות את סממניו של "בית מודרני במילנו" : בית עם גינה, פטיו, אלמנטים עכשוויים ומודרניים, כשהם מתובלים בנגיעות אירופאיות איטלקיות אותנטיות. מהרגע הראשון היה ברור לה שמרחב המסעדה יהיה צבעוני, צעיר ובועט, בעל אווירה שתתאים לבילוי ביום ובלילה, גם רומנטי וגם משפחתי. בנוסף, היה חושב למעצבת, שתהייה במסעדה תחושות של חדשנות, יוקרה וייחודיות, לצד אקלקטיות מזמינה המעניקה תחושת וותק של שנים רבות.

מסעדה איטלקית

קיר עם מראות מקושתות

קיר עם מראות מקושתות

קולורטו – צבעוני באיטלקית

במטרה לחבר את שם המסעדה למהות העיצובית שלה, המעצבת השתמשה בצבעוניות עזה. בהתאמה לאווירה השוררת במילנו, היא בחרה בצבעי שלכת: כתומים כהים ובהירים, בורדו, ירוקים עזים, וחום אדמה. היצמדותה למקור ההשראה ניכר גם בבחירת החומרים: ברזל שעבר חמצון לחלודה, עץ אלון בגוון כהה, אבן גרניט ירוקה, רצפת בטון משולבת באריחים בגון חלוד, שברי קרמיקה ירוקה, אריחים במגוון צבעים וטקסטורות, וגופי תאורה בסגנון אירופאי כפרי.

 

המדריך לעיצוב בסגנון פרובנס – לחצו כאן >>

 

מסעדה איטלקית

הצבעוניות במסעדה: ירוק כהה אירופאי וצבעי אדמה וברזל

הצבעוניות במסעדה: ירוק כהה אירופאי וצבעי אדמה וברזל

גינה בתוך המסעדה

"סימן ההיכר של כל העסקים שהקמנו יחד – אהבתנו המשותפת לצמחיה הטבעית" מגלה שפר וממשיכה לתאר, " כך גם קרה במסעדת קולורטו. לצורך שמירת פרטיות הסועדים ועמעום השקיפות של הוויטרינות הדומיננטיות, תכננתי אדניות בהן נשתלו צמחים ייעודיים. סמוך לוויטרינות עוצבו אלמנטים המאפשרים לצמחיה לטפס על הזכוכית".

מסעדה איטלקית

צמחייה הגדלה בתוך המסעדה צמוד לוויטרינות

צמחייה הגדלה בתוך המסעדה לצד הוויטרינות

כמו בסרט של פליני

בסצנות ידועות מסרטיו של פדריקו פליני, נערכות סעודות איטלקיות רבות משתתפים במרחב הפתוח מתחת לפרגולות עץ. כדי להכניס לתוך המסעדה אווירה של מרחבים איטלקיים חיצוניים, עוצב בתקרת אלמנט ייחודי מקורות עץ, תלוי מהתקרה בהשראת פרגולות כפריות באירופה.

מסעדה איטלקית

תקרה עשויה קורות עץ בדוגמת פרגולה אירופאית קלאסית

תקרה עשויה קורות עץ בדוגמת פרגולה אירופאית קלאסית

נשארים מחוברים

מילנו רחוקה מהים וכך גם באר שבע, בירת הנגב, בה ממוקמת מסעדת קולורטו, אבל בשתיהן, למרות שחסרה הבריזה מהים, רבים ממבקרי המסעדות מעדיפים לשבת בחוץ. לצורך כך עוצבה גינה קטנה שהעיצוב בה ממשיך את אותה שפת עיצוב הפנים הנראית בתוכה.

מסעדה איטלקית

אזור הישיבה בחוץ

אזור הישיבה בחוץ

Happy hour  עד חצות

בקשת היזמים  לבר דומיננטי מולאה לפרטי פרטים. לצורך כך נבחרו אלמנטים עשירים בחומריות ובצבע: משטח של אבן גרניט ירוקה נדירה וחיפוי הבר בדוגמת רעפים מברזל שחומצן עד לחלודה. בשילוב עם עץ , המדפים לבקבוקים וכוסות, עוצבו ובוצעו מפרופילים של ברזל מחומצן ונתלו על קיר שחופה בטיח ערבה ביישום מעונן.

מסעדה איטלקית

בר משקאות אלכוהוליים גדול

בר משקאות גדול

טבון איטלקי- Focal point

טבון, שהוא מסימני ההיכר המובהקים של מסעדה איטלקית, מהווה נקודת מיקוד בעיצוב הפנים שלה. גם בקולורטו, דאגה המעצבת לנוכחותו הדומיננטית ועיצבה טבון איטלקי עצום, הנראה מתוך המסעדה ומחוצה לה. הטבון חופה בשברי קרמיקה ירוקה כהה ועזה. חיפוי הקיר בחזית הטבון חופתה בקרמיקה בגווני בורדו ואפרסק. להשלמת המראה עוצבה נישה לעצים ומדף תלוי לחומרי גלם ודקורציה.

מסעדה איטלקית

טבון במסעדה

טבון במסעדה

תמצית הנרטיב של הסיפור

בכניסה לשירותי המסעדה מגלים את תמצית שפת עיצוב הפנים כשהיא מרוכזת במבואה הקטנה המקדימה שני תאים: קירות מחופים שיש מרצפה עד תקרה, דלתות ירוקות בגוון אירופאי קלאסי מעוטרות בפסי פרופילים הצבועים בגוון ברונזה, גוף תאורה אותנטי, וכמובן צמחייה רעננה.

 

המדריך הגדול לעיצוב קלאסי – לחצו כאן >>

 

שירותים במסעדה איטלקית

שירותים במסעדה

מבואה מעוצבת בשירותי המסעדה

לסיכום, דברי המעצבת גלית שפר:

"ההנאה והסיפוק העצום בעבודתי כמעצבת פנים לחללי בילוי הוא התהליך שמתחיל בקנבס חלק ובסופו מתקבל חלל חי ובועט. הסוד שמניע אותי הוא לספר סיפור, לדבוק בקונספט שמתחיל ממקור השראה, לפתח אותו ולהתאים אותו לחלל המיועד.  בקולורטו, אפשר בקלות לזהות את הסיפור על בית מודרני במילנו, שתורגם לשפת עיצוב הפנים באמצעות האלמנטים העיצוביים, החומרים והצבעים שבחרתי".

מסעדה איטלקית
עיצוב צבעוני במסעדה איטלקית עם וויטרינות גדולות

קרדיטים לספקים:

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ממש יפה

מושלם

ממש מושלם, אוירה איטלקית אוכל מעולה. המלצה חזקה.

ממש מושלם, אוירה איטלקית אוכל מעולה. המלצה חזקה.

מושלם

בודק...