Let's Get Physical: עיצוב מודרני למכון פילאטיס

החורף כבר כאן, בקרוב הבילוי המועדף על כולנו יהיה להתחפר מתחת לפוך ולצפות בעוד סדרה סוחפת מבית Netflix, אך כפי שזה נראה, לתלמידות הסטודיו של גל קספרס בהרצליה יש תכניות אחרות ואנחנו לגמרי מבינים אותן: הסטודיו החדש, אותו תכננה מעצבת הפנים עליזה כהן, הוא תצוגת תכלית של עיצוב מודרני מוקפד ושפע של סטייל. אנחנו כבר רוצים להירשם, ואתם?

אלעד גונן
עליזה כהן

גבירותי ורבותי, מהפך: את מכוני הכושר החשוכים והכהים מחליפים בשנים האחרונות חללים מעוצבים ומוקפדים, בהם ניכר כי רווחת המתאמנים עומדת בראש סדר העדיפויות. כך גם במכון הפילאטיס ויוגה המכשירים של גל קספרס בהרצליה, שעל תכנונו ועיצובה אמונה עליזה כהן, ובהסתמך על ביקור במקום ניכר כי היא חוללה פלאים בחלל הנתון.

כניסה למכון פילאטיס

ברוכות הבאות: הכניסה למכון הפילאטיס של גל קספרס

כניסה למכון פילאטיס

"בקשתה של גל היתה להקים חלל מרווח, חמים, בעיצוב מודרני ומינימליסטי, שייצר לקהל המתאמנות חוויית אימון אחרת", מספרת עליזה כהן. "החלל שקיבלנו לידנו בתחילת הדרך היה עירום, עם קירות בטון חשופים וריצפת סומסום. מיד, היה לי ברור שיש בפנינו הרבה עבודה ומאידך, היה לי קל לדמיין כיצד אני מייצרת את החלוקה האופטימלית על פי הצרכים המדויקים של גל. לקחנו חלל גולמי וגנרי והפכנו אותו למרחב דינמי וחווייתי שמעניק למתאמנות תחושה מזמינה ומכילה בכל אימון".

סטודיו פילאטיס

החלל הערום הפך לממלכה

סטודיו פילאטיס

הקסם מתחיל כבר במבואת הכניסה לסטודיו, שם בחרה המעצבת  להנמיך מעט את התקרה בכדי לשלב בה לדים מובנים. מבעד לפס הניתוק בין ההנמכה לקיר עמדת הקבלה, בוקעת אלומת אור זהובה, שמאירה את שלט הניאון הממותג עם לוגו המקום. השילוב בין עמדת הקבלה שחופתה בבטון וברזל חשוף, לצמד ספות עדינות- מינימליסטיות וצמחיה ירוקה, ללא ספק יצר את התמהיל המאוזן והנכון ולראייה- כיף ונעים להיכנס למכון.

עמדת קבלה מכון פילאטיס

פשוט כיף להגיע ולהתאמן: הקסם מתחיל כבר בעמדת הקבלה

עמדת קבלה מכון פילאטיס
עמדת קבלה מכון פילאטיס
עמדת קבלה מכון פילאטיס
עמדת קבלה מכון פילאטיס

מרשימה מכל זווית שנביט

עמדת קבלה מכון פילאטיס

"בחרתי לחפות את רצפת הסטודיו בפרקט עץ אלון מעושן בעוד שאת חלק גדול מקירות ועמודי הבטון השארתי חשופים", מסבירה המעצבת. "בנוסף, התקרה בחלל האימונים הגדול נותרה חשופה כך שמערכות המיזוג, התקשורת והאינסטלציה נותרו גלויות והן חלק בלתי נפרד מהאופי הייחודי של החלל".

חלל אימון במכון פילאטיס

המערכות החשופות בתקרה מוסיפות ייחוד ועניין

חלל אימון במכון פילאטיס

עליזה כהן בחרה בסכמה צבעים וחומרים מובהקת, על טהרת העץ, הבטון, צמחייה ירוקה טבעית וצבעוניות מונוכרומטית של שחור ולבן, ובין כל אלה השכילה ליצור חיבורים מאוזנים ונכונים: "כל גופי התאורה ששילבתי בתקרה הם לבנים, עבור המראות האישיות הגדולות לכל מתאמנת, שמונחות על קירות הבטון, בחרתי במסגרת אלומיניום שחורה והשתמשתי במדפים מינימליסטיים תלויים, עשויים חוטי ברזל ומדפים צפים, המשמשים לאחסון מזרונים ועזרי פילאטיס נוספים. בכל אלה משתלבת הצמחייה הירוקה שמוסיפה חיות".

חלל אימוני פילאטיס

סכמת החומרים והצבעים המובהקת עושה חסד למקום

חלל אימוני פילאטיס

"לגל יש משפט שמלווה אותה מאז תחילת דרכה המקצועית: DID YOU DO PILATES TODAY ?, אותו שילבתי כפיצ'ר מרכזי בקיר הכוח שבחלל האימונים הגדול. השתמשתי באותיות בולטות שחורות שמהוות קונטרסט נפלא לקיר הבהיר ואת המילה PILATES , שהיא הכוכבת בסלוגן, הדגשתי בצבע ירוק. בנוסף, שילבתי בחלל שתי תמונות גדולות מרשימות, בשחור לבן, של ג'וזף פילאטיס- אבי שיטת הפילאטיס, שמכניסות אותנטיות ומשתלבות מהדר עם הצבעוניות השולטת בחלל".

עיצוב מודרני למכון פילאטיס

הסלוגן שעל קיר הכוח, שנותן מוטיבציה למתאמנות, נשקף מכל פינה

עיצוב מודרני למכון פילאטיס

"כל מחיצות האלומיניום בסטודיו הן שקופות ובעלות מסגרת שחורה דקה ועדינה ששומרת על שקיפות ואינטראקציה בין חלל האימונים הגדול לחלל הקטן יותר" אומרת המעצבת. "בין שני חללי האימונים, של היוגה והפילאטיס, מיקמתי את חלל השירותים בו השתמשתי באריחי טרצו  בשילוב פס ניתוק שחור עם תאורת לד שמציפה את קו ההפרדה. השתמשתי גם בתאורת קיר, מראה גדולה, צמחייה ואקססוריז שמחיים את חלל. בנוסף, יצרתי אזור המשמש כמקום נוח ומרווח בו המתאמנות יכולות להתארגן בתחילת ובסוף האימון, בו תכננתי פינת תלייה לבגדים וארונות אחסון לתיקים"

חדר שירותים בסטודיו לפילאטיס

קצת התבלבלנו.. אלה שירותים במכון פילאטיס או במלון בוטיק??

חדר שירותים בסטודיו לפילאטיס

"בחלל היוגה תכננתי ארון אחסון המחופה כולו מראות, בו שילבתי ידיות עשויות מעץ אלון. כך יצרתי ארון דו-תכליתי המשמש לאחסון ולמראות אימון. האלמנט המראתי יוצר אשליה של חלל כפול בגודלו ומקנה אווירה מזמינה. בנוסף שילבתי תאורת קיר מעוצבת ומידוף בשילוב פליז, בדומה לתאורה ולשעון, שהוכן במיוחד עבור הפרויקט ונשתל בקירות. על המדפים הללו מונחים תמונות, ספרים, אקססוריז וצמחייה שמעניקים למרחב המואר מראה ייחודי ואותנטי".

המעצבת עליזה כהן

המעצבת עליזה כהן בתוך חלל היוגה

המעצבת עליזה כהן

רשימת ספקים חלקית:

קבלן מבצע: אודי ודוידי

פרקטים: סנטרל פלור

אלומיניום זכוכית ומראות: SHOWER

תאורה: אורעד ואיי אמ די

מיזוג אוויר: יוסי לוגסי

נגרות: שמוליק בלולו

וילונות: מרים אורגון

סניטריה ואריחים: נגב קרמיקה

עבודות מסגרות ברזל: שחר גולבר בע"מ

שילוט ומדבקות: סטודיו PUPA

אקססוריז: ליאופרד , פלורליס , zara home

פרחים: FLEUR BY CLAUDIA M

דלתות: איזי DUET B2B

רוצים לקרוא עוד על המעצבת עליזה כהן ופועלה? הכנסו לכאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...