חתונה היסטורית: אולם האירועים האורבני שהוקם על סליק ישן

במבנה היסטורי בדרום תל אביב, שהיה פעם סליק של "ההגנה", הוקם אולם אירועים תלת מפלסי בסגנון תעשייתי-אקלקטי, עם חצר קבלת פנים מאוירת בגרפיטי תחת כיפת השמיים. בואו לראות מה מחכה לכם שם

1000 מ"ר
שרון פורת
יוני פורת

מתחם 1947

 

המקום: קומפלקס האירועים "1947", רחוב השרון 10 תל אביב

 

סועדים: עד 600 איש

 

 

כשהחלו עבודות השיפוץ במבנה שבדרום תל אביב, על מנת להפוך אותו לקומפלקס אירועים אורבני חדשני, אף אחד לא העלה בדעתו שיתגלה במקום סליק של ארגון "ההגנה" משנות ה-30'. לאחר שנחשפה חשיבותו ההיסטורית של המבנה, ניאותה עיריית תל אביב להעניק למקום שלט המספר את סיפורו.

 

פרט לפיסת העבר הזאת, מדובר בחלל לאירועים בעל סגנון תעשייתי-אקלקטי, שכולל בתוכו 3 מפלסים שונים וחצר פטיו גדולה שמשמשת לקבלת פנים תחת כיפת השמיים.

מתחם אירועים 1947

 

החלל המרכזי בנוי על שטח של 500 מ"ר, שבחציו תקרה בגובה של 6 מטרים, ובחלקו האחורי תקרת 4 מטרים הבנויה בצורת האות ר'. האתגר התכנוני במקום היה לשלב בין החללים ובין הגבהים, תוך יצירת קומפוזיציה בין שניהם.

 

עוד אתגר מעניין שהיה במקום הוא, שקורות החלל המרכזי היו בנויות בצורת צלב וגם כל הקורות הקשורות אליהן היו גבוהות מאוד. במהלך הבנייה, הובא למקום קונסטרוקטור  מיוחד, אשר אישר את הורדת הקירות והורה על בניית תומכות מתאימות.

 

גם בחצר נתקלו המשפצים באתגר סביב נושא הגג, אותו היה צריך להחליף בגג יציב וחדש. נדרשו לכך 2 מנופים, והבאת קורת דאבל טי באורך של 20 מטר.

מתחם אירועים 1947

 

על עיצוב הפנים אחראי יוני פורת, שהוא גם בעל המקום, כאשר על הבנייה עצמה היה אמון אחיו שרון, ששימש כקבלן בפועל. החלל המרכזי עוצב בצורה תעשייתית עם דגש על אקלקטיות. קירות בריקים אמיתיים נחשפו במהלך עבודות השיפוץ, והושארו כפי שהיו. כך גם קורות המבנה של החלל המרכזי, שנחשפו על ידי גילוח הקיר עצמו.

 

מתחם אירועים 1947

 

החלק האחורי של המקום עוצב בסגנון בטון טפסנות, שנוצר על ידי בומנייט עם צורה של קרשים. חלק מהקירות עוצבו באותו סגנון וצורה אך בצורות מעוינים שהוטבעו על גבי הקירות. התקרה של החלל האחורי נבנתה בעזרת קרשים ממוחזרים מאתרי בנייה, וארון החשמל המרכזי עוצב גם הוא באותה הצורה.

מתחם אירועים 1947

 

גופי התאורה של החלל המרכזי הינם זרועות טלסקופיות באורך 3 מטרים, שבסופן הורכבו ספוטים תעשייתיים משנות ה-40'. העמודים וקורות החלל צופו בבטון מוחלק, תוך שילוב קורות לבנות ביניהן. קיר המטבח המרכזי צופה בקוביות עץ קוקוס. בחלל המרכזי ישנו מטבח שף פרונטלי, הבנוי מפרופיל בלגי בשילוב זכוכית משוריינת. הבר המרכזי חופה בעץ אלון בצורת פישבון.

מתחם אירועים 1947

 

בכל האולם ישנן תעלות ברזל מברזל מגולוון, אשר מעבירות חשמל ותקשורת לכל האולם והן חלק אינטגרלי בעיצוב החלל. בתקרת החלל המרכזי ישנם 4 מאווררי תקרה עשויים מעץ אלון והריהוט במקום כולל ספריות, ברים וקומודות, העשויים כולם עץ אלון מבוקע. את שלל הפריטים שבמקום אסף פורת ממקומות שונים ברחבי העולם.

 

הפטיו הינו חלל קבלת פנים שמשתרע על 220 מ"ר, והוא כלוא בין שני בניינים בסגנון אירופאי. הוא מאופיין בעיצוב תעשייתי, ובו רצפת בטון מוחלק עטופה בחביות צבע שחורות ובהן עצי הדר ישראליים. במקום תאורה מפח שחור וכ-100 גופי תאורה אשר שוטפים את החלל באור.

מתחם אירועים 1947

 

אלמנט עיצובי נוסף המאפיין את החצר הינו קיר גרפיטי גדול בגודל של 30 מ"ר, שעוצב ובוצע על ידי אמן הגרפיטי גיא DIOZ. על הבניין הצמוד, בו פועלים אמנים, ציירים ופסלים, מעוטר בעיצוב גרפיטי בגווני שחור ולבן.

מתחם אירועים 1947

מתחם אירועים 1947

 

קומת הגלריה במקום הינה קומה של 65 מ"ר ובה ממוקמים השירותים המרכזיים של החלל ולאונג' ישיבה. חלל הסליק של ההגנה (220 מ"ר) ממוקם מתחת לאדמה, והוא משמש כחלל שמותאם למסיבות ריקודים עם מערכת מולטימדיה ואודיו מתאימה.

 

מתחם אירועים 1947

 

רשימת ספקים חלקית:

פיק אפ

סטודיו fe

קונספט

בזוקה ג'ו

בר בן וקיל

גיא DIOZ

553
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ומפלקס האירועים "1947", רחוב השרון 10 תל אבי
מקסים שאין מילים עיצוב מקורי כל הכבוד.

איזה מקום מדהים!
אם אתחתן שוב- רק שם.. וואו

וואו... funcky... ממש יוצא דופן מעניין ושובה

חיקוי אחד לאחד של הקומה הרביעית

יפייפה!! ממש ממש

רק שהסליק לא היה שם...

1947
מקום מהמם!!! אוכל טעים! צוות מקסים!!! אווירה מגניבה אורבנית מושקעת ומיוחדת

בודק...