יצירתיות במקצבים משתנים: עיצוב לובי בהשראת הרמוניה מוסיקלית

עיצוב הפנים נקשר לעולמות תוכן מקבילים המשיקים גם הם ליצירתיות באשר היא. כך גם במקרה של צמד מגדלי המגורים בפרויקט "פילהרמונית" בתל-אביב, שם תכננה מעצבת הפנים רחלי יעיש חללים ציבוריים אלגנטיים ומרהיבים בהשראת עולמות המוזיקה

awards participation badge
עודד סמדר
רחלי יעיש

הפרוייקט: לובי, מתחם ספא וחדר כושר בפרוייקט המגורים "הפלהרמונית"

במרחק הליכה מפארק הירקון בתל-אביב ממוקם אחד מפרויקטי המגורים המרשימים שנבנו בעיר ללא הפסקה בשנים האחרונות. פרויקט "פילהרמונית" של חברת יוסי אברהמי, הוא תצוגת תכלית של יוקרה, פינוק ואיכות חיים ואין זה מפתיע שכל פרט ברחביו תוכנן ועוצב בקפידה, וודאי החללים הציבוריים, המקבלים את פני הבאים, והפונקציות המשותפות שמשרתות את דיירי צמד המגדלים המפוארים. מהבולטים שבהם הם הלובי הראשי, מתחם הספא וחדר הכושר, שעל עיצובם אחראית מעצבת הפנים המוערכת רחלי יעיש.

בית אחרי שיפוץ ייסודי והמקיף-חדר בן

פאר היצירה: כך נראה הלובי של פרויקט "פילהרמונית" בתל-אביב

בית אחרי שיפוץ ייסודי והמקיף-חדר בן
עיצוב: מיכל אנגל צילום: עומרי הכט
בסגנון חללים פתוחים -חדר ילדים

מחשבה על כל פרט והשראה מעולמות המוזיקה

בסגנון חללים פתוחים -חדר ילדים
עיצוב: studioKANZ צילום: איתי בנית

"הפרויקט נבנה על שטח בו שכן בעבר בית הפילהרמונית של תל-אביב. כמעצבת הפנים של מתחם המגורים, רציתי לייצר עבור הדיירים ואורחיהם חוויה אלגנטית, מעט דרמטית ועדכנית, שמזכירה מאוד את החוויה שנחוש בבתי מלון יוקרתיים. העיצוב נסמך ושואב השראה מעולמות המוזיקה שכל כך מקושרים לפרויקט", מסבירה יעיש. "בעיצוב זה יצרתי מקצבים, ממש כמו במוסיקה, על ידי שימוש במראות בגדלים משתנים ושילוב אלמנטים באורכים שונים כדוגמת צינורות זהב, שהם למעשה גופי התאורה, וצינורות שחורים ששולבו בקיר הכוח המדמים מפוחית. בכדי להדגיש את גובהו המרשים של הלובי, עיצבתי גופי תאורה ופרטי נגרות בקווים וורטיקליים וצורות מעוגלות, שכן עיגול מסמל, במידה רבה, צורה אינסופית וכך גם המוסיקה. באזור המעליות, כל מעלית מוסגרה בפח שחור עד לגובה התקרה. כך כל אחת מהן מהווה מעין קליד פסנתר שחור".

כל מעלית מוסגרה פח שחור עד לגובה התקרה ומהווה מעין קליד פסנתר שחור

1600X1200 אורך (1)

עבור הלובי המרשים בחרה יעיש בתבונה את מיטב החומרים הקיימים בתחום ובתוך כך הקפידה על אלמנטים עמידים וקלים לתחזוקה. כך למשל פלטות ריצוף גדולות ומבריקות, בגוון שחור עם גידי זהב וחמרה וחיפוי קירות בפלטת ריצוף 1/3 מ' בגוון זהב מגורען.  את ארון התשתיות חיפתה בנגרות אומן מאגוז אמריקאי. חלק מהפלטות מעוטרות בחריצים שחורים ואחרות מונחות בכיוונים שונים ויוצרות מקצב דינמי ומעניין. קיר זה מתכתב עם גווני הרצפה וחיפוי הקירות.
בתוך כך תכננה חיפוי קיר מנגרות מעץ אלון מושחר, עליו שובץ לוגו הפרויקט, שעוצב בהשראת אדריכלות המבנה, עשוי פליז מבריק ופרופילי הפרדה, גם הם מפליז. קיר מראות ברונזה בגדלים משתנים, מהווה בדרכו אינטרפרטציה להרמוניה מוסיקלית ומתכתב עם גווני הריצוף וגווני פורניר האגוז האמריקאי.

 

בסגנון חללים פתוחים -חדר הורים

שימוש במיטב החומרים הקיימים בתחום העיצוב

בסגנון חללים פתוחים -חדר הורים
עיצוב: studioKANZ צילום: איתי בנית
אזור מעליות מעוצבת בהשראת עולם המוזיקה
אזור מעליות מעוצבת בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב: רחלי יעיש, צילום: עודד סמדר

הדלפק בלובי משלב נגרות, משטח שיש קלקטה ,עבודות ברזל, צביעה אומנותית ותאורה נסתרת. מעליו גוף תאורה שיוצר במיוחד עבור הפרויקט בחו"ל ועשוי צינורות זהב בצורת ספירלה, בהשראה מפתח סול. בגב הדלפק ממוקם ארון תשתיות גדול במיוחד וזה הוא הארון אותו חיפתה כאמור בפורניר אגוז אמריקאי בשילובים שונים, פרט שיוצר יצירת אומנות ומטשטש את העובדה שמבעדו מסתתר ארון ובו פונקציות חשובות: "זה הוא קיר כוח מול דלת הכניסה שמייצר את חווית היוקרה והאלגנטיות שהנחתה אותי לאורך התהליך", כך לדברי יעיש.

עיצוב בית במושב -חדר שינה

גב דלפק הקבלה חופה פורניר אגוז אמריקאי, פרט שיוצר יצירת אומנות ומטשטש את העובדה שמדובר בארון מבעדו חבויות פונקציות חשובות

עיצוב בית במושב -חדר שינה
עיצוב: ליאת שעיה צילום: קרין רבנה

"ייצור הרהיטים עבור פרויקט שכזה כרוך בהכרת טכנולוגיות ביצוע שונות, הבנת פרטים וחיבורים וחשוב לא פחות, ראש פתוח ויצירתי ואהבת עיצוב אמיתית על כל אתגריו". מסבירה יעיש. "כשנתבקשתי לבחור ספק לייצור נגרות ורהיטי אומן חיפשתי שותף ליצירה עמו אוכל לנהל דיאלוג פורה ומפרה, וגם להתלבט כשצריך. חשוב היה לי למצוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה שמכיר את מגוון החומרים והיצרנים שיעזור לי להוציא לפועל את מחשבותיי ולהפוך חלום למציאות. כל זה התכנס לאדם אחד, שמעון בוזגלו- רב אומן בתחום הריהוט". "עבור הלובי בחרתי ספה גדולה ומרווחת, אשר מונחת באלכסון זאת בכדי להדגיש את גודלו של הלובי ורצון שתפנה ישירות לחזיתות המרהיבות הנשקפות ממנו. הספה מרופדת בד קטיפה עם טקסטורה בגוון שמפניה ולצידה שיבצתי 2 כורסאות בעיצוב מיוחד מבד מדליונים בגוון מוקה. במרכז ניצב שולחן עגול ענק עם פלטת שיש קלקטה גולד, המונח על בסיס עגול בגוון זהב מט. התאורה מעל פינה זו שובצה מנורה מרשימה שנאמנה לקונספט ומעגנת את הפינה המרשימה הזאת. בנוסף יש פינת הסבה קטנה יותר, בה שולבו כורסאות מרופדות בד מדליונים בגוון חרדל ושולחן אלון שחור שמהווה הד לריצוף ולקיר נגרות לוגו הדומיננטי".

בסגנון חללים פתוחים -חדר הורים

שילוב יוצא דופן של חומרים, מרקמים וצבעים

בסגנון חללים פתוחים -חדר הורים
עיצוב: studioKANZ צילום: איתי בנית
עיצוב לובי בהשראת עולם המוזיקה

ספה גדולה ומרווחת מונחת באלכסון, מדגישה את גודלו של הלובי ופונה ישירות לחזיתות המרהיבות הנשקפות ממנו

עיצוב לובי בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב: רחלי יעיש, צילום: עודד סמדר
עיצוב לובי בהשראת עולם המוזיקה

בפינת ההסבה שולבו כורסאות מרופדות בד מדליונים בגוון חרדל

עיצוב לובי בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב: רחלי יעיש, צילום: עודד סמדר

בעיצוב הספא בפרויקט ביקשה יעיש ליצור תחושת ניקיון, אור, בהירות ואלגנטיות- שונה בתכלית מהמראה הדרמטי של הלובי. "זהו המקום אליו מגיעים בכדי להתנקות. לשטוף את הדרמות שצברנו לאורך עוד יום רווי ועמוס במטלות ועם זאת, חשוב היה לי להוסיף תחושת חמימות, אותה השגתי על ידי שימוש בריצוף מונע החלקה, דמוי פרקט עץ בפלאנקים גדולים. הספא מחולק לנשים וגברים והמקלחונים לשני המינים מעוטרים באלמנטים בשחור ולבן. חדרי השירותים סגורים מבעד למחיצות זכוכית לבנות. בנוסף נהנים הדיירים מסאונה יבשה מעץ וסאונה רטובה. עבור הרטובה בחרתי אריחים כהים יחסית, שיעטפו את המשתמש בתחושת אינטימיות אדמתית".
בחדר כושר הרצפה השחורה חוזרת לככב: "משולבים בה כתמים אדומים כזיכרון לרצפת הלובי", אומרת המעצבת. "עשיתי שימוש בבריקים אדמדמים בכדי להגביר את האנרגיה ואדום כידוע הוא צבע ממריץ.  בנוסף, בחרתי להציג אישה עוצמתית עם משקולת, בניגוד לרווח בחדרי כושר, בהם הגברים מככבים. הקירות כוסו במראות להעצמת תחושת הכח באימון" .

עיצוב חדר כושר בפרויקט בהשראת עולם המוזיקה

בחדר הכושר השתמשה יעיש בבריקים אדמדמים בכדי להגביר אנרגיה

עיצוב חדר כושר בפרויקט בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב: רחלי יעיש, צילום: עודד סמדר
עיצוב חדר כושר בפרויקט בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב חדר כושר בפרויקט בהשראת עולם המוזיקה
עיצוב: רחלי יעיש, צילום: עודד סמדר

חדרי השירותים באזור הספא סגורים מבעד למחיצות זכוכית לבנות

1600X1200 אורך

רשימת ספקים חלקית:
ריצופים וחיפויים: החממה לעיצוב הבית
פרטי ריהוט ונגרות אומן: שמעון בוזגלו
תאורת זהב: לובי אקסלוסיב
תאורה שקועה: גולדן לייט
תאורה קיר מפוחיות: ג'וני אנואר
וילונות: לילי קליאן

רוצים לקרוא עוד על מעצבת הפנים רחלי יעיש ופועלה? היכנסו:

עולם ומלואו מעבר לקובייה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...