משתבח עם השנים: היקב העתיק שהפך לחנות קונספט טרנדית

STORY פותחת חנות דגל חדשה במתחם שרונה, בתוך מבנה שהיה יקב ומפעל יין. המבנה המרשים, שכולל שלל מותגי אופנה, ריהוט ואקססוריז לעיצוב הבית, שומר בסגנון של פעם אך קיבל טוויסט של היום. בואו לביקור

700 מ"ר
סטודיו דן טרוים

חנות בגדים בתוך יקב
צילום: עמית גושר

המקום: STORY, מתחם שרונה, תל אביב

דמיינו לכם את החיים בשנת 1900 פלוס מינוס, במושבת טמפלרים מוקפת כרמים. במרכז המושבה יקב גדול, מפעל יין שוקק ומרתפי יין חצובים בסלע מתחת לאדמה. נשמע קסום, נכון? אז עכשיו תקפצו איזה 100 שנים קדימה, והנה המושבה הפסטורלית הפכה לתל אביב הסואנת והצפופה, והאיזור שהיו בו פעם היקב ומפעל היין הפך למתחם שרונה ופחות או יותר לנקודה הכי חמה בתל אביב כרגע.

עיצוב חנות אופנה

עיצוב חנות אופנה

עיצוב חנות אופנה

מה שיפה בחנות הקונספט STORY, שהוקמה בדיוק במבנה היקב העתיק הזה הוא, שהמקום עבר שימור מוקפד ושוחזר אחד לאחד – כל מבנה הגג, כולל הרעפים. כך שאם מתעלמים לרגע מתכולת החלל, הכוללת מותגים מובילים מתחומי הביגוד, הנעליים, האקססוריז, הריהוט והאביזרים לבית, ניתן לרגע לדמיין את חלוצי ההתיישבות דורכים על ענבים וטועמים מפרי תוצרתם.

עיצוב חנות אופנה בגדים

עיצוב חנות אופנה

המבנה עצמו כולל שני אגפים וגגות משופעים. עמודי בטון תומכים בקירות הכורכר, ובמרכז המבנה ולאורכו ניצבים עמודי עץ אורן מרצפה עד תקרה. התקרה עצמה עשויה קורות עץ גושני המחוברים במחברי פלדה אותנטיים – וההחלטה הראשונה שקיבל סטודיו העיצוב הייתה להשאיר את כל אלה במצבם הגולמי. עם זאת, הוחלט להתחמק ממלכודות שיובילו לאסתטיקה נדושה של מקום קלאסי מתקופת הטמפלרים, וללכת על סגנון שונה. כך, תוכנן ריהוט קליל ונונשלנטי, בעל נוכחות עיצובית עכשווית ומגניבה.

עיצוב חנות אופנה ספה

מדפים מעץ בחנות אופנה

מאחר וכל מותג או מחלקה היו צריכים לקבל את הבמה והשפה שלהם, וכיוון שהכול היה צריך להכנס לחלל אחד של כ-700 מ"ר, נוצר אתגר קשה במיוחד: כיצד לשלב המון שפות מעולמות עיצוב שונים, במקום אחד גדול. כדי לעשות קצת סדר, בוצעה חלוקה כללית על ידי יחידות מידוף תלויות ואווריריות מעץ, המשתלשלות מקורות המבנה באמצעות שרשראות ברזל, ומתכתבות עם העמודים והקורות בחלל. בין היחידות הוצבו המחלקות השונות, כאשר היחידות יוצרות חוצץ פתוח חלקית ולא מחייב בין המחלקות, ומאפשרות זרימה של תנועה ביניהן.

עיצוב מעץ חנות אופנה

מדפים שחורים לג'ינסים חנות אופנה

ג'ינסים בגדים חנות אופנה

דבר נוסף שהיווה אתגר בתכנון היה העוצמה המעט מאיימת של החלל, שגובהו כ-7 מטרים. התחושה הזו מותנה על ידי תכנון של כל המחלקות עד לגובה 3.1 מטרים, וכך נוצר קו גובה סביר בתוך החלל.

עיצוב עמדת ג'ינסים חנות אופנה

עיצוב חנות אופנה וביגוד

בנוסף, בכל המחלקות נשמר תכנון ועיצוב שאינו אטום, וכך הוא מאפשר מבט לשאר המחלקות. עוד דבר שהוסיף לתחושת החיבור בין כל האזורים הוא שימוש בחומרים פשוטים, זהים ובסיסיים כמו ברזל, עץ, שיש, זכוכית ופליז, ורק שפת העיצוב שונתה. העיצוב האקלקטי מעודד שיטוט קריאטיבי מהנה בקרב המבקרים.

עיצוב חנות אופנה וביגוד

עיצוב חנות אופנה וביגוד

עיצוב חנות אופנה וביגוד

הדמיות מתהליך התכנון:

 הדמיה

תכנית לחנות בגדים

תכנית לחנות בגדים

 

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פשוט מדהים.. וכל מילה מיותרת

בודק...