סבא לא היה מאמין: הדירה הישנה הפכה לפנינה של שלווה

הדירה ברמת אביב חולקה מחדש כדי שתתאים לזוג ובתו, המרפסת שבה לפרוח והאחסון חולק בנדיבות. מהות של שקט תורגמה בין היתר לצבעוניות עדינה ומתונה של לבן ועץ

110 מ"ר
מאיה אבגר
תמי פמפנל

הדיירים: זוג +1
המיקום: רמת אביב
דירה עייפה של הסבא והסבתא ברמת אביב רועננה לבקשת הבן, בעל הדירה, חולקה מחדש והפכה לדירת שלושה חדרים מרווחת. האב וטרינר, האם שופטת ומרבית הילדים כבר עזבו את הבית, למעט הבת הסטודנטית. תוכננו בה שני חדרי מאסטר עם מקלחת צמודה תוך מחשבה רבה על שטחי אחסון ומרחב אירוח נדיב, למשל בקוביית העץ במטבח שמסתירה מזווה.

קופסת עץ

בקוביית העץ במטבח שמסתירה מזווה

קופסת עץ
קופסת עץ

נגרות אומן: סיוון הנגר

קופסת עץ

הקו העיצובי המנחה היה ליצור חלל שמצליח לתפוס את מהות השקט, ואכן הבית הוא אי של רוגע ושלווה, שמוריד מעליו עומס וטרדות יום יום. החלל בו מרווח כדי שהשהות בו תהיה נעימה יחד, ועם זאת הוא מספק פרטיות בחלקים הנפרדים שלו. הצבעוניות בדירה עדינה ומתונה ונובעת בעיקר משילוב חומרים שונים.

מטבח לבן ועץ

הקו העיצובי המנחה היה ליצור חלל שמצליח לתפוס את מהות השקט

מטבח לבן ועץ
מטבח לבן
מטבח לבן
שולחן אוכל לבן

החלל המרכזי מכיל מטבח מרווח עם מזווה נדיב מאוד, מחופה בעץ עם דלת נסתרת

שולחן אוכל לבן

החלל המרכזי מכיל מטבח מרווח עם מזווה נדיב מאוד, מחופה בעץ עם דלת נסתרת. במטבח הוקדש מקום לשטחי אחסון גדולים עבור כל כלי האוכל שנצברו עם השנים. פינת האוכל בהמשך למטבח משמשת כמרכז הבית, ובה שולחן נפתח שיכול לארח סביבו את המשפחה המורחבת. הצבעוניות בהירה עם שולחן לבן וכיסאות עץ בהיר, ומעל גוף תאורה שעוצב על ידי מעצבת הפנים ויוצר במיוחד. לדברי בעלת הבית, "כשהכדורים הלבנים בגוף התאורה דולקים זה מרגיש כמו שרשרת פנינים".

מראה במסדרון
מראה במסדרון
סלון רגוע

כשהכדורים הלבנים בגוף התאורה דולקים זה מרגיש כמו שרשרת פנינים".

סלון רגוע
פינה בסלון
פינה בסלון

המרפסת המקורית הצמודה לסלון, שנסגרה במהלך השנים, נפתחה מחדש ויצרה מקום נוסף לשבת בו מול הירוק של הגינה שממול. עמוד מרכזי וגדול מאוד הפך להיות קיר הטלוויזיה ומייצר הפרדה חלקית מפינת העבודה, מסתיר את המעבר לאזור הפרטי ודלת חדר המאסטר. ספרייה גדולה שעוצבה במיוחד עבור החלל הציבורי ופינת העבודה מהווה אלמנט עיצובי מרכזי בחלל.

ספריית עץ

ספרייה גדולה שעוצבה במיוחד עבור החלל הציבורי ופינת העבודה מהווה אלמנט עיצובי מרכזי בחלל.

ספריית עץ
ספריית עץ
ספריית עץ

בחדר השינה של ההורים חדר ארונות ודלתות בפרופיל בלגי לבן ומקלחת מרווחת. הכניסה למאסטר של הבת מרוחקת מחדר ההורים והאווירה בה צעירה יותר עם צבעוניות מנוגדת של שחור ולבן. המקלחת סגורה עם קיר פרופיל בלגי שחור וזכוכית פסים סביב קיר גבס המסתיר את האסלה ומשמש כקיר טלוויזיה. מלבד זאת יש בדירה חדר שירות, כמות אחסון מאוד רחבה ושירותי אורחים.

חדר שינה לבן

חדר השינה של ההורים

חדר שינה לבן
שידת צד

בחדר השינה של ההורים חדר ארונות ודלתות בפרופיל בלגי לבן ומקלחת מרווחת

שידת צד
חדר רחצה לבן ועץ

המקלחת סגורה עם קיר פרופיל בלגי שחור וזכוכית פסים סביב קיר גבס המסתיר את האסלה ומשמש כקיר טלוויזיה

חדר רחצה לבן ועץ

"הדיירים סמכו עליי בכל רמה, החל מבעלי מקצוע והספקים ועד הסגנון העיצובי, מה שהוביל לפרויקט שהתנהל בנעימות ובזרימה אנרגטית חיובית על אף עיכובים סביב הגלים והסגרים הראשונים של הקורונה", מספרת המעצבת. "כמעצבת הרגשתי שמילאתי את רצונותיהם וצרכיהם בחלל בלי לזנוח את האני מאמין העיצובי שלי. לתחושתי הפוטנציאל שלי כמעצבת מומש במלואו. אני מציעה לסמוך על האדריכל או המעצב כי תהליך נעים עם אנרגיות טובות מביא לתוצאות מדויקות ושביעות רצון".

חדר שינה בת

חדר השינה של הבת

חדר שינה בת
פרופיל שחור

בחדר השינה של ההורים חדר ארונות ודלתות בפרופיל בלגי לבן ומקלחת מרווחת.

פרופיל שחור
כיור שחור
כיור שחור
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יפה מאד. אכן מרגישים את הרוגע. שימוש נהדר בצבעים לטובת הרגשת המרחב.

עבודה מעולה, תכנון וביצוע דקדקניים, אהבתי מאד! לאוהבי שקט, נקיון עיצובי ומינימליזם, כמוני...

בודק...