במידה הנכונה: דירה ששומרת על איזון

בבסיס העיצוב של הדירה הזאת עומד הרצון לאזן בין חומרים נוקשים לרכים, בין גוונים קרים לחמים, ובין מראה נקי לאלמנטים נועזים. התוצאה: דירה הרמונית, חמימה וייחודית

שגית הנדלר

מטבח שילוב של צבעים וחומריםמבט אל המטבח: שילוב נכון של צבעים וחומרים

הדיירים: זוג + 4 ילדים
המיקום: גבעת שמואל
השטח: דירת 6 חדרים
דיירי הדירה הזאת ידעו בדיוק מה הם רוצים. "הגבר מגיע מתחום הצבע, והאישה היא בעלת טעם משובח וכישרון לאבזור", מספרת מעצבת הפנים שגית הנדלר. "הדרישה שלהם הייתה ליצור בית חמים ופונקציונאלי, עם נגיעות של צבע והרבה ייחודיות".
לבקשתם, הבית כולו נצבע בגוון אפור בהיר והרצפה חופתה בקורות עץ אלון טבעי – מה שנותן לבית מראה חם ומודרני. "בחלל הכניסה שולבו ארונות שצבועים בגוון הקירות ונותנים מענה לאחסון מבלי לפגוע בחלל", מוסיפה המעצבת. "את הקו הנקי ממשיכות דלתות עם דוגמת שני פנלים שנרכשו בפנדור".
דלתות פנים לחדרי ילדיםגווני הריצוף והקירות נותנים חמימות, והדלתות משוות מראה נקי
מיד עם הכניסה לבית, תופס את העין שולחן פינת האוכל שעוצב במיוחד עבור הדיירים. השולחן עשוי ממשטח אבן קיסר מדוקק בדוגמת שיש ויושב על רגלי ברזל, וסביבו יש כסאות ברזל בריפוד קטיפה בשלושה גוונים – כחול, חרדל ואפור. "את המראה משלימים גוף תאורה 'עירום' מברזל שחור, וטפט ארוג אפור עם נגיעות צבע של כחול", מוסיפה הנדלר. "השילוב בין ברזל שחור, שיש וקטיפה יוצר איזון בין חומרים חמים וקרים".
פינת אוכל עם כיסאות צבעוניות
פינת האוכל מיד מושכת את העין
המטבח עוצב בקווים נקיים, החזיתות נצבעו בצבע אפוקסי בגוון אפור כהה עם ידיות אינטגרליות חרוטות, ולהשלמת המראה הנקי הותאם שיש אבן קיסר בגוון זהה. "לחיפוי הקירות בין הארונות נבחר אריח בגוון תכלת ששובר את הגוון האפור ורוצץ בצורת 'פישבון' ליצירת עניין", אומרת מעצבת הפנים. "כמו כן שולבה יחידת עץ אלון פתוחה בתוך הארונות העליונים, לנגיעה של חמימות". במטבח יש אי גדול שסביבו פזורים שישה כיסאות ראטן, המשמשים את בני המשפחה לארוחות יומיומיות. מעל האי תלויה מנורה מינימליסטית מפליז, שמוסיפה עניין ומאזנת בין החומרים השונים בחלל.
עץ, ברזל וראטן במטבח
עץ, ברזל וראטן הם רק חלק מהחומרים שמשולבים בצורה נפלאה במטבח
החדרים הרטובים קיבלו, כל אחד, אופי ועיצוב הייחודיים להם. "בשירותי האורחים נבחרה רצפת טרצו אפורה ומבריקה, ובקיר שמאחורי האסלה שולב חיפוי דמוי במבוק שמודגש על ידי תאורה נסתרת", מתארת המעצבת. "בפינת נטילת הידיים שולב כיור יצוק מבטון על משטח עץ אלון גושני וחיפוי דמוי קורטן כך שגם כאן נשמר האיזון בין עץ, בטון וברזל".
רצפת הטרצו וקיר הבמבוק בשירותי אורחים
רצפת הטרצו וקיר הבמבוק בשירותי אורחים
בחדר הרחצה של הילדים היה רצון ליצור אוירה חמה. הרצפה חופתה באריחי פסיפס קלאסיים בשחור-לבן, והקירות חופו באריחי בריקים לבנים מבריקים. "לחלל הזה עוצב ארון במראה וינטג' מפורניר מיושן, כיור עליון ומראה מפליז", מוסיפה הנדלר. עבור חלל הרחצה של ההורים, לעומת זאת, נבחר מראה נקי ומודרני. הרצפה עשויה מאריחים אפורים מאוירים, הקירות מחופים בריקים לבנים מבריקים עם רובה כהה, והתקרה צבועה בשחור. את הקו הכהה ממשיכים מקלחון הברזל, והאביזרים הנלווים ששחורים גם הם.
רצפה בשחור-לבן
חדר הרחצה הכללי: רצפה בשחור-לבן, קיר בריקים וארון וינטאג'
חדר הרחצה של ההורים - נקי ומודרני
חדר הרחצה של ההורים – נקי ומודרני
בחדר השינה של הורים הוחלט לצבוע את הקיר הראשי בטורקיז, ובכך הוא הפך לאלמנט מרכזי בחלל. הארונות שולבו במעטפת החדר ונצבעו בגוון הקירות, עם נגיעה של צבע בידיות העור. המיטה מרופדת בבד בגוון קאמל ומעוטרת בכפתורי עץ, ולהשלמת המראה נתלו שתי מנורות פליז בצידי המיטה. "הצבע יוצר עניין ותעוזה", אומרת המעצבת, "וגוון הקאמל, בשילוב רצפת העץ, מוסיפים חמימות".
קיר הטורקיז בחדר שינה
קיר הטורקיז הוא האלמנט המרכזי בחדר השינה של ההורים 
חדר עבודה בחדר שינה
רצפת הפרקט וגווני הקאמל מוסיפים חום לחדר ההורים
חדרי הילדים עוצבו בהתאם לאופי של כל אחד. בחדר אחד נצבע קיר בגוון שחור ועליו מונחת יחידת נגרות המעוצבת כסולם ומשמשת כפינת עבודה. ארונות הקיר בחדר זה נצבעו בגוון אפור ושולבה בהם פינת ישיבה מרופדת ומפנקת בגוון ורדרד. "הנגיעות של הגוון הוורוד חוזרות גם בכיסא, בווילון ובטקסטיל של מיטת האפיריון שבחדר", מפרטת הנדלר.
קיר שחור בחדר בת
מי אמר שאי אפשר לשלב קיר שחור בחדר ילדים?
פינת ישיבה וורודה
פינת הישיבה הוורודה נותנת קונטרה לקיר הכהה
בחדר ילדים אחר הוכנסו צבעים רכים ועדינים יותר. "על הקיר הראשי נפרש טפט מאויר בגווניי אפור וורוד, והריהוט נצבע בגוון אפור בהיר", מתארת מעצבת הפנים. "גם כאן יש נגיעות של גוון ורוד שמופיעות בכיסא, במדפים ובטקסטיל המיטה". בהסתכלות כוללת על הבית גם המעצבת וגם הדיירים מרוצים מאד, ומרגישים שמטרות העיצוב הושגו. "בזכות הפתיחות של בעלי הבית לצבעים וחומרים נוצר בית מיוחד ומעניין", אומרת שגית הנדלר, "ויחד עם זה נעים ומלא בתחושה ביתית חמה".
חדר הילדים
חדר הילדים השני – כאן הגוונים כבר רכים יותר
גוף תאורה
בזכות הפתיחות של בעלי הבית לצבעים וחומרים, נוצר בית מיוחד ומעניין

ראשית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה קסם יש בפינת אוכל, דירה עם צבע במינון ובטעם המדויק.

בודק...