תעשייתי וביתי: עיצוב לופט ניו יורקי בלב תל אביב

בעל הדירה חלם על דירה במראה של לופט בניו יורק, שתהיה מוארת ועם הרבה צמחייה. הוא פנה אל המעצבת אודליה ברזילי שהגשימה לו את החלום.

awards participation badge
74 מ"ר
עינת דקל
אודליה ברזילי
אודליה ברזילי

לפני 15 שנה, רכש בעל הדירה קטנה וחשוכה במרכז תל אביב. הוא ביקש עבור עצמו דירה מסוגננת, מוארת ומלאת אווירה. בפגישתו הראשונה עם המעצבת אודליה ברזילי, בידיה הוא הפקיד את עיצובה מחדש של הדירה, הוא ביקש שהדירה תראה כמו לופט ניו יורקי מעוצב. " אחד היתרונות הגדולים בדירה היה התקרה, בגבוה של 3.20 מטר. גובה התקרה יצור תחושת מרחב בדירה הקטנה ויאפשר עיצוב מדוייק" אמרה המעצבת

 

וטרינה גדולה בסלון

דירה קטנה ומלאה בסטייל

וטרינה גדולה בסלון

בואו נחלק מחדש

בתכנון המקורי של הדירה היו מספר רב של עמודים וקירות תומכים. לאחר התייעצות עם קונסטרוקטור ולטובת עיצובה מחדש של הדירה נהרסו שירותי האורחים, קירות המטבח וקירות חדר השינה. לטובת המראה התעשייתי המבוקש ולצד קורות הברזל שחוצות את החלל, חיפתה המעצבת את הקיר הסלון המרכזי בבריקים אדומים מפירוק. בעל הדירה ביקש ווטרינת חלונות גדולה שתכניס אל הבית אור ואת האווירה התל אביבית שבחוץ.

לעוד חלונות בלגיים – ארטפרו – לחצו כאן >>

 

חלל מרכזי מעוצב

וטרינה גדולה בסלון לבקשת בעל הדירה

חלל מרכזי מעוצב

לפתוח את הלב ולגלות

הדירה דרשה הרבה מחשבה ותכנון.  כמו שהיטיבה המעצבת להסביר זאת: "זה בית שצריך לגלות אותו. מכל מקום בבית יש זווית ראייה אחרת ובכל מקום יש חשיבה מרובה על פרטים, ויצירת עניין בחלל". לאחר שבירת הקירות ופתיחת החלל לחלוקה מחדש, החלה המעצבת בתכנון החללים החדשים שירקמו עור וגידים ויהפכו לחלל מעוצב, פונקציונלי ומלא במקומות אחסון.

 

אחסון מעניין אתכם? – כנסו למדריך האחסון >>

 

פינות מעוצבות בבית

הרבה אור וירק במטבח

פינות מעוצבות בבית

אהבה במבט ראשון

מיקום המטבח הוחלף במיקום הסלון, זאת על מנת ליצור חלל מרכזי גדול ומואר, בעל וטרינה גדולה, המחברת בין המרפסת הפורחת לפנים הדירה. בהתאם לבקשתו של בעל הדירה לסגנון עיצובי המתאים ללופט ניו יורקי עדכני, בחרה המעצבת במטבח בסגנון תעשייתי, הבנוי מקונסטרוקציית ברזל שחורה ובעל חזיתות עשויות פח וידיות חיצונית מתועשות.בצידו של המטבח תכננה המעצבת קיר רשת, עליו מטפסת צמחייה ומעליו גוף תאורה מיוחד.

 

 

מטבח בעיצוב תעשייתי

מטבח שחור בסגנון תעשייתי

מטבח בעיצוב תעשייתי

חזית פתוחה ואוורירית

חזית אחת של המטבח פונה לחלון גדול, בו הוצבו הכיור וכיריים. בחזית השנייה ניצב המקרר לצד יחידת אחסון בשילוב יחידה פתוחה ואוורירית, בעלת גב מרשת ברזל ומדפים פתוחים מעץ בגוון גרפיט ודלת הזזה מזכוכית, שתוכננה על מנת שלא ליצור עומס ויזואלי אך לאפשר מספר רב של מקומות לאחסון.

שולחן האוכל בעל רגלי ברזל ופלטת עץ טבעי ממקום במרכז המטבח, מתחתיו נפרש שטיח בהיר ותאורה מיוחדת שגם בה נשמר המוטיב החוזר והמעשיר של הדירה: הצמחייה.

 

יש לנו מדריך לעיצוב מטבח – לחצו כאן >>

 

דירה בעיצוב תעשייתי

יחידת אחסון מעוצבת לאחסון במטבח

דירה בעיצוב תעשייתי

הכל שאלה של קומפוזיציה

החלל המרכזי בטיח ווגה בגוון אפרפר, המשתלב נפלא עם הפרקט השחור שהונח בכל הבית ויצר שילוב יפהפה עם הבריקים האדומים שבקיר הסלון. להעצמת המראה התעשייתי חוצה את הבית, מן הקצה עד הקצה, תעלת מיזוג תעשייתית.על מנת להאיר במידה את החלל, בחרה אודליה לפרוש שטיח בהיר, עליו הונחה ספה האפורה לצד שולחנות סלון מעוצבים מפח שחור. בפינת החלל המרכזי ניצבת טלויזיה על עמוד, המאפשר לבעל הדירה לשבת במרפסת ולצפות בטלוויזה בלילות קיציים בתל אביב.

 

דירה בעיצוב לופט ניו יורקי

ניגודים ושילובים בעיצוב החלל המרכזי

דירה בעיצוב לופט ניו יורקי

שקט יותר, מעט רוגע

הפרקט השחור ממשיך גם לחדר שינה של בעל הדירה, שם בחרה המעצבת ליצור אווירה רגועה ואינטימית יותר. לשם כך, נבחרה מיטה בגוון אפור, המהווה קונטרסט לצבעים הבהירים שממלאים את החדר. לצד המיטה שידה שהיא למעשה רדיו ישן שנקנה בשוק הפשפשים, עליו מונחים ספרי קריאה. מצידה השני של המיטה ישנו מתלה לאוורו בגדים עשוי ברזל התואם את סגנון העיצוב התעשייתי של הבית.

חדר שינה

חדר שינה פונקציונלי

חדר שינה
חדר שינה

אביזרים מלאי אוירה בחדר שינה

חדר שינה

תעשייה במקלחת

גם המקלחת ממשיכה את הקו העיצובי של הבית. קירות המקלחת והרצפה חופו באריחים בגוון אפור במראה בטוני. יחידת הכיור בעלת מגירות מברזל שחור ורשת מעויינים. מעל היחידה הקלילה והאוורירית הותקנה מראה עגולה משוננת במראה חלודה וכמובן, גם כאן, נגיעות של צמחייה ירוקה ומרעננת.

חדר רחצה בסגנון תעשייתי

יחידה קלילה ואוורירית לחדר הרחצה

חדר רחצה בסגנון תעשייתי

יוצר גם מהבית

חדר העבודה היה בעל חשיבות רבה לבעל הדירה. הוא ביקש ליצור חלל עשיר, בו שולחנות גדולים והרבה מקומות לאחסון ציוד משרדי וציוד הנדרש עבורו לעבודה. לוח שעם מחפה את קיר שולחן העבודה ומעליו קופסאות אחסון אשר נצבעו בשחור ונתלו מהתקרה ע"י כבלים שחורים .גוף תאורה מינמלסטי לתאורה מושלמת על שולחן העבודה ותאורה מרכזית מרשת ברזל מפיצה אור גדול בחדר ומנעימה את שעות העבודה של הדייר.

חדר עבודה בבית

חדר עבודה בהזמנה אישית

חדר עבודה בבית

לסיכום, טיפ מהמעצבת אודליה ברזילי:

"באופן כללי דירות קטנות מאתגרות מבחינת התכנון. מעבר לתכנון המורכב בדירה קטנה גם תהליך העיצוב דורש השקעה מרובה. אני אוהבת ללקט ריהוט, אביזרים ותאורה ממקומות שונים ולחבר אותם יחד ליצירת חלל הרמוני, המותאם באופן מלא למידות המתאימות ולבקשת הדיירים. תחלמו, תעזו, צאו מהקופסה ותנו לדמיון וליצירתיות לבוא לידי ביטוי. תעצבו בית שהוא החותם האישי שלכם."

קרדיטים לספקים:

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וואו מהמם! עיצוב דירה קטנה זה הכי מאתגר

תכנון ועיצוב לעילא ולעילא. ניצול מיטבי של נתוני החלל לתוצאה מרווחת, מוארת חמימה, מזמינה, ביתית ומסגננת. זכית ברגע זה ממש בלקוחה המרוצה הבאה שלך. ברכות והצלחות רבות.

מקסים

וואו ואוו בלשון המעטה. אחת הדירות היפות המזמינות העשויות בטוב טעם. מקנאה בדירה דבר שאינו קורה כמעט....בהצלחה לדייר שהייתי שמחה להכיר כי רואה אני שהוא אמן משהו ולך אודליה המשך הצלחה.

כל כך קשה להגיע לתוצאה שלבית יש אופי וכאן הצלחת בגדול. אהבתי.

עיצוב סופר מקצועי, מדויק ובסה"כ מרהיב ביופיו. שאפו

בודק...