חמים ונעים: עיצוב בית בפרדס חנה

בעיצוב הבית הזה הושם דגש גם על הפרקטיקה וגם על האסתטיקה. התוצאה הסופית: בית נוח ומחבק עם הרבה טאץ' אישי

230 מ"ר
אלעד גונן
"חנן בניין ופיתוח"
אבנר גוטמן
אורלי רגב בשיתוף עם טופז ישראלי
אורלי רגב בשיתוף עם טופז ישראלי

הדיירים: זוג + 4
המיקום: פרדס חנה
סטיילינג לצילום: מיכל שרייבר

הבית הזה תוכנן כך שהוא יותאם למשפחה עם ארבעה ילדים, גם מבחינת הפרקטיקה וגם מבחינת האסתטיקה. בקשת הדיירים הייתה לעצב את הבית בסגנון כפרי, בגוונים ניטרליים ובשילוב טקסטיל חמים ורך. אב המשפחה, המנהל חברת קבלנות, שימש כקבלן של הפרויקט, ואליו הצטרפה מעצבת הפנים אורלי רגב שליוותה את כל התהליך משלב התכנון ועד הלבשת הבית.

חלל מרכזי בבית מעוצב
1
בית בעיצוב מודרני
2

במסגרת עיצוב הבית, שונתה החלוקה הפנימית, והמרחב הציבורי תוכנן מחדש. פינת האוכל והסלון החליפו מיקום והקמין הועתק לסלון, וכעת הוא משמש כמוקד ויזואלי בחלל. על מנת להכניס שפע של אור למרחב, הוחלט להפוך את החלונות המלבניים של פינת האוכל לשלושה חלונות צרים וגבוהים.
מבואת הכניסה לבית תוכננה כך שהיא מאפשרת חציצה חלקית בין הנכנסים לבין אזור פינת האוכל. המבואה גם מספקת הצצה ראשונית לוויטרינת עץ יפהפייה ומקורית שהובאה לבית ומוקמה כצלע הראשית של פינת האוכל.

שולחן אוכל מעוצב
3
סלון משפחתי גדול
4

בעיצוב הבית הוקדשה תשומת לב רבה גם לעיצוב המטבח. חלל זה כולל משטחי עבודה ארוכים, ואי מרכזי עם פינת ישיבה ומקומות אחסון. חזית האי פונה אל עבר הסלון ומחולקת למדפים פתוחים המאפשרים הצגת כלי נוי ועציצים. בצמוד למטבח נמצא מזווה סגור המשמש לאחסון מזון. כדי להצניע את הדלת המובילה אל המזווה, הוחלט להסוות אותה בתוך הנגרות של הארונות הגבוהים.
שירותי האורחים שבמקור נפתחו אל תוך פינת האוכל, הועתקו לאזור מרוחק יותר וכעת דלתם מוצנעת מהאזור הציבורי של הבית. מחוץ לחדר השירותים עוצבה נישה מיוחדת לנטילת ידיים, הכוללת כיור קריסטל ייחודי ותאורה המותאמת להצגתו.

מטבח לבן מעוצב
5
מטבח לבן מעוצב
6

בעיצוב הבית לא פסחו המעצבת והדיירים על אזור החדרים. חדר השינה של ההורים תוכנן כסוויטה מפנקת, והוא כולל ארון מרווח ופינת קריאה פרטית הצופה אל החצר. חדר הרחצה של ההורים, הנמצא בצמוד לסוויטה, הוגדל מעט כדי לאפשר הכנסה של מקלחון מרווח יותר. ארון הכיור אשר נשען על קיר אלכסוני, תוכנן כך שחזיתו ישרה ועומק האחסון שבו משתנה בהתאם לעומק הנישה בה הוא ממוקם. החדר המפנק חופה באריחי בריקים בגבהים משתנים ומרוצף באריחים מאוירים בגוון מונוכרומטי.

חדר שינה עיצוב נקי
7
נדנדה מקש לבן
8

חדר השינה של הילדים הצעירים עוצב בצבעים רכים ונותן ביטוי לתחביביהם האישיים – יצירה וספורט. ארון הבגדים שמשרת את שניהם נצבע בגוון תכלכל מעושן. חדר השינה של הבת המתבגרת עוצב בצבעים רכים ועזים של ורוד ופוקסיה, וכולל פינת איפור וארון בגדים נוח.
באשר לבן הבוגר, הוא קיבל יחידת דיור עם כניסה נפרדת בקומה העליונה של הבית. היחידה כוללת מטבחון מאובזר ופינת אירוח, ואזור שינה ורחצה.

חדר שינה ילדים
9
חדר שינה נערה
10

חומרי הגמר והצבעים שנבחרו לעיצוב הבית הם חמים וניטרליים. במרחב הציבורי יש ריצוף אבן, ובחדרי השינה פרקט עץ. בכל חדר יש גוון מוביל נוסף הבא לידי ביטוי בנגרות ובאביזרים השונים שמעטרים את החדר.
במטרה ליצור תחושה חמימה וביתית הושם בעיצוב הבית דגש על שילוב חומרים טבעיים כגון קש, עץ וראטן. בנוסף, שולבו שם פרטי טקסטיל שונים כמו וילונות, שטיחים וכריות נוי. החפצים, אשר נבחרו ולוקטו על ידי בעלת הבית ובעצת המעצבת, משווים למרחב כולו מראה אישי ומחבק.

חדר שירותים מעוצב
11
סלון משפחתי מעוצב
12

מעצבת הפנים אורלי רגב מספרת על חיבור מיידי עם הלקוחות. "הסגנון אותו ביקשה בעלת הבית השתלב בצורה נהדרת עם האפשרויות שהצגתי", היא אומרת. "שיתוף הפעולה עם הלקוח שבמקרה זה גם היה קבלן הפרויקט היה מושלם והתנהל על פי לוחות הזמנים והתקציב שהוקדשו לכך".
אורלי רגב מדגישה כי הקשר בין המעצבת ללקוח הוא המפתח לתוצאה מוצלחת. "ברגע שיש כימייה בין-אישית, תופתעו לגלות איך כל שאר הפרמטרים מתאימים גם הם", היא מסבירה. "התוצאה הסופית עולה על הציפיות והחוויה הכוללת הנה טובה וחיובית".

רשימת ספקית חלקית:
קרמיקה וכלים סניטריים – נגב קרמיקה
אקססוריז – נישה – בית לדברים טובים
אקססוריז סלון וכלי הגשה דקורטיביים – ביתילי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...