משולש על המגרש: עיצוב בית ענק וצנוע

מצד אחד התבקש האדריכל לבנות בית על מגרש משולש ברמת תכנון גבוהה, מצד שני גם לשמור על פשטות - בואו תראו האם השילוב הזה הצליח

435 מ"ר
453 מ"ר
שי אפשטיין
עודד חלף

מקום: מרכז הארץ

צורתו המשולשת של המגרש, הנועד לבנייה, הייתה האתגר הראשון והחשוב ביותר אשר מולו ניצב האדריכל עודד חלף. הוא נתבקש לבנות בית שיועמד למכירה, ברמת תכנון גבוהה ביותר עם מראה מתון שיוכל לקלוע לטעמם של רבים, ישראלים או תושבי חוץ.

 

בית פרטי בעיצוב מודרני

 

בית פרטי מבחוץ

נועם ופשטות ליוו את האדריכל במהלך תכנון הבית. את צורתו המשולשת של המגרש הוא הפך גורם משפיע לקונספט הכללי של הבית, נתון שעל פניו התקבל כחיסרון, הפך תחת ידיו ליתרון. הצלע הישרה של המשולש הניצבת לרחוב ופונה לחצר השכנים, נבחרה להיות אטומה, צלע זו היא למעשה העוגן של הבית. מראה קליל יותר קיבל קודקוד המשולש הפונה לעבר שטחים ירוקים והחזיתות בו שקופות ברובן. השדות שמתחברים אל הגינה המשולשת הקטנה ממשיכים למראית עין את מראה הגינה הקטנה הצמודה לבית ומשרים על כל הבית תחושת מרחב. קיר המקביל לצלע הישרה של המגרש, מהווה גורם מרכזי בתכנון הזרימה והפעילות בבית. מצדו האחד של הקיר תוכנן מטבח הפונה לאזור החברתי שממוקם בין צלעות המשולש. מאחורי הקיר, גרם מדרגות, אשר אליו שתי כניסות משני צדי הקיר.

 

גינה מעוצבת בבית פרטי

 

בית פרטי לבן

 

בית פרטי מועצב

 

במטבח, המהווה רקע לסלון ולפינת האוכל, חלק מאלמנטים של התפעול ושפע של מקומות אחסון מוסתרים מאחורי דלתות לבנות מעוצבות. בהיות המטבח מרכז הבית, תרתי משמע, כשהוא מהווה חלק משמעותי באזור החברתי, הושם בו דגש מיוחד על עיצוב, ושולבו בו תוספות של פליז. לעיטורים אלה, יש גם תפקיד פונקציונלי של פיזור אוויר ממוזג וקליטת אוויר חוזר.

מטבח לבן מעוצב

 

 מטבח לבן

ארונות נסתרים

ארונות נסתרות

עבודת התכנון והעיצוב קיבלה תפנית משמעותית, כאשר הוברר לאדריכל מי הם הדיירים המיועדים לבית, אנשים מלח הארץ שההתנשאות היא מהם והלאה, עם חיבור חזק לארץ ישראל הישנה. "הבית הזה הוא אל זמני" מסכם האדריכל חלף את עבודותו, "יש בו פשטות וחן ואין בו חיפוש אחרי נשגבות מיותרת".
מטבח לבן מעוצב

 

מטבח שיש שחור

 

סלון מעוצב עם שטיח מרוקאי

 

פינת ישיבה מעוצבת

 

מטבח לבן

 

מדרגות עם לדים בצדדים

 

שירותים מעוצבים

 

רשימת ספקים חלקית:

חיפוי, ריצוף ומשטחים במטבח – טופולסקי

תאורה – לייט אין

מיזוג – קול מיזוג אוויר

דלת כניסה – יוחאי

דלתות פנים – אינוויט

מטבח – רגבה

טפטים – רנבי

בריכה – אקווטק

פרגולה – טופיקזה

AG_19-234
AG_19-403
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...