למסגר את הנוף: שיפוץ בית במושב בארותיים

השדות המוריקים והגינה הצבעונית שנשקפים מכל מקום בבית השפיעו על עיצובו, החל מעיצוב החלונות וכלה בפלטת הצבעים והרהיטים התואמים

125 סטודיו של 30 מ"ר

הדיירים: זוג + 3 בנות

המקום: מושב בארותיים

 

מיקום ביתה של מעצבת הפנים והסטייליסטית שלפניכם השפיע רבות על תכנונו. מרגע רכישת המגרש על ידי הזוג, היה ברור שהחוץ חייב להיכנס פנימה. נוף שדות נשקף מבעד לוויטרינות הברזל וביציאה לחצר, ונוף גינה מטופחת נשקף מבעד לחלונות פינת האוכל וחדרי השינה. המעצבת היא קרמיקאית לשעבר וחובבת שיפוץ וחידוש רהיטים מושבעת,  אשר בחרה להגדיר את החלל הציבורי לפי צבע, תוך שימוש בפלטת צבעים הישר מהגינה ומהנוף הסובב.

 

כשהבית נבנה היה צורך להקצות שטח של כ 30 מ"ר לסטודיו לקרמיקה, מה שהשאיר 125 מ"ר למרחב הפרטי. שטח זה היה מאתגר בשל העובדה שהזוג רצה מרחב ציבורי מרווח, יחידת הורים ו-2 חדרי ילדים. לפיכך, ליצירת תחושת מרחב מקסימלית בחלל הציבורי, נוצר חלל נקי מנישות במחשבה ליצר בו "פינות" לצד הפונקציות השונות באמצעות רהיטים, תאורה, תמונות וחפצים. גם החלונות והוויטרינות תוכננו כדי שיהיו גדולים ככל הניתן, ליצירת אשליית גודל והכנסת הגינה והנוף הביתה.

המטבח הורכב ממטבח תחתון בעל משטחי עץ עם ידיות שנרכשו ומוקמו בנפרד. הארון העליון, המכיל פריטים אהובים, תוכנן ושורטט לנגר, והשני נרכש בשוק הפשפשים, שופץ ונצבע. שני ארונות אלו צבועים בגווני ירוק מעושנים, וכך גם הקיר האנכי להם. הבחירה בצבע מקורה בגינה הירוקה המקיפה את הבית, ונבחר עבור המטבח, שכן על פי תורת הפאנג שואי, יש לו סגולות רפואיות. קירות המטבח חופו באריחים מעשה ידי בעלת הבית, והשולחן שבמרכז המטבח, המשמש את בני הבית לארוחות יומיומיות וישיבה בקרבה לנוכחים במטבח, הוא שולחן מכונת תפירה ישן שחודש על ידי בעלת הבית. המטבח מלא בפריטי קרמיקה שלה ושל קולגות מהעבר וכן בפריטי נחושת. בסביבת המטבח ניצב סקרטר עתיק ששופץ ברוח הבית והוא משמש כשולחן לכתיבות קצרות ולאחסון אוסף הכוסות.
#banner#

בית בעיצוב כפרי

תאורה נתלת

פינת חיתוך

פינת האוכל מוקמה מול הנוף הטבעי מדרום ומול הגינה ממערב, והתחושה בה היא תחושה של חוץ. בפינת האוכל שולחן אבירים ארוך ומחוספס, מוקף כסאות שנצבעו בצבע סגול עמוק המתכתב עם הצמחייה הסגולה בגינה. לצד פינת האוכל ארונית ועליה גוף תאורה מבקבוק ויסקי. על הקיר תמונות אהובות מזמנים שונים שמוסגרו במסגרות ישנות ששופצו אף הן. גופי תאורה בעלי גוף נחושת ואהילי זכוכית מוקמו בתקרה ובקיר ליצירת תחושה ביתית חמימה.

פינת אוכל

כיסאות סגולים

כיסא סגול לפינת אוכל

הסלון הוא אוסף של רהיטים ופריטים, כאשר הספות נקנו עם מעבר הזוג לבית החדש, הכורסאות וההדום נקנו בנפרד, שופצו ורופדו ובאותו מעמד גם נתפרו הכריות. שידת הטלוויזיה ופלטת שולחן הסלון נרכשו ושופצו אף הם. אהיל זכוכית מורנו נרכש מיד 2 כאשר הושלמו לו העמוד והחיווט. קיר הסלון חופה באבן מיצרית לבנה במראה לבנים. מאחורי הספות מוקמה ארונית לספרים ששופצה ושובצה בה זכוכית סבתא. על הקיר מעליה תמונות עצים (לאיזכור ההשראה) ושאריות מבדי הריפוד ממוסגרות במסגרות ישנות שנצבעו. גופי התאורה בתקרה עוצבו בגבהים שונים בהשראת תרמילי עץ כסיית האבוב שבגינה. בסלון שולטים הצבעים כתום חרדל וחום עם נגיעות ירוק, בהשראת החיטה שבשדות שמשנה צבעה במהלך גדילתה.

ספה ורודה

תמונה לתלות על הקיר

כריות נוי

ספה ורודה

קיר תמונות

השימוש בחומרים טבעיים מורגש בבית מקצה לקצה, החל מהמעבר בשער הברזל המפורזל הצבוע בכחול נייבי מעושן, דרך שביל ורחבת הכניסה המרוצפים באבן מצרית לבנה ועליהם שולחן פסיפס בעל רגלי ברזל המוקף כסאות ברזל ששופצו על ידי בעלת הבית. כל אזור הכניסה, כמו כל היקף הבית, טובל בצמחיה ובגוונים שונים של ירוק. משם נכנסים לפנים הבית דרך דלת עשויה פח שתוכננה אף היא, כמו גם כל מפתחי וחלונות הבית האחרים, על ידי בעלת הבית. מהצעד הראשון על רצפת השומשום הבז'ית נפתחים חלונות וויטרינות גדולים בפרופיל בלגי דק, מחולקים במראה טלאים, צבועים בגוון תכלת בהיר אפרפר וממסגרים את הנוף. בכניסה מראה גדולה וגוף תאורה מנחושת ששודרגה עם אהילי מורנו.

מדף עץ

בחדר ההורים יש ארון עץ בנוי בקיר וצבוע בגוון הקיר. קיר גב המיטה שקוע מעט, והוא חופה באבן טבעית, כאשר עליו משתלשלים גופי תאורה מנחושת עם אהילי זכוכית. בשל הנישה והצורך בארונות נוספים תכננה בעלת הבית רהיטי צד מיטה כשהחלק הנמוך עמוק ביחס לזה הגבוה. הארונות נצבעו בסגול בגוון הפרחים בגינה, ובחדר מעט נגיעות ירוק מרווה וצבע כללי בהיר למראה פתוח ואוורירי. גם בחדר זה הגינה מוסגרה בחלון גדול. לחדר ההורים מקלחת צמודה שקירותיה חופו בשליכט מינרלי בגוון בהיר בז' חול, וכך גם ארון המקלחת. מעל ארון המקלחת מראה עתיקה שעברה מדורי דורות במשפחה.  הרצפה הינה רצפת פסיפס מאבן טבעית. כלל המקלחת בגוונים בהירים בשל גודלה.

כרית סגולה

חדר שינה בעיצוב רטרו

הבית נבנה עוד בטרם נולדה בתם הבכורה של הזוג, ושנתיים לאחר לידתה נולדו תאומות. מהר מאוד נדרש למצוא פתרון עבור לינה לשלושת הבנות, אשר ביקשו ללון באותו חדר יחדיו. על מנת לתת תחושת מרחב נצבעו הקירות בגוון בהיר, ורהיטי החדר בחלקם עתיקים מאוד ובעלי ערך סנטימנטלי לבעלים. שולחן הכתיבה והכיסאות שימשו את בעל הבית בילדותו, והם שופצו ונצבעו בגווני פסטל של ורוד, תכלת ואוף ווייט. ארון המצעים הינו ארון של חדר התינוקות של הבכורה, אשר שופץ ונצבע אף הוא בירוק מעושן לשבירת מראה הפסטל ובהתאמה למיטות החדר ולפסים שעל אחד מקירות החדר. לצד המיטות הנמוכות מוקמו ארוניות עתיקות ששופצו אף הן וכל ילדה קיבלה מדף לבובות, ספרים וחפצים אישיים.  לחדר חלון ארוך המשקיף לגינה ועליו וילון ורדרד אוורירי.

שולחן עבודה

מתלה למעילים
קירות מקלחת הילדים המרווחת חופו בשליכט מינרלי בגוון סגלגל מעושן, שעליו ארונית עץ ששופצה. רצפת הפסיפס עשויה מאבן טבעית בגוונים מעושנים תואמים. לשבירת הסגלגלות מוקם ארון כיור בגוון תכלת אפרפר. בשל אילוצי המקום, מכונת הכביסה והמייבש מוקמו בנישה נסתרת בשטח המקלחת. חדר הממ"ד הפך לשטח אחסון והסטודיו משמש בינתיים כמעטפת הבית עם פוטנציאל רב לשני חדרי ילדים בעוד שנים ספורות.

כיור אבן

מראה חצי אובלית

ויטרינה

כיסאות תכלת לחוץ


תוכניות הבית:

תכניות לבית פרטי
רשימת ספקים חלקית:

רצפת פנים – מצר

בריקים וריצפת חוץ – מקור האבן

דלתות פנים – ויצמן מחסני עץ

ידיות ופרזול – ים הפרזול

מטבח – איקאה, שוק הפשפשים

גופי תאורה – דקואור, גדעון קלאס

אקססוריז – פרחי תבור, הרמוניה לבית, שוק הפשפשים, קאנטרי קורנר

שולחן פסיפס – טורקיז האוס

שולחן פינת אוכל – גרך המשי

תמונות – ETZY

553
24 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עבודה מצויינת, בית חם ונעים
בחירות טובות של ריהוט, חומרים וצבעים. סגנון כפרי מנצח. תתחדשו ותהנו.

התובנות שלי
בית יפה. 125 מ"ר מאתגרים אתכם? אתם צוחקים? אתגר זה לשכן משפחה בדירת שיכון וכאלה לא חסרות במדינת ישראל. אני אוהבת כיסאות חכמים שמתכתבים עם הצמחייה החכמה בחוץ. למה הם מתכתבים? הרי הם יכולים לדבר, הם קרובים מאוד זה לזה.

מקסים. פשוט מקסים!

הייתי רוצה לגור בבית הזה
למה אתם לא משכללים את הכתבות עם קישורים לדפי הפייסבוק של המעצבים?

נעים מאוד
לא הטעם הפרטי שלי, אבל נעים מאוד, מזמין וניכר טעם אישי. אהבתי מאוד.

חמים ונעים
בית ממש יפה

תשובה ל 5
הי נעים מאוד ותודה על תגובתך (: דף הפייסבוק שלי כרמית גת-בוצר מעצבת פנים ואם לא מוצאת את יכולה להגיע גםלאתר ולהכנס משם www.carmitgat.com

אוהבת את הבית ושאלה
מה מספר הגוון של הקיר הירקרק במטבח?

יפה מאוד ??

מי חושב שהדבר המקושקש הזה הוא עיצוב?

מושב בארותיים
סגנון הבית מאוד לטעמי, נראה בית חמים ונעים עם טעם אישי ולא שבלוני כמו הרבה בתים שמוצגים במדור- תהנו

מקסים בעיני. מורגש טעם אישי, ובעיני בטוב טעם.

צבע הקיר
הי , מספרו של צבע קיר המטבח 8183 מהמניפה הקודמת של נירלט.

הבית נאה, בשמחה הייתי גרה בו
הכל לטעמי- בחירת חומרים צבעים ריהוט וטקסטורות (חוץ מקיר הבריקים ומהאריחים מעל השיש במטבח שגם בגוון לא מסתדר וגם בגובה שלא סגור על עצמו). החיבור לחוץ גם טוב

יש לי אולי חור בהבנה ובטעם??
אני רואה מדי פעם את הבתים בסגנון הזה שמפרסמים, ואני אומרת לעצמי, מה זה הדברים הישנים האלו? למה אנשים בוחרים דוקא דברים חלודים שנראים כאילו עבר עליהם הקלח?? למה אתם בוחרים להראות את הבית של סבתא שלי שאין לה כסף לשפץ? ואז אני אומרת לעצמי, אולי זו אופנה שאת פשוט לא מבינה בה? ואל תחשבו, אני אוהבת כפרי, קישוטים מגניבים כאילו ישנים, אוהבת את הקש והעץ, לא מחפשת דוקא זכוכיות, לבן, אפור וכו', אבל יש פעמים שהניסיון ללכת על מגניב חוצה את הקוים ואת גבול הטעם הטוב ונהפך לישן באמת, דחוס, ואי אפשר לקבל את זה שאנשים שלמו על זה עוד כסף. מקסימום אני יכולה לאמר, נו נו. זה מה שהם אהבו וכו' ועוד כל מיני משפטים דמוקרטיים. אבל בשיפוטיות שכלית קשה לקבל את זה. כל זה אמור רק כלפי בחירת הציפויים, ואינו מתייחס לתוכנית עצמה ולתכנון, שקשה לי להתמקד בו בגלל הישן הזה. אני מתנצלת אם זה פגע במישהו, מקוה מאד שלא. זו דעתי האישית בלבד, שאחרי הרבה בתים כאלו הרגשתי צורך להעלותה כאן.

בהחלט מרשים השילוב של ישן וחדש
מדויק ונקי בלי יותר מידי עומס על הקירות והבית נראה מרווח ונעים כל הכבוד

חלונות בלגיים
אותנו מעניין מי ביצע את החלונות הבלגיים ואיזה סוג זכוכית יש בהם (אנחנו מעוניינים לבנות בגליל ונושא הבידוד משמעותי)

תגובה ל16 לגבי העיצוב
לא למדתי עיצוב אבל אחרי הרבה הסתובבות באירופה עוד לפני שהסגנון הזה היה בארץ כבר ניתן היה לקנות ספרים על provence interior design או tuscany interior design או על מטבחים שלהם וזה היה הסגנון. אני אישית דווקא מאוד שמחתי כשזה הגיע לארץ (עם שינויים מותאמים לארץ כמובן) . ברור שלא מתאים לכולם, אני נחרדת מבתים לבנים וריצוף בהיר. או בתים שחורים מודרניים. כל אדם וטעמו וטוב שכך. העניין הוא לדעת להבחין אם לאוהבי הסגנון זה עשוי טוב. במקרה הזה לאוהבי המראה זה עשוי מצויין לדעתי.

הבית בבארותיים
יפה,בטוב טעם,, בדרך כלל אני שוללת עומסים במרחב ואוהבת סגנון נקי אבל הבית הזה עורר בי השראה, עושה לי טוב ונראה שכיף גדול לגור בו

תגובה ל-19
אני מבינה לגמרי את האופנה החדשה שחדרה גם אלינו, ואוהבת מאד, כפי שכתבתי, את הסגנון הגזעי, העץ על גווניו, הקש, כדים יפים ומגניבים וכו', אבל כאן בבית, זה כבר לא נראה משהו אופנתי, אלא בית ישן באמת, ולא מגניב. הספות הורודות, הריפוד פסים, הריצוף וכו'. מסכימה איתי? הסגנון הזה מתקבל בעיניים כאופנתי ועדכני כשהוא משולב נקי, עם פרקט לדוג', או אפילו ריצוף יפה אחר, החלונות היפים כאן הם סימן היכר יחיד לכך שהבית חדש, אבל שום דבר חוץ מזה לא משווה לאופנה הזו מראה עדכני. הוא מאד מעלה חלודה. לדוג' צרם לי מאד הרגליים של המיטה בחדר השינה שמיד כשראיתי את התמונה דמיינתי אין המיטה חורקת עם מזיזים אותה... כמו כן הזכוכיות המקושקשות שבארונות-בדיוק כמו אצל סבתא שלי!! ממש בא לי לצייר עליהן עם אצבעותי מרוב שזה נראה מאובק. את מבינה מה אני מתכוונת הבדל בין אופנתי אמיתי, גזעי, עדכני, מגניב לבין ישן אמיתי, מחליד ודחוס? קו הגבול כאן בסגנון הזה-הפרובנס, הכפרי, הוא דק מאד ולצערי נראה שכאן קצת חצו אותו. אבל שוב, זה הטעם שלהם וסבבה! ואני באמת מסכימה בכל לב עם כל מי שכתב שמרגישים כאן תחושה ביתית, חמימה, וזה נראה סבבה להתארח כאן כנכד או בן נשוי.אין ספק שיש כאן אופי. וגם התכנון נראה מצוין! אני מאמינה שיש למעצבת כאן יכולות וזה מתבטא, אך ככל הנראה מתבטא כאן גם טעם מסוים מאד של הדיירים. העיקר יישוב טוב!!!

בית נאה - סטיילינג גרוע
הבית מקסים. ביתי, נעים, אוורירי, שמח...כל מה שבית צריך להיות. רק הסטיילינג (כנראה לכבוד הצילום) צורם קשות. לא כל שידה או שולחן רענן צריכים להיות עמוסים בקערות/צנצנות/מגשי פירות. המטבח עמוס ללא צורך. את הכובע הוורוד-צבעוני מעבירים מחדר לחדר...לשם מה? בחדר הורים זרקו מגזינים על הספסל והניחו ארגז?? וגם 2 כובעים ותמונה עומדת...למה צריך את זה? גם גוון הספות הוא פספוס כי לא מתאים לכלום. אחרי נקיון של עומס הפריטים - יהיה יופי של בית.

עבר-עליו-הקלח?
אולי-אבד-עליו-הכלח מה-דעתך-?-16

בית מתוק

ל-23
תודה על התיקון, דקדוקית שניהם מותרים. תגובה לגופו של ענין תתאים יותר כאן באתר. מה דעתך?

בודק...