דירה בהזמנה: תפקידם של מתאמי שינויי דיירים

להזיז קירות, לבנות נישות, להוסיף נקודות חשמל - אלה רק חלק מהדברים שעושים מול "מתאמי שינויי דיירים". אם גם אתם קניתם דירה מקבלן - כנראה שבקרוב תפגשו אותם, ולכן כדאי שתדעו מה הם יכולים לעשות עבורכם

בשעה טובה, קניתם דירה מקבלן, או כמו שנהוג לומר "על הנייר". לאחר חתימת חוזה הרכישה, כל התקשורת בנושא הדירה תתנהל מול נציגי הקבלן, הנקראים "מתאמי שינויי דיירים". אז מה זה אומר בעצם? מהי מהות התפקיד שלהם? איך הם יכולים לעזור לכם בדרככם לבית חלומותיכם? ואיך תתכוננו לפגישה איתם? בדקנו בשבילכם את כל הפרטים:
דירת קבלן
עיצוב: מרב ואייל שלום, צילום: ליאור טייטל

התפקיד של מתאמי שינוי דיירים

ש' (השם המלא שמור במערכת), מתאמת שינויי דיירים בחברה קבלנית, מספרת כי העבודה בפרויקט מתחלקת לשני שלבים: הראשון הוא תיאום אדריכלי (מתבצע לפני שלב הבנייה) בו לוקחים את כל תכנוני היועצים השונים (יועץ אינסטלציה, חשמל, בטיחות אש, מיזוג אוויר ועוד) ומלבישים על התוכנית הקיימת של הבית, במטרה לראות שהכל עובד יחד. השלב השני הינו תיאום מול הדיירים והסבר מה אפשר ומה אי אפשר לשנות בדירה שרכשו, גם אם יש להם תוכניות מסודרות מאדריכל. כמובן, שתמיד ניתן לבצע שינויים ושדרוגים שהדיירים חפצים בהם לאחר קבלת המפתח לבית.
"הדבר הכי חשוב בעבודה הזו הוא לעשות התאמה בין השינוי המבוקש לבין המערכות הקיימות בבית", מסבירה ש'. "לדוגמא, אם  מורידים קיר שיש בו ניקוז של מזגן, חייבים להחזיר את התוכנית ליועץ המזגנים, והתוכנית משתנה. בבניינים בני 9 קומות ומעלה יש ספרינקלרים, ואם רוצים לבצע שינויים במבנה הבית צריך לקחת גם אותם בחשבון, וחייבים לוודא עם יועץ בטיחות אש שהשינוי אפשרי".
מטבח אפור
עיצוב: אורון מילשטיין, צילום: גדעון לוין
וילון לבןעיצוב: לירז חזן,  צילום: אורי גרון

שינויי דיירים – מה זה אומר?

מ' (השם המלא שמור במערכת) גם היא עובדת בחברה קבלנית גדולה. היא מספרת שבתחום שינויי הדיירים צריך להבין ולהכיר את מגוון המערכות שנמצאות בבית. העבודה אינה כולל רק הזזת קירות, אלא היא תחום שמאגד בתוכו את כל מערכות הבית ודואג שהן יעבדו בצורה מסונכרנת אחת מול השנייה. אחרי שלקוח קנה בית מהיזם, הפרטים שלו – יחד עם פרטי העסקה – מועברים למתאמים, והם שולחים אליו הסבר מפורט על התהליך מולם וקובעים לו פגישה ראשונית. בפגישה זו הדייר מקבל לוח זמנים לביצוע השינויים ורשימת משימות שבהן הוא נדרש לטפל, וכמובן, מציגים בפניו את התוכניות המפורטות (כולל חשמל ואינסטלציה) של הדירה. יש לקוחות שכלל אינם יודעים בפגישה הראשונה אילו שינויים הם רוצים לעשות בבית שרכשו, ומתאמי שינויי הדיירים פורסים בפניהם את האופציות.
"כל דייר צריך לקחת בחשבון, כי החברה הקבלנית, בשל אילוצי זמן וכוח אדם, אינה יכולה לבצע את כל השינויים שבהם הוא מעוניין", מסבירה מ', "וישנם דברים שהוא יצטרך לעשות רק לאחר שיקבל את המפתח לבית – לדוגמא, התקנת פרקט. מגוון השינויים שדייר יכול לבצע בדירה שרכש משתנים בין הפרויקטים. בין השינויים  שניתן לעשות מול מתאמי השינויים ניתן למצוא: הזזת קירות, החלפה של כלים סניטריים, הנמכות גבס, שדרוג ושינויי בריצוף ובחיפויי קירות, שינויים בחשמל ובמיזוג".
פינת אוכל לבנה
עיצוב: לירז חזן,  צילום: אורי גרון
כיסאות בר מפלסטיק
עיצוב: מרב ואייל שלום, צילום: ליאור טייטל

חברות חיצוניות לתיאום שינויי דיירים

בשוק קיימות גם חברות שמספקת שירותי אאוטסורסינג לקבלנים וליזמים שאינם מחזיקים מחלקות של תיאומי שינויי דיירים. מחברת "סיגל דויטש-דמתי אדריכלות ועיצוב פנים", שמספקת שירות זה, מסבירים כי תהליך העבודה מול מתאמי שינויי דיירים מתחיל מרגע רכישת הדירה ועד למסירתה. בפגישה הראשונה בה נפגשים עם הדייר מכינים לו תיק עם מסמכים והסברים ומפורטים על התהליך ועל ההתנהלות מול החברה. לפגישה השנייה הדייר מגיע בדרך כלל עם מעצב פנים או אדריכל ועם תוכניות מוכנות. דיירים יכולים לעשות בדירות שהם רוכשים כל שינוי העולה על רוחם, ובדירות יוקרה אף נהוג לרכוש רק את המעטפת, דבר שנותן לדייר חופש פעולה מוחלט. דירות בפריפריה מתאפיינות בשינויים נקודתיים יותר, כגון התקנת מערכת בית חכם, שינויים בקירות, עבודות גבס ועוד. בכל שלב שבו הדייר בוחר מוצר גמר כלשהו (לדוגמא מטבח או חיפויים), הוא מעביר את התוכנית למחלקת שינויי הדיירים, והם מעבירים את התוכניות לביצוע בשטח.
דויטש-דמתי ממליצה לכל למי שרוכש דירה מקבלן ללמוד את המפרט הטכני של מה מגיע לו. חשוב להבין כי מהקבלן הלקוח מקבל תוכניות מכר, ואת התוכניות המדויקות הוא מקבל ממתאמי שינויי הדיירים.
קיר בצורת שיש
עיצוב: אורון מילשטיין,  צילום: גדעון לוין
מנורה תכלת
עיצוב: מרב ואייל שלום, צילום: ליאור טייטל

 

553
5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דירות קטסטרופליות כיאה למדור ולטעם העממי
למה לא אומרים את האמת? שאחרי שקנית את הדירה ונפלת ברישתם של הקבלנים הגנבים, הם לא רוצים לראות אותך ממטר??? ולכן דופקים לך מחירים של שינויים, שהם פי עשרה ממחיר השוק, ככה לא יהיה לך כדאי להטריד אותם ותרד להם מהווריד. כל מה שקבלן רוצה לאחר שלקוח קנה ממנו דירה במחיר מופקע, זה שהוא יעזוב אותו בשקט. ״מתאמי שינויים״ עלק... לכל פעולת גניבה ועושק במדינה הזו ימציאו שם מכובס.

תפקידם של מתאמי שינויי דיירים
להכניס לנו את כל

תמונות
מה קשורות התמונות ל"כתבה"?????????

למה שמן של מתאמות השינויים שמור במערכת?

תגובה ל 1
צודק כל מילה עושקים אותך כשאתה רוצה לשדרג דוגמא לקרמיקה אריח יותר גדול עולה לך 90 ש"ח לפני מע"מ + 40 ש"ח לפני מע"מ הגנה = 130 ש"ח יש רק שתים או שלושה חברות קרמיקה שהקבלן סוגר דיל איתם ודפק את הרוכש שלא יכול לקנות בשום מקום אחר גניבה לאור היום אני קיבלתי הצעת מחיר מנגב על אריח 400 ש"ח שאותו אריח אותו יבואן וכמובן אותו דגם ב 130 ש"ח זה לא עושק?

בודק...