החלטתם לצבוע קיר לבד בבית? הנה רשימת קניות חובה בחנות חומרי בניין

החג מתקרב? עברתם לדירה חדשה או שפשוט בא לכם לצבוע את הבית? כתבנו לכם מדריך לצביעת הבית באופן עצמאי

איזה חומרים יש להכין מראש?

  1. צבע – כמובן שבשביל לצבוע צריך צבע. כמה צבע? מחשבים את אורך הקירות כפול הגובה שלהם, לא כולל החלונות והדלתות. החישוב המקובל הוא שליטר צבע מתאים ל-8-10 מ"ר. רוב צבע האקרילן דורש 2 שכבות, אולם אם לוקחים יותר מדי צבע על הרולר, הצבע נגמר מהר יותר מכפי שצריך. עם כל זה כדאי להוסיף עוד מרווח ביטחון של 10% צבע מעבר לחישוב הנזכר.
  2. רולר – לצורך הצביעה המסיבית צריך רולר. עדיף להכין 2 רולרים מראש, אחד קצר ואחד ארוך יותר.
  3. 3. מוט הארכה לרולר – כדי שיהיה ניתן להשלים צביעה מהתקרה ועד הרצפה בקלות.
  4. מברשות – לצורך צביעה של מקומות שמצריכים מגע עדין ומדויק, כגון פינות, משקופים,
  5. מגש לשפוך לתוכו את הצבע – כיום ניתן לקנות מגש שמותאם לרולר, על מנת שלא יתבזבז צבע בחינם.
  6. שפכטל – אם יש צורך לקלף או להסיר לכלולים ועצמים הבולטים מהקיר.
  7. בגדים שניתן ללכלך
  8. עיתונים, ויותר נכון ניילונים + דבק מסקינטייפ כדי להדביק את הניילונים לרצפה, ולוודא שהיא לא תלכלך במהלך הצביעה.

היכן ניתן להשיג את החומרים הללו?

אם אתם גרים בירושלים, אתם יכולים לחפש חנות לחומרי בנייה בירושלים קרובה לביתכם שתמצאו באתר B144.

עבודת צביעה
צבע שיפוץ שיפוצניק רולר

איך מכינים את החדר לצביעה?

דבר ראשון יש להוציא ממנו את הרהיטים. לאחר מכן לשים את הניילונים ולהדביק אותם לרצפה ביסודיות. עכשיו יש לעבוד ביסודיות על הקירות, לראות אם יש בהם סדקים או חורים. אם כן – יש למלא בחומר, ולאחר מכן לעבור עם השפכטל ולהשאיר את הקיר חלק. על פי רוב יהיה צורך גם לשייף עם נייר זכוכית. השלב הזה הוא קריטי, כיוון שכל הר וגבשושית שיש על הקיר, יישארו גם אחרי הצביעה, וחבל. לאחר שהקיר ישר, נקי וחלק – ניתן להמשיך לשלב הבא, שהוא הצביעה. אך לפני כן ניתן עוד טיפ קטן: מומלץ לשים מסקינטייפ על הפינות הסמוכות לקירות אותם אנחנו רוצים לצבוע, על מנת שלא יתלכלכו בצבע.

איך צובעים בפועל?

זה לא כל כך מסובך. העיקרון הוא שצריך לנסות שהצבע יהיה אחיד בכל הקירות. בשביל זה, מומלץ לעבור תחילה עם מברשת מסביב לשקעים, וסמוך למשקופי הדלתות. לאחר מכן לעבור לרולר הקצר, עד שמגיעים למקומות הרחבים בקירות, שאותם צובעים עם הרולר הרחב. לאחר סיום הצביעה יש להמתין (כ-3 שעות, אך תלוי באקלים המקום) עד להתייבשות הצבע על הקיר, ואז לשים שכבה נוספת.

במידה שצבע הקיר כהה, יש צורך בצביעה שלוש פעמים, ואז גם יש לשים לב לכמות הצבע (פי 1.5 מאשר בצביעה רגילה של פעמיים). במהלך הצביעה עצמה, כדאי להקפיד על כך שהחלק הפתוח של הרולר יהיה לכיוון הצד שכבר נצבע. כמו כן, הצביעה עצמה כדאי שתיעשה מלמטה למעלה, תוך כדי שימת לב שאין סימנים של צבע מוגבר על הקיר.

יש לשמור על רולר רטוב בצבע כל הזמן, ובמידת הצורך לחזור על מקום שבו הצבע אינו אחיד.

במידה שאתם עייפים או רוצים להמשיך את הצביעה למחרת, אין שום בעיה. רק שימו לב שאין צורך וגם לא רצוי לנקות את המברשות, אלא יש לשים עליה נייר ניילון נצמד, ולהכניסם למקרר. כשאתם מוציאים את המברשות למחרת, תנו להם חצי שעה לחזור לעצמם (כלומר לגמישות המאפיינת אותם).

סיום הצביעה

במהלך הצביעה ואחריה, הבית נראה כמו שדה קרב. לאחר סיום הצביעה  – זה הזמן לחזל"ש, לחזור לשגרה. ובשביל כך, צריך לנקות את האזור. תחילה יש להסיר את כל הכיסויים מהדלתות, ואת המסקינטייפ שהדלקנו בפינות הקירות. לפעמים המסקינטייפ חזק מדי ולא מוכן להשתחרר, הדרך להוציא אותו היא על ידי פן חם ממוקד לכמה שניות. את הרולר ופח הצבע ומגש הצביעה יש לנקות. תחילה יש להסיר את הלכלוך שנשאר. לאחר מכן לשטוף הכל עם מים חמים וסבון כלים. ו… תתחדשו!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...