והרי התחזית: 5 הטרנדים שיעשו לכם את השנה הקרובה

שנה חדשה היא הזדמנות טובה לעשות חשבון נפש - איזה טרנדים יסחפו את עולם העיצוב, וגם איזה טרנדים נשמח שיעזבו אותנו במנוחה. מטאלי ג'ונגל טרופי, בריקים ועוד - קבלו את רשימת ה-IN ו-OUT שלנו

שנה חולפת, שנה באה, ועולם העיצוב כהרגלו כמרקחה. תערוכות וירידים מבשרים על בוא האופנה, שתקבע מה יישב אצלנו בסלון ואיך ייראה המטבח המשתפץ, מעצבים בינלאומיים ומקומיים מנסים להבריק בעיצובים שטרם נראו, והצרכנים – הם עוקבים ומחכים, ולבסוף גם מחקים. חלק מהטרנדים הצפויים לנו ב-2016 צעדו את צעדיהם הראשונים בשנה החולפת, אבל את הזרמים הסוחפים, או אלה שנאמץ לבסוף אצלנו בבית ולא נחשוב שהם "משוגעים לנו מדי", אנחנו נראה ממש השנה. לעומתם, יש כאלה שנרצה לשחרר ויפה שעה קודם.
טרנדים IN
צבעוניות עזה במטבח

יש מי שסבור שהלבן עשה את שלו והוא יכול ללכת, אבל הנצחיות הצחורה כנראה תישאר איתנו לעד. הבשורה הנוכחית היא טוויסט של צבעוניות עזה, שלא מאיימת על מלכותו של הלבן, אלא מקפיצה אותו, מעזה לצידו ומאפשרת לו לבלוט לידה.
עיצוב מטבח מטבח שלא פוחד מצהוב. עיצוב פנים והדמייה: אורון מילשטיין
מטבח מעוצב מטבח מודרני המשלב זכוכית עם פולימר ופורמייקה בצבעוניות לבעלי תעוזה וסגנון אישי, "נובו מטבחים". צילום: יח"צ
גוונים פסטליים בכל הבית 

צבע כבר לא מאיים עלינו בנוכחותו, ואת הקטע של הלבן כבר הבנו מזמן. מאחר שאת עזות הגוונים הרוויים עדיין לא אימצנו, יככבו הצבעים הפסטליים בחללי בתינו במין פשרה זהירה. החיבור המהיר שלנו לסטייל הסקנדינבי העדין וגם הבחירה של חברת הצבעים פנטון ברוז קוורץ ובסרניטי כשני הצבעים של השנה הנוכחית, מסמנים לנו את הדרך לתכולי השמיים, ורודי הלחיים, סגולי הלילך, צהובי הבננה וירוקי הפיסטוק.
סלון עם שולחן עץ סלון עם פריטי עץ של "תומיק". צילום: הגר דופלט
מיטה ילדה פורח הלילך ב"גולף אנד קו". צילום: יח"צ
העידן המטאלי

הנחושת הוורודה מסתובבת בשנה האחרונה בבתי העיצוב, צינורות האינסטלציה נראים על רהיטים ברחבי הבית, והזהב הצטרף אליהם ביתר שאת, כשקולקציות שלמות קיבלו על עצמן נגיעה והפכו ללהיט. שלושתם יחד, בתוספות של כסף וקורטן (פלדה חלודה) מנציחים טרנד נוסף בעל אמירה – המטאלי על סוגיו. יש בהם אזכור לנוכחות נוצצת או תעשייתית, ונראה אותם גם בצורתם הפחות מלוקקת – מוברש או מט. הם משתלבים היטב עם חומרים טבעיים, ואם אתם רואים במטאלי חומר ממנו נושבת קרירות, תוכלו לבחור בזהב ובנחושת שיספקו החמימות הנדרשת, למשל בחיפויים, בכלים סניטריים, בגופי תאורה ובאביזרים.
שירותים עיצוב פנים: נועם שוסטר. צילום: דן וויץ ועמית שמש
חדר שינה צהוב ספארי גולד של "טמבור", אפקט דקורטיבי במראה חולי מטאלי בגוון זהב. צילום: יח"צ
קיר טורקיז מדפים מטאליים של Mecasa. צילום: פזית יהלומי
אריחים מיוחדים אריחים Bisazza ופסיפסים מזהב, HeziBank. צילום: יח"צ
חזרתן של שנות ה-70 וה-80

פחדנו מהן, צחקנו עליהן, אבל הסבנטיז והאייטיז כבר מחכות בפינה. הזמן עובר, אנחנו משיקים לשנות ה-20 של המאה ה-21, והשנים האלו כנראה מספיק ותיקות כדי שנתגעגע אליהן. אחרי הרטרו והווינטג', שעוד לא אמרו את מילתם האחרונה, העולם מקדם בברכה כל מה שנושן ומן הסתם, הגיע תורו לחזור.
עיצוב סלון גופי תאורה מזכוכית בעבודת יד בסגנון שנות ה-70 של Emma&Clio, קמחי תאורה. צילום: יח"צ
שידה כחולה נא להתנהג בהתאם. חדר רחצה של Antoniolupi, HeziBank. צילום: יח"צ
מוטיבים טרופיים אקזוטיים

אנחנו שומעים יריות זינוק? אנחנו רואים פודיומים, נוצות וקרנבלים? ברזיל קרובה מתמיד, ובאוגוסט תשהה על מסכי הטלוויזיה שלנו בכל שעות היממה עם שידורי אולימפיאדת ריו. ומה זה אם לא סיבה מספיק ברורה לאגד ולקבץ את כל מוטיבי הטרוֹפּיוּת, הג'ונגל, החיוּת והאנרגיות לידי קולקציות מתחומי עיצוב הבית.
עיצוב צבעוני גם איקאה מפלרטטת השנה עם ברזיל בקולקציית TILLFÄLLE צילום: יח"צ
זברה סטיילינג מראה ג'ונגלי עם הדפסים חייתיים בחיפוי טפט jungle מגזע עץ הבננות, לתוכו נארגים בדי יוטה טבעיים, "גולדשטיין גלרי טפט". צילום:omx studio 
טרנדים OUT
וממה נעדיף להתעלם השנה, או לפחות נבקש שילכו ויחזרו במועד אחר? כמה מעצבים נדרשו לסוגיה:
ברייק לבריקים: לבריקים, הלבנים המחפות את קירות הבית, יש ייחודיות משלהם, אבל לא מתאים לחפות בהן כל אזור בבית, אומרת מעצבת הפנים יסמין רביד, "בוודאי שלא בחללים קטנים, בהם הבריקים מעמיסים על החלל. יש פתרונות נוספים שאפשר לאמץ, כמו משחקי צבע או טפטים מדליקים".
ממטבח לבן לגווני קפה: אחת המגמות המאוסות שילכו וייעלמו היא המטבח הלבן, מסביר המעצב אורון מילשטיין: "בעולם משתמשים יותר ויותר בקוריאן למטבח, ומאחר שקוריאן לבן לא נראה במיטבו, המגמה היא לבחור מטבח בהיר בגווני מוקה וקפה ומשטח בניגודיות רבה כמו גוון מאוד כהה".
רדו מהקלאפה: הקלאפה שממוקמת בדרך כלל מעל הכיור, תיעלם בקרוב, אומר מילשטיין. "היא מכערת את המטבח, לא אסתטית, והמחיר לצד הנפח לא נותן תוצאה איכותית. עדיף לבחור ארון גבוה מעל הכיור".
משמנת צהובה ללבן פשתני: רונית קזס, מנהלת תחום אדריכלים ומעצבים ב"טורקיז האוס" בני דרור, מברכת על לכתו של גוון השמנת עם נגיעת הצהוב בו השתמשנו במשך שנים, ומבשרת כי מחליף אותו הלבן-בז' הפשתני המתקשר לטבע, ולצידו גווני העץ הטבעי, גווני אפור וירוק זית, סגול, טורקיז, שחור וחרדל.
יימאס מאימס: ספקי הרהיטים עובדים במרץ על הובלת כיסאות אימס לכל מקום, ונדמה שאין להם רגע דל. כיסאות הפלסטיק עם רגלי העץ ומוטות המתכת המוצלבים עוצבו אי שם בשנות ה-40 של המאה הקודמת, ומתפקדים כלהיט העכשווי ביותר בבית. גם אם אנחנו בעד רטרו וחזרה לעבר, נשמח לראות כיוונים חדשים.
מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...