כל פשלה להיט: כך תטשטשו מכשולים בתכנון החלל

מקיר עקום ונתוני בנייה בלתי הפיכים ועד שולחן או ספה שכבר לא מתאימים לדירה – כך מעלימים מהעין את כל מה שלא מחמיא או בלתי אפשרי להיפטר ממנו, והופכים את הבעיה לתכשיט

 

סלון צבעוניעיצוב: הדס פילובסקי רון. צילום: יובל רון

 

 

לא כל ארבעה קירות הם בית החלומות האולטימטיבי, וגם אם כן – ודאי יש בהם דברים שהיינו רוצים לשנות, אם לא עכשיו אז מאוחר יותר. כשמגיעים לדירה נתונה, שאי אפשר לשנות בה את התכנון, או לדירה שכורה שבה רצפה ישנה או ריהוט שידע ימים יפים יותר, צריך למצוא את הפשרות, לאמץ פתרונות ובסופו של דבר גם ללמוד לחיות איתם. בעיות קלות או מורכבות בתכנון או בעיצוב, שייתכן שגם אתם נתקלים בהן בבית או במשרד, יכולות לקבל מענה בעזרת חשיבה קצת אחר במקום לשבור את הכלים.

 

 

המכשול: חלל אלכסוני


הפתרון: ללכת על גדול

 

חלל קטום בבית מונע אפשרות להגדיר את חלל הסלון במדויק. האדריכלית השתמשה באריחי גרניט פורצלן גדולים כדי להעניק תחושת מרחב ולטשטש את האלכסוניות של הבית, ווילונות ארוכים מרככים גם הם את הזוויתיות של החלל. הנמכת תקרה מסייעת להעלים את הגבהים השונים בתקרה, והעמדה נכונה של רהיטים יוצרת זרימה נכונה יותר בעין ומעלימה את המבנה המחומש בסלון.

 

ספה אפורהאדריכלות: איריס אבנרי דביר. צילום: אלעד גונן  

 

 

המכשול: קיר לא סימטרי


הפתרון: אשליית אפיריון

 

קירות לא סימטריים באזור החיבור עם התקרה נתפסים על ידי העין האנושית כעיוות, ולכן בבית שתכננה מעצבת הפנים קרן מימון, היא בחרה לתת דגש להעמדת הרהיטים. באחד מחדרי השינה מיקמה את המיטה והשידה לצידה במרכז המשולש שנוצר בקיר, וכך יצרה מראה של מיטת אפיריון הנותנת לחדר תחושה של גובה.

 

חדר שינה שחור לבןעיצוב: קרן מימון. צילום: עודד סמדר

 

 

המכשול: עמודים


הפתרון: כיסוי בחבלים

 

במשרד המשמש סטרטאפיסטיםומעצבים התבצעה חלוקה של החלל לאזורי עבודה שונים בעזרת חבלים. אותם חבלים משמים גם ככיסוי לעמודים הניצבים בחלל או ככיסוי לתקרה. למרות תקציב נמוך יחסית התקבל משרד במראה חדשני, שהתאורה בו תורמת לאווירה נעימה.

המכשול: גוונים תואמים


הפתרון: ללכת על הקונטרסט

 

"בכל פרויקט יש הפתעות, ויכולתו של מעצב טוב היא למצוא פתרון לבעיה, שתיראה כאילו הדבר נעשה במתכוון", אומרת מעצבת הפנים אורלי זילבר. "בשיפוצים במיוחד יש למשל עמוד קונסטרוקטיבי שמאוד מפריע בתכנון, וזה המקום להפוך מכשול לפרט דקורטיבי, פשלה עיצובית לתכשיט של בית". לפעמים מנסים להגיע לאותו גוון עם שני חומרים שונים, או שמנסים לשפץ רצפה ישנה וחסר אותו צבע של אריח – בעיה מוכרת וידועה – והפתרון האלגנטי ביותר לדבריה הוא "לשבור" את הצבע על ידי שילוב של טקסטורה שונה מאותו חומר, או צבע קונטרסטי שיהיה מעין דוגמת מסגרת ברצפה.

 

קיר טלויזיה שחור לבןצבעים קונטרסטיים ומשחקים של טקסטורות. עיצוב: אורלי זילבר. צילום: גדעון לוין

 

 

 

המכשול: רהיט לא מתאים


הפתרון: סטיילינג הולם

 

הרהיטים שאנחנו רוצים אינם תמיד בהישג יד או שחלק מבני הבית אוהבים אותם וחלק אחר פחות. עד שיוחלפו, אם בכלל, הפתרונות הקלים מדברים על הסוואה חלקית, למשל של שולחן עגול ישן שכוסה במפה יפה וצבעונית. רק הכיסאות סביבו הוחלפו לכיסאות מודרניים במראה כפרי שישתלב עם השולחן.

 

כיסאות סגולים בפינת אוכלמפה על השולחן. עיצוב: הדס פילובסקי רון. צילום: יובל רון 

 

כך גם במקרה של ספה לבנה שנרכשה על ידי הדיירים בטרם החלה העבודה עם המעצבת ועמדה כפיל לבן באמצע הדירה. בשל תקציב קטן שהיה צריך להכיל בית שלם, הוחלט להשאיר את הספה, להשתמש בצבע הלבן כדומיננטי בחלל אך להטמיע אותו על ידי הוספת כריות ושטיח שימשוך את תשומת הלב. "הסטנו את תשומת הלב מהספות הישנות בעזרת שאר הרהיטים החדשים, תוך שמירה על הקונספט ופלטת הצבעים", מספרת המעצבת ענבר קרפר סרנוביץ, "הצלחנו לשלב אותם בלי להחליפם, והתוצאה בהחלט מספקת".

 

סלון עם נגיעות כתומיםכריות על הספה. עיצוב: ענבר קרפר סרנוביץ. צילום: נדב פקט

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמר עניני
קצר ולענין אהבתי

בודק...