החנויות הסודיות של המעצבים נחשפות: וינטאג', עתיקות ויד שנייה

יצאנו לשוטט ולהביא עד אליכם מקבץ חנויות וינטאג', עתיקות ויד שניה שמחביאות אוצרות מעוררי השראה כאלה שמעצבים אוהבים לערבב עם החדש ולייצר לוק מקורי ואותנטי. בואו אחרינו


One Bedroom. שוק הפשפשים יפו,  יהודה מרגוזה 12.

בלב ליבו של שוק הפשפשים הבוהמיאני והססגוני ביפו, שוכנת לה חנות נשית עם אוסף אקלקטי רך, כובש ומרהיב של פריטי עיצוב בייבוא מדנמרק, פריז ובלגיה. דורית וליסה, בעלות המקום, מגיעות מעולם העיצוב ומביאות נגיעה נשית בכל הבחירות שלהן. הפריטים בחנות משדרים יוקרה אך מלאים בפשטות. הם נותנים ביטוי לחומר גלם המעובד בצורה גסה ויוצרים שילוב קיצוני בין סופר מודרני לגותי וכפרי, בהשראת הרי האלפיים הקרים. ברזל ועץ, קטיפה, עור צבעוניות עזה מול שחור לבן אפור, משחקי טקסטורות וצורות. שטיחים, שולחנות אוכל, קפה, שולחן משרדי עשויים עץ או ברזל, מגוון כיסאות עץ, ברזל וראטן, שידות צד, כיסאות כורסת עור, קונסולות מעוצבות, שרפרפים, כלי הגשה (צלחות, כוסות, קערות), טקסטיל, שטיחים, כריות , גופי תאורה ופריטי דקורציה, ובקיצור, כל מה שאישה אוהבת במקום אחד.
שוק הפשפשים
One Bedroom שוק הפשפשים יפו. צילום: רוני טישלר רוזן

רהיטי וינטאג'. שוק הפשפשים יפו. עולי ציון 13.

שוק הפשפשים ביפו הוא כולו חלל ענק של סוחרי עתיקות ורהיטי וינטאג'. בין החנויות הרבות נמצאת חנות רהיטי וינטאג' המספקת מגוון קולקציות רהיטים משוחזרים מתקופת אמצע המאה ה-20. החנות מייבאת ריהוט וינטאג׳ מקורי מדנמרק, הולנד ובלגיה אשר רובו הינו one piece. ניתן לבצע גם חידושים של רהיטים ישנים באמצעות בדים חדשים ומיוחדים מכל רחבי העולם. בין הספות והכורסאות תוכלו למצוא גם אקססוריז נדירים, תמונות להשלמת האווירה וכמובן כוס קפה טוב, שירות אדיב ומוסיקה נעימה, כאילו באתם לבקר בחנות בקניון.
שוק הפשפשים
וינטג' שוק הפשפשים יפו, צילום: איתי בנית
שוק הפשפשים
וינטג' שוק הפשפשים יפו, צילום: איתי בנית

עיונה סיפור פשוט בעץ. קיבוץ בארי

בוטיק הנגרות עיונה שבקיבוץ בארי הוא אמנם לא חנות עתיקות, אך יונת אור, בחורה נחושה עם הרבה אמביציה, מעצבת ויוצרת בה רהיטים חדשים ומגוונים לעיצוב הבית בסגנון וינטג', המאופיין בקווים נקיים ונגיעות נוסטלגיות, תוך שילוב בין ישן לחדש ושימוש בטכניקות של צביעה אמנותית.
בחנות תוכלו למצוא החל מויטרינות המשלבות תריסי עץ וזכוכיות סבתא, מזנונים בסגנון רטרו, קונסולות מעוצבות, שולחנות קפה משתלבים ושלל פריטים יפים לעיצוב הבית. ולאחרונה גם מטבחים. כל הרהיטים מעוצבים ומיוצרים באופן עצמאי בבוטיק הנגרות הצמוד לגלריה, מהחומרים האיכותיים והטובים ביותר. לאחרונה השיקה עיונה אתר סחר חדשני בו ניתן להזמין בקלות יעילות ומהירות את פרטי הריהוט הייחודיים ולבחור צבע ומידה מתאימים.
סלון בסגנון וינטג'
חדש במראה וינטאג'י, עיונה קיבוץ בארי. צילום: יהל בטיטו
 מזנון בסגנון וינטג'
חדש במראה וינטאג'י, עיונה קיבוץ בארי. צילום: יהל בטיטו

מפעם. שוק הפשפשים בחיפה. קיבוץ גלויות 16.

שוק הפשפשים של חיפה הוא בעל אוירה מיוחדת וקסומה. "מפעם הוא מקום מפגש עם הזכרונות הכי מתוקים וכמוסים שלנו", לפי הגדרת בעלת החנות גבריאל רובין, שמחזירה אותנו אחורה לרגע בזמן. כל וינטאג’ והזיכרון שלו, כל סיר עם המכסה שלו (הכתום עם הנקודות הלבנות, בבקשה). הכל מפעם אבל כל כך של כאן ועכשיו. החנות מתמחה בכלי בית, טקסטילים, רהיטים ופריטים משלימים. "אנו מלקטות הכל באהבה, קפדנות וסבלנות רבה. כל הפריטים הם פריטים מקוריים, אותנטיים ויחודיים, על רובם ניכרים הגלגולים והשימושים הקודמים שלהם ומבחינתנו זה מה שהופך אותם ליפים ומיוחדים". מפעם מאפשרת גם השכרת ציוד, מבצעת משלוחים ומתאמת הובלות עד הבית. שווה להגיע עד חיפה.
עציצים
מפעם. שוק הפשפשים בחיפה. קיבוץ גלויות 16. צילום: אביטל שוץ

וינטאג' בון בון. שוק הפשפשים חיפה, ואדי סאליב 28.

גם החנות "וינטאג' בון בון" של לירז אלמישלי, ילידת קריית חיים, ממוקמת בשוק של חיפה. "דווקא המקומיים שגרים בחיפה לא כל כך מגיעים לשוק. באים לכאן מעצבי פנים ואדריכלים שמגיעים מפה לאוזן מביקורות של אנשים" היא מספרת.
משחר ילדותה אהבה אלמישלי עיצוב, ופיתחה לעצמה טעם משובח וייחודי. את החנות פתחה לפני 3 שנים בעקבות חמתה, שהיא סוחרת עתיקות. היא מייבאת בייבוא אישי ריהוט ואקססוריז בסגנון וינטאג' מהונגריה, בלגיה ואנגליה."בעלי חובב מושבע של עתיקות ותמיד עבד עם אמו בשבתות בשוק בחיפה", היא מספרת לנו. "בעלי ואני נוסעים כל כ-3 חודשים ליעד אחר, לבחור את הפריטים המיוחדים והמגוונים. אנחנו מייבאים את הסחורה בקונטיינר או שיש לנו דילרים ששולחים לנו תמונות ואנחנו מאשרים להם את הפריט בכדי שישמרו לנו אותו. הפריטים ייחודיים ונבחרים בקפידה. זו הגשמת חלום מבחינתי. כל פריט הוא יקר לליבי מעצם כל הגלגול שהוא עבר. לכל פריט יש סיפור וערך מעצם כך שנישמר כל כך הרבה שנים".
שוק הפשפשים
וינטאג' בון בון חיפה. צילום: רחלי מנין חי
פרחים
וינטאג' בון בון חיפה. צילום: רחלי מנין חי
שוק הפשפשים
וינטאג' בון בון חיפה. צילום: רחלי מנין חי
וינטאג553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...