יום כיף בגליל: נקודות חן עיצוביות בצפון הארץ הפורח

בדרך צפונה עוצרים באחד מבוטיקי העיצוב או מקורות ההיסטוריה הייחודיים לגליל. התניעו את הרכב, פתחו מפות וסמנו לכם חנות שכולה וינטג', אחוזות מן העבר וחוויות לינה בהשראת יין ושמיים

כשכיוון הנסיעה הוא צפונה, אי אפשר להימנע מביקור באזור הגליל, מרבית השטח מעברו הצפוני של הכרמל. בין אם באצבע הגליל, אחד מהגלילים המערבי או התחתון או בעמק החולה, אפשר ליהנות מניחוחות של עיצוב, חלקו בהשראת המקום. סימנו את המקומות היפים והמעוצבים, שאותם תוכלו גם אתם לכלול במפה בביקור הבא בגליל.

 

 

מלוא החופן כפיים


בגליל העליון, במתחם נופית חרמון בקריית שמונה, ממוקמת גלריה כפיים, ובה תצוגה נרחבת של ריהוט וחפצי וינטג' בייבוא מאירופה, רטרו ויד שנייה לצד חפצים מעוצבים עכשוויים. נורה קנר, יוצרת רב תחומית, והגר שמיר, סטייליסטית, מפיקה ומעצבת אירועים, מנסות למצוא חן בכל חפץ ורהיט שמתגלגל לידיהן, מחדשות, מחזקות ומפיחות בהם חיים חדשים. בפנינה העיצובית הזו מתקיימות גם סדנאות DIY ובאופן קבוע מצטלם בה המיזם העיצובי "חדרל'דוגמא".

 

גלריית כפייםגלריה כפיים. צילום: עינה קפלן

 

 

הומאז' בבוטיק


נופי הכנרת נשקפים מבעד לקיר הוויטרינה של מלון הבוטיק "שאטו גליל" בנוף כנרת. בכניסה לחלל הלובי, אותו עיצבה נירית פרנקל כהומאז' לתחום היין ולסביבה הגלילית, פינה אינטימית ובה קונסולות עשויות חומרים טבעיים וכורסאות בהשראת פרובנס וטוסקנה, שני מחוזות יין ידועים ומתוירים. רצפת אבן ארץ ישראלית ותקרות עץ חשופות שומרים על חומריות מקומית, ולצידם בדי פשתן וקטיפה למראה חמים ומזמין.

 

מלון בוטיק בכנרת שאטו גליל. עיצוב: שרה ונירית פרנקל. צילום: גלעד רדט

 

 

תחת כיפה לשמיים


באבירים שבגליל המערבי נמצא ה"יורט באבירים", מבנה כיפתי עגול שמקורו במונגוליה, המותאם לאקלים ולצרכים של העולם המערבי. חוויית האירוח בו ממזגת בין פנים לחוץ, כשניתן להשקיף על הירח מבעד לכיפה, והטבע מבצבץ מהחלונות. במרפסת הפתוחה אל החורש ממוקמים קמין עציץ ללילות החורף הקרים המאפיינים את הגליל, פינת פויקה מובנית, ערסל וחורש טבעי ים תיכוני הכולל גידולי ירקות אורגניים, צמחי תבלין ועוד.

 

יורט באבירים יורט באבירים. צילום: לוסיה לדרמן

 

 

חוויה ביער


מבנה עץ ביער ביריה הוא לא מחזה נדיר, אבל בחוות בת יער, אל מול הרי הגליל והגולן, נוספו בין עצי האורן ושלוות הטבע גם כרכרות נייחות, המארחות בתוכן ארוחות של מסעדת הגריל האוס המקומית הוותיקה. הישיבה על ספסלים מול שולחן עץ, כשיריעת הכרכרה מחפה מעל, וההרגשה היא של חוויית טבע שלמה ומקורית.

 

מסעדה בתוך כרכרה חוות בת יער. צילום: Yossi Souva

 

 

מנה של פעם


בעמק החולה שבאמצע הגליל מקבלים מנת היסטוריה ומורשת בחווה החקלאית של אחוזת דוברובין. סיור במוזיאון האחוזה בין חדרי הבית והחפצים הישנים מחזירים את המבקרים לעבר במעין מנהרת זמן עם חדרים מעוצבים כמו אז, העלאת מים מבאר אַנְטִילְיָה בבוסתן ועוד. את הכול מתבלת סביבה ירוקה ופורחת, המטופחת על בסיס קבוע.

 

חדר שינה עתיק צילום באדיבות אחוזת דוברובין

 

 

שיעור קומה בניחוח יין


ליקב מראה שאפשר לדמיין גם בלי להיות בו, עם חביות עץ, מכלי אחסון ענקיים, צינורות, מלגזות, פקקי שעם ועוד. דווקא המראה החיצוני של יקב הרי גליל, בפסגות הגליל העליון, בו גידלו יין עוד בעבר הרחוק, מדגים שאפשר לתת לו חזות אחרת, והפנים מאכלס פינות ישיבה ועבודות גדולות מעיסת נייר. המבנה, שתוכנן על ידי וינשטיין-ועדיה אדריכלים, נמוך יחסית למבט מהכניסה, אבל בעצם פרוס על פני שתיים וחצי קומות ומציג חשיבה ארכיטקטונית חדשנית. הוא משקף את סביבתו המקומית, ומתוכנן מתוך תפיסה הוליסטית המשלבת חקלאות, תיירות ותעשייה ומתייחסת ליקב כאל חלק בלתי נפרד מחוויה שלמה שמעניק האזור. משולבים בו אלמנטים מתכתיים לצד אלמנטים קלאסיים מעץ המסמלים את השורשיות, החום והארומה המקומית.

 

יקב מעוצביקב הרי גליל. צילום: עדי פרץ

 

יקב הרי גליל יקב הרי גליל. צילום: לימור קלר

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...