אל תשכחו אותי באמבטיה: 6 טעויות בלתי נסלחות בחדר הרחצה

יש סוגיות באמבטיה שלא תוכלו לקרצף עד שייעלמו, למשל אם המרחב לא מספיק, הריצוף מועד לפורענות או שחסר בחדר אור. מצד שני, יש כמה דברים שכן תוכלו לעשות

 

חדר הרחצה משמש לעיתים כספא פרטי ומקום להירגע ולהוריד מעלינו רסיסי זיעה ועייפות שהצטברו במשך היום, אבל שלא תיטעו – מראה מסוגנן לא מעיד בהכרח על טיבו של החדר או על כך שהוא משרת אותנו כראוי מבחינת מרחב תזוזה, ביצוע מטלות, פונקציונליות ותחזוקה. כשאלה אינם חלק מנתוני הפתיחה של האמבטיה, שום סבון, קרצוף או מסז' לא יעזרו. אז מה חשוב לכלול בחדר רחצה ולא כדאי לפסוח עליו עוד בשלב התוכניות?

 

1. מרחב תנועה


חדר הרחצה הוא לא מהחדרים הגדולים בבית, אבל דווקא בשל כך ובשל ריבוי הפונקציות שבו, חשוב לתכנן אותו נכון כדי להימנע מצרות כמו התנגשות של הדלת באסלה, פתיחה של הדלת על מי שיוצא מהמקלחת או חוסר מקום להרים ידיים ולהתנגב. "תכנון חדרי הרחצה הוא משימה מאתגרת בפני עצמה. תכנון נכון ומוקפד יאפשר זרימת תנועה נכונה ונעימה וייתן תחושת שהייה בספא פרטי ומפנק גם כשמדובר בחלל קטן", אמרת מעצבת הפנים מיכל האן. "רצוי ככל שניתן למקם את ארון הרחצה והמראה מול הדלת. זהו הרהיט המרשים, היפה והשימושי ביותר, כך שנעדיף שיקבל את פנינו עם כניסתנו או במקום בולט בקרבת הכניסה. את האסלה ננסה למקם ככל הניתן במקום מוסתר, כך שגם השימוש בה יהיה פרטי ונוח. כשיש אמבטיה או מקלחון, נמקם אותם ככל הניתן בקרבת חלון, המאפשר כניסה של אור טבעי, מבט אל החוץ ואוורור מרבי של החלל בעת הרחצה".

 

 

2. ריצוף אנטי סליפ


המבחר בריצוף של חדר האמבטיה גדול ומגוון, אבל אסור לשכוח לבחור את אלו המגנים מפני החלקה. אריחי ה"אנטי סליפ" המיועדים לפנים הבית מגיעים ברמות התנגדות שונות להחלקה (מ-10R ועד 12R), והבחירה נעשית גם בהתאם למשתמש – אם מדובר בילדים, קשישים, נכים ועוד. ככל שהריצוף מחוספס, גס וכך מונע החלקה טוב יותר, הוא גם צובר לכלוך וקשה לנקות ולתחזק אותו. האן מדגישה גם כי חשוב לחפות ולרצף את החללים הרטובים בבית בחומרים המתאימים ללחות ולספיגת אדים.

 

חדר רחצה כפריתכנון ועיצוב פנים: רון שינקין ומזי מיכאל. צילום: שי אדם

 

 

3. פיזור תאורה


כשחדר הרחצה אינו מרווח, יספיק מוקד אור אחד, רצוי מעל המראה ולא במרכז החלל כדי לאפשר גילוח/איפור נוח ומואר. הבעיה מתחילה כשהחלל גדול ומורכב מנישות אחדות, שחלקן עלולות להישאר עמומות אם לא יטופלו נכון בעזרת תאורה. כאן המקום להוסיף נקודות אור לפינות שאליהן לא יגיע האור המרכזי, ואף לשקול תוספות ממוקדות באזורי המיועדים לפינוק, לאמבט ולטיפוח.

 

חיפוי חדר רחצה ירוק בהיראדריכלות ועיצוב פנים: סטודיו רון שינקין. הום סטיילינג: אודי ספיר. צילום: שי אפשטיין

 

 

4. אפשרו אחסון


חדר הרחצה דורש מאיתנו שימוש בחפצים שונים ויומיומיים, החל ממגבות ועד אחרוני הקרמים והשמפואים, ועוד לא הזכרנו את חומרי הניקוי למי שמאחסן אותם "קרוב לצלחת". מגירות האחסון בשידת הכיור לא מאפשרות שימוש נרחב בשל הסיפון, וכך נגרע מאיתנו מקום אחסון נכבד. אי לכך צריך להתחיל בסריקה של מה נחוץ ומה אי אפשר בלעדיו, מה מרגיש לכם חסר כשאתם בחדר הזה ועל מה תוכלו לוותר. אל תתפשרו על שידות או מדפים זולים שיצברו אבק וייראו לא טוב. שווה להשקיע באחסון נאות שיותאם למידות החלל, יפתור את רוב הבעיות וגם ייראה אסתטי.

 

חדר רחצהעיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

 

 

5. מקום לאביזרים הכרחיים


יש כאלה שלא ישכחו שום פרט, אבל קורה שדווקא האביזרים הקטנים נשכחים בתכנון, וכשהחדר כמעט מוכן, מגלים שאין מקום לתליית גליל נייר הטואלט ואחסונו, למגבת הפנים, למגבות הרחצה או אפילו לפח האשפה.  את המגבת מקמו בקרבת הכיור והמשטח שלו, ואם יש לידו קיר ארון, תוכלו להוסיף על הדופן וו תלייה. לפח האשפה נחוץ מקום חבוי אך פרקטי, שניתן יהיה לפתוח אותו בנוחות בלי שייתקע במדף נמוך או יפריע לתנועה. וברז שטיפה יש למקם בקרבת האסלה, בצד או מאחור, כך שניתן יהיה להשתמש בצינור בקלות ובלי להסתבך או להתיז על הסביבה הקרובה. נייר הטואלט גמיש יותר – את הגליל השימושי כמובן מקמו ליד האסלה, אבל למצבור הגלילים תוכלו גם לאלתר סלסלה – רק חשוב להיות מודעים לכך ולהיערך מראש.

 

חדר רחצהעיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

 

 

6. מינון נכון של דקורציה


אף אחד לא מכריח אתכם להוסיף דקורציה לחדר הרחצה, אבל תאמינו לנו שעציץ אחד, אפילו מלאכותי, יכול לחולל פלאים על משטח מלא מברשות ומשחות. אולי הוא אפילו יעזור להיפטר מההרגל לפזר אותם על המשטח ולצמצם אותם למקום מוגדר כדי לתת לעציץ לבלוט. מצד שני, גם לא צריך להרעיף על המשטח את כל הטוב שמצאתם בחנות. תמונה, מבשם או בקבוקון זכוכית יכולים לספק את הנגיעה החסרה.

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כותרת שלא מכסה על הנושא
לא היתה אמבטיה אחת שהייתי עושה בביתי. האחרונה "עלתה על כולנה"! מילא, עציץ אחד אבל גן בוטאני?

גן בוטני? חחחחחח ענק

בודק...