זורמים: עיצוב המקלחון שיהפוך סתם רחצה לחוויה

איך עיצוב המקלחון יהפוך רחיצה סתמית לחוויה נעימה להורים, לילדים וגם לרווקים, טיפים ורעיונות שהוכיחו את עצמם

חדר רחצה עם מקלחון - קנבה

אנחנו הישראלים ידועים כחובבי מקלחות, מתעוררים מתחת לזרם המים בבוקר, או מתענגים עם מים פושרים בסוף היום, זה לא משנה את העובדה שמקלחת זה הרבה יותר מהתנקות. מקלחת, היא אחת מהפעולות היומיומיות בה אנחנו עם עצמנו בפרטיות מרבית, נהנים, מתרעננים ונרגעים.  לפניכם כמה רעיונות שבוצעו לרווחתם של המשתמשים במקלחות. לדוגמה, בחדר רחצה גדול, המקלחון והשירותים הוגדרו באמצעות קיר זכוכית שקוף. כשני תאים צמודים. לנוחיות המשתמשים, בין שני התאים קיר שקוף נוסף המאפשר לאור שחודר דרך החלון הגדול לחדור גם למקלחון.

חדר רחצה

חדר רחצה עם מקלחון ושירותים בשני תאים נפרדים

חדר רחצה עם מקלחון ושירותים בשני תאים נפרדים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: M2 מיקי כתר מרב ברמן

שקוף ובלי "שלוליות"   

חדר רחצה מלבני חולק ברוחבו לשניים, צד אחד הוקדש למקלחון רחב ידיים ובחלקו השני עוצבה עמדת הכיור. הריצוף וחיפוי הקירות שנעשו באמצעות אריחי גרניט פורצלן אפורים יוצרים מראה אחיד בכל חדר הרחצה, כולל המקלחון שהופרד באמצעות קירות זכוכית ללא מסגרת. כדי לשמור על המראה שקוף והנקי נבחרו זכוכיות שמונעות הצטברות אבנית והם תמיד נראות צלולות ושקופות. דגש נוסף הושם על פתח יציאת מים גדול מה שמונע "שלוליות" בחדר הרחצה.

רוצות לראות עוד חדרי אמבטיה מעוצבים – לחצו כאן >>

חדר רחצה

מקלחון בחיפוי קיר כהה עד התקרה

מקלחון בחיפוי קיר כהה עד התקרה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורן מילשטיין

מתקלחים באווירה כפרית

המים הם אותם המים, אבל האווירה שונה. בחדר רחצה מעוצב בגנון כפרי, אל המקלחת אומנם  עולים מדרגה, אבל העיצוב בתוך המקלחון ממשיך את הקו העיצובי שבחדר הרחצה. הקיר שמחולק לשניים ממשיך בתוך המקלחון ומעליו עוצבה גומחה מיועדת לתמרוקים. בתוך התקרה שמסומנת באמצעות קרניז דקורטיבי, נקבעו שני גופי תאורה, לראש הטוש שיורד מהתקרה, נבחרה דוגמה קלאסית של ראש טוש עגול.

אתם/ן אוהבים/ות עיצוב בסגנון כפרי >> לחצו כאן

חדר רחצה כפרי

חדר רחצה כפרי עם מקלחון

חדר רחצה כפרי עם מקלחון
צילום: גלעד רדט | עיצוב: שירלי דן

נא לשמור על הפרטיות 

בחדר החצה של ההורים, המופרד מאזור השינה באמצעות חלון זכוכית גדול, הדיירים ביקשו לשמור על פרטיות מרבית, יחד עם זאת כדי שלא יפגע העיצוב ויחסם האור העובר בין שני חלקי הסוויטה. הזכוכית שמפרידה בין שני האזורים חולקה לשניים, חלקה העליון שקוף וחלקה התחתון, שנועד להצניע, עשוי מזכוכית חלבית. לראש הטוש במקלחון נחבר ראש מלבני וגדול, שזרימת המים דרכו מדמה גשם.

חדר רחצה הורים

חדר רחצה הורים עם מחיצת זכוכית חלבית

חדר רחצה הורים עם מחיצת זכוכית חלבית
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ

קטן, לבן, צח ומתוחכם

בחדר רחצה יחסית צר ולא גדול במיוחד, התעוררה השאלה הידועה מקלחון או אמבטיה. היות והדיירים רצו גם וגם. נמצא התפרון של מקלחון בתול האמבטיה. במטרה להעניק לחדר תחושה של מרחב, נבחר הצבע הלבן שכולל בין היתר קיר אריחים מלבניים לבנים ומבריקים. להדגשת הצחות של הצבע הבלן, שולבו בו ברזים שחורים וכך המסגרת סביב המחיצה שעשויה זכוכית. לנוחיות המשתמשים במקלחון/אמבטיה, עוצבה בקיר גומחה להנחת הסבון והשמפו.

חדר רחצה לבן

חדר רחצה לבן עם ברזים שחורים

חדר רחצה לבן עם ברזים שחורים
צילום: איתי בנית | עיצוב: RUST אדריכלים

טאץ' און ווד -גע בעץ

לחדר רחצה המעוצב בהקפדה יתרה, עוצבו גופי תאורה מיוחדים שמשתקפים בזכוכית המפרידה את המקלחון. קיר חדר הרחצה המחופה באריחי גרניט פורצלן חודר למקלחון ומגיע עד התקרה, אבל מה שמייחד את עיצוב המקלחון, היא רצפת העץ המוגבהת במעט, שדרך הרווחים בין סרגלי העץ המים זורמים לפתח יציאת המים. כך המתקלחים עומדים על משטח נעים למגע ולא בתוך שלולית של מים.ועוד טיפ קטן, לכל אלה שאוהבים את המגע עם עץ והמראה שלרצפת פרקט, קיים היום בשוק סוג של פרקט העמיד במים אותו ניתן לשלב בעיצוב מקלחון בחדר רחצה.

מקלחון

מקלחון עם רצפת עץ

מקלחון עם רצפת עץ
צילום: שי אפשטיין | עיצוב: חזי בר דוד

מלכותי,  כמו פעם 

בקצהו של הריצוף בשחור לבן, שולבה אגנית מלבנית לבנה והיא זו שמגדירה את אזור המקלחון. חדר הרחצה עוצב בסגנון קלאסי מלכותי. מה שמדגיש את אופיו של העיצוב הם תוספות הפליז שנראות בידיות ובמסגרת המראה. עם שאת האלמנט הדומיננטי ביותר שמשפיע על כל חדר הרחצה, זה ברז הטוש המוזהב והקשתי, שיוצא מוך הברז ומחובר אל הקיר בחיבור חיצוני.

חדר רחצה קלאסי

חדר רחצה קלאסי עם מקלחון וברזים פליז

חדר רחצה קלאסי עם ברזים פליז
צילום: אלעד גונן | עיצוב: רשל פישבך

קובייה שקופה מלאה בהפתעות 

כשנכנסים למקלחון העשוי כקוביית זכוכית גדולה, מתגלה מיד החשיבה רחבת האופקים שהושקעה בו. גודל כל גודלה של הקובייה הותאם לאפשרות ששני בני הזוג מתקלחים ביחד. לצורך כך, הותקן בתוך הריק אינטרפוץ כפול ממנו יוצאים שני מקלחונים + מקלחת יד, או בשם החיבה שלה, טלפון. שנית, לכל אורכה של הקובייה עוצב ונבנה ספסל ישיבה. לנוחיות היושבים על הספסל, הקיר בגב הספסל עוצב כגומחה גדולה.  ושלישית פתח יציאת המים הושקע ברצפה ומעליו הונחו שני אריחים גדולים דרכם המים זורמים לפתי יצירת המים.

חדר רחצה

מקלחון בקוביית זכוכית עם ספסל בנוי

מקלחון בקוביית זכוכית עם ספסל בנוי
צילום: מאור מויאל | עיצוב: אורטל אביטבול

קיר זכוכית עם טיפ יעיל 

בסוויטה גדולה של ההורים, חדר הרחצה מהווה המשך ישיר לאזור השינה ולמעשה הגבולות בין השניים מטושטשים. האמבטיה ניצבת בזכות עצמה, ועמדת הכרו צמודה לקיר. אל מול האמבטיה עוצבו שני תאים סגורים בדלות זכוכית מפוספסת. כאן נעוץ הטיפ החשוב. כדי למנוע הצטברות אדים בתוך המקלחון וכלאית הריחות בתא השירותים, בחלק העליון של דלתות הזכוכית, עוצבו פתחים עגולים.

אמבטיה פרי סטנדיניג

מקלחון בתוך סוויטת הורים עם דלתות זכוכית

מקלחון בתוך סוויטת הורים עם דלתות זכוכית
צילום: עודד סמדר | עיצוב: דורית סלע

לצלילי מוסיקה מרגיעה 

לאלה שמעדיפים להקשיב למוסיקה במקום לשיר בעצמם, נועדו הרמקולים המשולבים בקירות המקלחת. גם אם מדבור בחדר רחצה נפרד וגם בחדר רחצה שמופרד מאזור השינה באמצעות קיר ודלת זכוכית גדולה.  בחדר הרחצה שמהווה חלק מסוויטת ההורים, ראש הטוש המרובע נקבע בגובה הנכון שמתאים לגובה הדיירים. נקודה שחשוב מאוד לשים לב אליה.

חדר הורים ורחצה

חדר רחצה פתוח לאזור השינה

חדר רחצה פתוח לאזור השינה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: ליעד יוסף
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...