זרמים בעיצוב: התעדכנו בחדש והמסעיר בעולם הברזים

לאחרונה מתחוללת מהפכה של ממש בעולם הברזים, שלא עבר שינויים חיצוניים משמעותיים במהלך מאה השנים האחרונות. הברז הכסוף הקלאסי מפנה מקומו לחומרים וצבעים אחרים, ומתהדר בעיצובים יצירתיים ואף בגאדג'טים מיוחדים. שינוי מרענן

ברז זהב ברז מוזהב, חרש. צילום: olympia studio

ברזים בכל צבעי הקשת


הנירוסטה הכסופה והמשעממת מפנה את מקומה למשהו חדש ומרגש – צבע. "בין אם אתם אוהבים ירוק טבעי או כחול של שמיים, סדרות חדשות בשוק מציעות כיום ברזים בשלל צבעים שישתלבו בעיצוב המטבח ואפילו בחדר האמבט ויכניסו קצת צבע לבית ולחיים", מסביר אסי ארביב, מבעלי "קלינטון סחר", יבואנית Teka. הוא מוסיף כי "הברזים עוצבו בקווים מעוגלים ורכים, והם בעלי גימור ייחודי, המעניק לברז עמידות בפני טביעות אצבע ומשווה לו מראה ייחודי ומתוחכם. מלבד עיצובם האלגנטי, המאפשר משחק עם מבחר של צבעים, הברזים גם עמידים בפני שריטות ושקעים". אם אתם רוצים להכניס קצת צבע למטבח שלכם, ברז צבעוני הוא בהחלט בחירה מתאימה.

ברזים מעוצבים ברזים בשחור ולבן, TEKA. צילום: ג'ו ליץ

ברזים מעוצבים ברזים מסדרת prestige crital de bronze. להשיג בויה ארקדיה. צילום: יח"צ

גם חלמיש מציגה סדרה אופנתית של ברזים לחדר הרחצה מבית המותג האיטלקי BONGIO, המגיעה בעיצוב מדליק ומודרני, לצד צבעוניות דומיננטית של צהוב, כתום, כחול, ירוק, שמכניסה הרבה סטייל וניחוח שובב לחדר הרחצה.

ברזים מעוצבים צבעים ברזים מבית המותג האיטלקי BONGIO. להשיג בחלמיש. צילום: יח"צ

גם המים משנים צבעם


הברז אינו הדבר היחיד שמחליף צבע, אלא גם המים עצמם. אחת הסכנות הגדולות ביותר של שימוש בברז היא פתיחת המים החמים ללא אזהרה מוקדמת, מצב שיכול לגרום לכווייה. סדרת ברזים חדשה הציגה קונספט מעניין, מערכת נורות LED חכמה שמזהה את טמפרטורת המים ומשנה את צבע הנורה בהתאם לה. כלומר, אם המים קרים, תציג הנורה אור כחול, ואם המים חמים היא תציג אור אדום. ככל שהמים חמים יותר, כך יהיה האור חזק יותר וכך נוכל לקבל התראה לפני שנכניס ידינו תחת המים ונקבל כווייה.

ברזים מעוצבים ברז נירוסטה נשלף VELA. מסתובב 360 מעלות, ניתק מן הבסיס. להשיג בבית תותחני. צילום: סטודיו תותחני

כמו אצל המקצוענים


ברזים תעשייתיים וחצי תעשייתיים רווחים כבר שנים רבות במטבחים המקצועיים במסעדות מובילות, מתוך צורך בזרם חזק ועוצמה מתחלפת, שנובעים משגרת היומיום של מסעדות. לאחרונה ניכר כי ברזים אלו חדרו גם למטבחים בבתים הפרטיים, זאת בגלל עיצובם המודרני והפונקציונליות שלהם. הגרסה הביתית מצוידת במזלפי יד איכותיים ועמידים במיוחד, המאפשרים ביצועים מושלמים גם בתנאים קשים. כך למשל מייבש הידיים airblade tap של דייסון המשמש גם ברז וגם מייבש ידיים במוצר אחד. המים והאוויר מופעלים באמצעות חיישני אינפרא-אדום חכמים המזהים את מיקום היד. בתוך הברז אף מותקן חסכם, המפזר את המים על הידיים בצורה שתחסוך בכמות המים במהלך השימוש. המכשיר הזה מתאים בעיקר לענפי המזון וההייטק בזכות רמות ההיגיינה שלו, אך מסתמן כפריט שעושה דרכו גם לבתים פרטיים.

ברזים מעוצבים כיור נירוסטה משולב ברז מסדרת סלקט של הנס גרואה. צילום: יח"צ

חברת הנס גרוהה, המותג הבינלאומי המוביל לברזים ומערכות מים לראשונה מציגה כיור מובנה המציע שליטה חדשנית בברז המטבח, על ידי יחידת בקרת המים שהופרדה מהברז והונחה בצד הקדמי הימני של שפת הכיור. חידוש זה הופך את המטלות היומיומיות במטבח לקלות ומציע לכל המשתמשים, ללא קשר לגיל, גובה, ואפילו נכות פיזית, נוחות חסרת פשרות.

ברזים מעוצבים ברז Airblade tap משולב מייבש ידיים של דייסון. צילום: יח"צ

לסיכום, חדר הרחצה הוא אחד המקומות האינטימיים ביותר בבית, בהם יש לנו הזדמנות לקחת פסק זמן אמיתי מתלאות היום, מהשגרה ואפילו מחיי המשפחה ופשוט להתנתק. בדיוק מסיבה זו עיצוב של חדר זה יכול להשפיע על היכולת שלנו לצלול לתוך עצמנו ולשפר את עוצמת החוויה וחיוניותה. לפעמים אפילו רק צבע ברז שונה יכול לעשות את האפקט המרענן. תרתי משמע.

ברזים מעוצבים ברז IMAGINE בעיצוב קובי קור עבור חמת. מאובזר במזלף נסתר. צילום: מלנית גל

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...