מרכך כניסה: 5 אלמנטים עיצוביים שירככו כל בית

בכל פעם שתבחרו צורה מעוגלת, טקסטיל או צבע חם לבית, תעזרו למרחב האישי שלכם להתרכך ולקבל תחושה נעימה יותר. מהומור מחויך ועד מצעי במבוק – יש כמה דרכים מעוצבות שכדאי להכיר

כדי לייצר תחושה של חמימות ביתית במקום שאליו נרצה לחזור בסופו של יום עבודה, אנחנו בוחרים חומרים כמו עץ, טקסטיל וצבע, ומשלימים את העיצוב באמנות וחפצים שידברו אלינו אישית. כמעט בלי לשים לב אנחנו בוחרים רהיטים מבד רך "כדי שיהיה נעים", וילון נשפך "כי חסר משהו" או צבע "כדי שלא יהיה מנוכר". אלמנטים כאלה ואחרים עונים על הגדרת הרכות שאנו מבקשים לשלב בבית, כדי שהאווירה בו לא תעיק ותשיב אותנו לחיקו בכל פעם מחדש.

 

מצעים: רך כמו… במבוק


לחדר השינה הזה נבחר קו עיצובי רך ורומנטי בעל גוונים חמים ונעימים, עם רצפת פרקט בגוון אלון מעושן, נישה שבה מוקמה שידה עם כיסא ומעליה מתלים מיוחדים לתכשיטים וצעיפים, ומיטה רומנטית שמעליה שלוש תמונות של עלים בקומפוזיציות שונות. על גבי המיטה הונחו מצעי במבוק אורגני בגימור סאטן. מצעים מבמבוק? מתברר שכן, והם אפילו רכים מאוד, בעלי כושר ספיגה ונידוף גבוהים משמעותית מבד כותנה או פשתן, ואקולוגיים – חומר הגלם עצמו (הבמבוק) מתחדש במהירות, ללא השקייה מרובה וללא חומרי הדברה.

 

מצעי במבוקעיצוב: סיון יצחקי. מצעים: הדס שדה. צילום: ליאור טייטלר

 

 

בובות: לא לשכוח לחייך


בובה עשויה בד היא כמובן אלמנט תחושתי, במיוחד אם היא מצויה בחדר הכי "רך" בבית – חדר הילדים. אולם, כשמותחים את הגבולות ומגדילים את הבובה לממדים ענקיים, היא הופכת לפריט הומוריסטי, וכידוע אין כמו הומור כדי לרכך כל סיטואציה. ב-babiez בנמל, חנות קונספט לחדרי תינוקות, מציגים חדרי תצוגה המדמים חדרים אמיתיים ומדי פעם מחליפים את הפריטים, שלכולם מטרה אחת – להשרות אווירה נעימה, מאוזנת וטובה בחדר התינוק. את הפריטים אפשר לקנות קומפלט בחנות ביפו, או באופן מודולרי לפי רצון ותקציב, החל משטיחים, תאורה, וילונות וכורסאות הנקה ועד טפטים, מדבקות, צעצועים של המותג TOYZ ואקססוריז נוספים.

 

בובה גדולה בחדר ילדיםעכבר, עכבר, נוס. babiez בנמל. צילום: ליאור גולסאד

 

 

צבע: שימוש בפסטלים ובכלל


צבעים כהים כמו שחור ואפור משדרים לרוב תחושת קור וניכור, ולעומתם שימוש בצבעים חמים מכניס עליזות, שובבות ומכאן שגם ריכוך של אווירה. בבית ששם דגש על איכות הסביבה השתמשו המתכננים בצבע רב ובחומרים טבעיים. למטבח רחב הידיים נבחרו צבעים פסטלים עדינים, וגופי התאורה הותאמו בצבעוניותם ומשכו גם הם את תשומת הלב.

 

מטבח עם צבעים פסטליםאדריכלות: עידו הילדסהימר. עיצוב: נורית ואביטל תכנון ועיצוב פנים. צילום: הגר דופלט

 

 

רהיטים: ספה מלאת קפלים


גם הקשוחים והנסערים ביותר ישמחו להיזרק על רהיטים עטופי בדים ומרופדים בספוגים, למשל כורסה או ספה המזמינה להישאב אליה ולהירגע מתלאות היום. כשהספה אינה קשיחה ואינה בעלת קווים ישרים, כשידיותיה מעוגלות והיא מלאת קפלים או כפתורי קפיטונאז', הרכות מחליקה יחד איתה לסלון.

 

ספה ירוקהעיצוב: שירלי נחמנה. צילום: שי אפשטיין

 

 

וילון: כוחו של הטקסטיל 


יש הסולדים מהאבק, יש הנרתעים מהניקוי התכוף, ויש מי שמגדלים חתול ובשבילם וילון הוא "ייהרג ובל יעבור". אבל אין ספק שווילון תורם לחמימות החדר, ובלעדיו נושבת קרירות קלה או לפחות מרגישים כי "משהו חסר". יוצרת הספר "כוחו של הסטיילינג – עיצוב בר השגה" אורלי רובינזון מסבירה את תפקידו של הווילון: "הוא מאפשר חסימת אור ושמש, תוך כדי יכולת לשלוט על כמות ומינון ההצללה או ההחשכה, מעניק פרטיות מלאה לאלו הנמצאים בחדר, מלביש ומרכך את המראה הכללי ומהווה שחקן משמעותי בחגיגית העיצוב, משום שהוא תופס שטח רב כשהוא פרוס".

 

אמבטיה בנויהוילון גם באמבטיה. מתוך הספר "כוחו של הסטיילינג". צילום: גלעד רדט

 

מרכזית(1)
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה מספר צבע הקיר בחדר שינה הורים?

כמה זה יפה שולחן במרכז המטבח ולא דלפק לא נוח

מיוחד ומקסים ושאלה
מאיפה הארון הורוד שעומד בצד במטבח?וגם הרונית בחדר אמבטיה...זו שבצסע מנטה תודה

בודק...