ברוכה השנה: מאבזרים את חדר הילדים לקראת שנת הלימודים

שולחן בניחוח של פעם, כיסא פונקציונלי ואקססוריז קטנים ומלהיבים, שאת חלקם נוכל לעשות במו ידינו, יאפשרו לתלמידים להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין

שנת הלימודים המידפקת על שלהי אוגוסט המיוזע, מקבלת משב מרענן, כשמתחילים לחשוב על חידוש חדר הילדים ועל האביזרים שיוסיפו נגיעה מלאת אנרגיה. כמדי שנה, אנו מחדשים ציוד, מארגנים שולחן כתיבה וכיסא ראויים לתלמידינו הגדלים, ולא מזניחים לרגע את הצד העיצובי – כשחלק ממנו אנו אפילו יכולים לעשות זאת בשיטת ה-DIY. הנה כמה מהבחירות שלנו:

זמן למשחק: שולחן-ספסל


לצד שיעורי הבית והמטלות הבית-ספריות חשוב לאפשר לילדים ללמוד גם תוך כדי משחק. שולחן שמזמין לשחק בזוג או יותר משלב גם ספסל ומזכיר את שולחנות התלמידים של פעם.  השולחן של PIECES בנוי על עקרון המחברים היבשים, כלומר אין צורך בברגים כדי להרכיבם. הוא עשוי בירץ' ליבנה בשילוב פורמייקה, וההרכבה קלה ומהירה ללא צורך בכלי עבודה. אורך השולחן 80 ס"מ, רוחבו 35 ס"מ וגובהו 48 ס"מ, בעוד אורך הספסל 70 ס"מ, רוחבו 25 ס"מ וגובהו 28 ס"מ. 750 שקלים.

שולחן ספסל לילדיםשולחן-ספסל של PIECES. צילום: ירין קליין

לשבת ולהתרכז: כיסא דינמי


בחירה של כיסא לחדר הילדים מצריכה כיתות רגליים, התנסות והתאמה לתקציב. מתברר שיש עוד שיקול לבחירה של כיסא, והוא זווית ההטיה של המשענת. לכיסא דינמי Tip Ton, שעוצב על ידי המעצבים הבריטים Edward Barber ו-Jay Osgerby עבור המותג Vitra, שני מצבי ישיבה – רגיל ומוטה קדימה ב-9 מעלות. הכיסא, העשוי פוליפרופילן הניתן למחזור, נחשב כרהיט אידיאלי עבור מי שסובל מבעיות קשב וריכוז וזקוק לתנועה מתמדת. מחקר של המכון הטכנולוגי הממשלתי של שווייץ, שבדק השפעה של ישיבה ברכינה קדימה והשפעתה על הריכוז, הראה כי קיימת עלייה בפעילות השרירית באזור הגב והבטן, הזרמת חמצן לאיברי הגוף ומכאן גם שיפור ועלייה ברמת הריכוז.

כיסא צבעונילהשיג ב"הביטאט". צילום: יח"צ

לקום מחר בבוקר: שעון קיר


חדר לילדה בת שש עוצב מתוך מחשבה שיתאים לה גם בעוד מספר שנים, ולכן אין בו סממנים ילדותיים. הגוונים בו ניטרליים, עליהם ניתן להלביש פריטים ולשנות בהתאם לגיל, הסגנון כפרי ונעשה שימוש בעץ צבוע וצבעים בהירים. מעל מיטת הילדה נתלה שעון קיר שנעשה בשיטת ה-DIY: נקנו מספרים מעץ (בחנויות יצירה), מנגנון שעון, בד יפה שמתאים לחדר ודבק. הבד נגזר בהתאם לצורת המספרים והודבק עליהם. השאריות מסביב נגזרו, והמספרים הודבקו לקיר עם דבק דו צדדי.

שעון קיר בעיצוב אישיעיצוב וצילום: רוית רוד

תזכורת לילד: כיס בגירלנדה


גירלנדה יכולה להיות לא רק דקורטיבית, אלא גם מאוד שימושית: להזכיר לילד דבר מה, לצ'פר אותו או למצוא דרכים מקוריות לאחסון קטנטן נוסף. לשם כך עיצבו ב"היה היה" כיסי גירלדה עשויים בד דריל כותנה, שניתן לתלות מעל מיטת הילדים או מעל שולחן הכתיבה. בתמונה, אמא לילד שנוטה לשכוח דברים, הפכה את השרשרת לסוג של תקשורת ביניהם, ובכל יום היא מניחה את התזכורת היומית לצד סוכריה או פינוק אחר כדי להביע את אהבתה. 70 שקלים.

חדר ילדים מעוצבעיצוב: "היה היה".  צילום: Simsister

ציוד בצבע: וושי טייפ לכל מטרה


את הוושי טייפ חלקכם מכירים, או שנתקלתם בהם בחנויות היצירה למיניהן ולא בדיוק הבנתם מה עושים איתו. שנת הלימודים החדשה היא הזדמנות מצוינת לשדרג מראה של רהיטים, קופסאות, קלסרים, לפטופים, מחברות ואפילו מעמדי עפרונות וצבעים. מדובר בנייר הדבקה צבעוני במגוון אינסופי של צבעים ועיצובים, וממש לא צריך להיות בעל ניסיון כדי להתחיל לשחק, לחתוך ולהדביק אפילו בלי מספריים. וושי טייפ של 3M עולה 9.90-24.90 שקלים.

ציוד בצבעוושי טייפ של 3M על הכיסא והציוד. צילום: 3M

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...