כבר לא ילדה, עוד לא אישה: עיצוב חדר ילדות על-זמני

אי אפשר לעצב חדר חדש בכל שנה, ולכן חדר הילדה שלפניכם היה צריך להתאים לה גם בהווה, כשהיא בת 8, וגם בעתיד – כשתיכנס לשנות ההתבגרות. המפתח: בחירת צבעים נכונה, אקססוריז ואמנות על הקיר

4,500
אורית כהן יבלונקה – עיצוב בתים עם ילדים

עיצוב חדר בעליית גג

המיקום: חדר בעליית גג בבית בכפר סבא

איך מעצבים חדר לילדה בת שמונה, שהיא אמנם עדיין ילדה, אבל בעוד מספר שנים תהיה כבר מתבגרת? העיצוב בחדר הזה נע בדיוק על הסקאלה הזו – של תמימות של ילדה ובגרות של מתבגרת – והיה חשוב לייצר חדר שההשקעה בו באמת תהיה לטווח הארוך.

נתוני הפתיחה של החדר היו מראש לא פשוטים, עקב מיקומו בעליית הגג. מלבד ארון הצמוד לקיר הכניסה, החדר היה ריק כך שנדרשה הלבשה מלאה. התקרה משופעת כבר מאמצע החדר, וההחלטה הראשונה שהתקבלה הייתה כיצד למקם את הפריטים. לניצול מקסימלי, שולחן הכתיבה מוקם באזור היותר נמוך בחדר, בהנחה והדבר לא יהווה בעיה גם בעתיד, כאשר הילדה תגבה. המיטה שנבחרה היא מיטת ברזל זוגית במידות של פעם, ובשל גודלה ויופייה היא קיבלה מקום של כבוד במרכז החדר.
חדר ילדים
חדר ילדים ורוד
חדר ילדה ורוד

חדר ילדה ורוד
חדר ילדה ורוד

שולחן הכתיבה נרכש בשוק הפשפשים. הוחלט להשאיר את הפורמייקה הצהובה ורק לחדש את הרגליים והמגירות בצבע לבן, כאשר הידיות הוחלפו ושודרגו. כמו כן, הוספו לחדר אקססוריז על שולחן הכתיבה, כריות, שטיח ומנורת לילה. כל אלה יחדיו משלימים את המראה הכללי והשלט לדלת נותן את הטאץ' הסופי.

חדר ילדה ורוד
סקאלת הצבעים לחדר נגזרה מתוך טפט הקיר שנבחר: הקירות נצבעו בצבע לילך עדין, שאינו משדר ילדותיות ומביא עמו הרבה רוך ושלווה. האמנות על הקירות מורכבת מאיורים שנרכשו והולבשו בתוך מסגרות, וכן תמונות מוכנות ויצירה אחת של DIY. האות M, המייצגת את האות הראשונה בשם הילדה, נתלתה על הקיר ושודרגה על ידי הדבקת כפתורים בכל מיני גדלים וצבעים.

עיצוב קיר חדר ילדה
עיצוב שם ילדה

עיצוב קיר חדר ילדה

מנורה ורודה

מתלה תיקים

מתלה

טפט ורוד

קישוט לחדר

קישוט לחדר

רשימת ספקים חלקית:

מיטת ברזל – BACK YARD

טפט – מטפטים

שולחן עבודה – שוק הפשפשים

איורים  (תמונות) – StudioMishka

מסגרות, וילון וכרית לב – איקאה

צבע קיר – נירלט

מנורת שינה – מחסני תאורה

אקססוריז ומראה עומדת – זוית

שטיח – שטיחי איתמר

שלט לדלת – Touch & Wood – עיצוב פריטים במראה נושן.

553
18 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כבר לא ילדה
ילדה בת 8 היא ילדה!!! ואני מקווה שתישאר ילדה עוד 4 שנים לפחות! החדר זה מותאם לבחורה, אפילו לא נערה. יש צורך בשולחן להכנת שיעורים ובמדפים לספרים ומחברות ולא בשולחן איפור! ואיפה המשחקים שלה? מה עשיתם? אח"כ מתפלאים שהילדות הן נשים קטנות? (ולא תמיד במובן הטוב).תניחו לה להיות ילדה!!!!!!

שאלה למעצבת
מה בנושא אחסון?? בגדים, ספרי לימוד וכדומה

מקסים- אך בהחלט לא נראה חדר של ילדה
יותר מתאים לנערה מתבגרת. איפה ספרים? מחברות? צעצועים? בובות? גיל 8 זה עדיין גיל ילדות.

החדר נראה כמו חדר סיגוף
חוסר צבע והרגשת דיכאון בחדר של הילדה.

כבר לא ילדה ?
חוסר אחריות מקצועי לכתוב בכותרת "כבר לא ילדה ..." כשמדובר בילדה בת 8 , ובהמשך לטמטום לחשוב שאפשר לעצב חדר לילדה בת 8 שיתאים לה בבגרותה, באמת מה עם האופה מה עם הטרנדים ?? מה זה בכלל על זמני ? החובבנות של המערכת והיומרה של המעצבת מעידים על טמטום ולא יותר מזה!!!

המיטה מרגישה לי בית חולים, נוראית! אולי צבע אחר?

הזכיר לי את החדר שלא היה לאנה פראנק
אה אבל היא הייתה נערה אה אבל היא הייתה בזמני שואה אה אבל גם את הנעורים לקחו לה....

חדר סקסיסטי משהו
גולם בתוכו את כל ההחפצות והלא שמשום מה רגילים כל כך לנטוע אצל ילדים. אצל הבנים בדרך ההפוכה אצל הבנות בדרך הישירה: קולב "בגוף אישה" (חס וחלילה שלא תצא מהתנבנית), צבעים ורודים, סיסמאות שמבהירות שכבר עליה להתגונן ולהלחם על משהו שאמור להתפס אצלה טבעי ולא יראו בחדרי בנים.

יפיפה
הצבעים של האלמנטים השונים מתחברים כל כך יפה והמיטה פשוט נדירה!

נורא.
בת 8 היא ילדה. המיטה היא של בית חולים .יש אותה בטוח גם בצבעי ילדות שמחים. אין פה מקום לילדה לשים כלום.

סוף סוף חדר לא שגרתי! שאפו
מודה שנמאס לי כבר לראות שוב ושוב את אותם עיצובים בכל כתבה שנייה... סוף סוף חדר ייחודי ואישי, עם בחירות מעניינות ולא שגרתיות. אוהבת מאוד את הצבעים הרגועים ואת הפריטים הייחודיים. כל הכבוד לילדה ולמעצבת!

תגובת המעצבת
שלום לכולם! ראשית מודה על ההתייחסות לחדר ולעיצוב. החדר עוצב בהתאם לצרכים של הילדה (שהנה בת 10) . החדר אינו חדר משחקים, משמש בעיקר לשינה וליצירה ולכן נבחר שולחן שמתאים ליצירה ואף להכנת שיעורים. התמונות לא מראות את צד הארון שכולל מידוף עם אחסון לספרי קריאה/בית ספר. חשוב להבהיר בצילום חדרים ובתים, הדברים נראים הרבה יותר מסודרים ומאורגנים מהמציאות היום-יומית שבה אנו חיים בחדר. יש בחדר המון רוגע ושלווה ונשיות שאינה מתיימרת להפוך את הילדה לאישה (ניתן לראות זאת בבחירת התמונות ושאר הפריטים בחדר), אלא לתת בסיס נהדר לצמוח איתו מבלי להצטרך ליצור עיצוב מחדש בעוד שנה-שנתיים. תודה לכולם.

מאוד אהבתי את השולחן
שולחן ממש מיוחד שיוצא מהשבלוניות של כל שולחנות הכתיבה שאנחנו מכירים... גם הצבע שלו מדליק. הצבעים בחדר מרגיעים ונעימים. אהבתי!

מאוד אהבתי את השולחן
שולחן ממש מיוחד שיוצא מהשבלוניות של כל שולחנות הכתיבה שאנחנו מכירים... גם הצבע שלו מדליק. הצבעים בחדר מרגיעים ונעימים. אהבתי!

המיטה בחדר
המיטה יפהפיה בעיניי. איפה אני יכולה להשיג מיטה כזו ? שם העסק..חנות

סוף סוף
אחד החדרים הכי יצירתיים ומקסימים שראיתי לאחרונה. הצבעים רגועים ושלווים ויוצרים סביבה כל כך נעימה. בתור אמא לילדה בת שמונה אני חושבת שהחדר הוא בדיוק מה שילדה בגילה צריכה ויתאים לצרכיה עד גיל מבוגר יותר. למה צריך לשנות אותו כל שנתיים???? לא מבינה את התגובות הממורמרות של חלק מהאנשים פה. כל הכבוד למעצבת המוכשרת שיצאה מהקופסה והצליחה ליצור חדר ברמה כזאת. שאפו!

איזה בעסה להיות לבד בחדר ):
עדיף חדר מכוער ומללללללא אחים

אהבתי את הקישוטים הקטנים
יש למיטה פוטנציאל -אפשר לצבוע בצבע אחר ל -13: בוודאי הושקעה מחשבה בחדר שהותאמה לצרכי מי שאמור לגור בו ולטעמו. שתהנו בחדר הרבה שנים!

בודק...