פוף והחדר מסודר: סודות לשמירת הסדר בחדר הילדים

התחפושות מתבלגנות, הספרים מתפזרים והצעצועים כבר חסרי שליטה לגמרי. הנה כמה טיפים ופתרונות מעוצבים שיאהבו מבוגרים וגם ילדים

בחדרי השינה, שנמצאים בחלל הפרטי של הבית, קל יותר לשחרר כל מה שנוגע לסדר. המיטה לא מוצעת, הבגדים לא תמיד חוזרים לארון ולפעמים גם אפשר למצוא דבר או שניים על הרצפה. בחדר הילדים נראה שזהו המצב תמידית, אלא אם ההורים מסדרים והילדים בוגרים מספיק כדי לעשות זאת לבד.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בלגן מסיבי של ילדים היא להתחיל בפינה אחת של החדר ולהמשיך משם הלאה, ולא לעמוד מול כל הבלגן ולהתייאש. כשמחלקים את החדר למשימות, ומתמקדים באחת קטנה, הצלחתה תשפיע על המוטיבציה להמשיך (וזה נכון לכל אזור בבית, כמובן). כך גם עם הילדים – כשמבקשים מהם לסדר את כל החדר, קולות המחאה נשמעים מיד, אבל אם יקבלו משימה אחת קטנה, יש סיכוי סביר יותר שישלימו אותה. כדי לשמור על הסדר או לעזור לילדים לעשות זאת בעצמם, ניתן לעצב מקומות אחסון שישתלבו פיזית וויזואלית בחדר וגם יהיו נעימים לעין כשהכול בתוכם. מספרים ועד תחפושות – כך תשמרו על סדר בחדר.

מזוודות עץ

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בלגן מסיבי של ילדים היא להתחיל בפינה אחת של החדר ולהמשיך משם הלאה

מזוודות עץ
צילום: סיוון מויאל | עיצוב: טלי גולד

מזוודות עץ לתחפושות

שתי מזוודות עץ, גדולה וקטנה, המונחות זו על זו, משמשות לאחסון תחפושות של ילדה בת 6 ולאביזרים כמו צעיפים, כתרים, פרוות, נוצות, שרביטים, נעלי עקב ,תיקים, משקפיים ושרשראות. המזוודות מונחות בפינת החדר, על הרצפה, במקום זמין ונגיש כשלידן מראה גדולה. החדר עוצב בסגנון בוהו שיק עם נגיעות של ורוד פודרה, טפט פרחוני וקישוטי מקרמה.

טיפים לארגון של המעצבת טלי גולד:
* בעיצוב חדר ילדים כדאי לשים דגש לתחביבים ולתחומי עניין של הילדים. חדר הילדים הוא גם מרחב למידה המאפשר פיתוח אישיות כבר מגיל צעיר, והעיצוב הוא כלי ואמצעי לתמוך בכך.
* מומלץ לשתף את הילדים בתהליך העיצוב – בבחירת הצבעים והמוטיבים השונים בחדר, לשאול על הרגלי הלמידה והמשחק שלהם ולרהט ולאבזר בהתאם לכך, ולעודד עד כמה שאפשר משחקי דמיון ויצירתיות  את הטלוויזיה, למשל, מומלץ להוציא מהחדר ובמקומה להניח מערכת שמע כדי להקשיב למוסיקה ולסיפורים מוקלטים.

תחפושות

החדר עוצב בסגנון בוהו שיק עם נגיעות של ורוד פודרה, טפט פרחוני וקישוטי מקרמה.

תחפושות
צילום: סיוון מויאל | עיצוב: טלי גולד


ארונית משחקים אחת שהיא בעצם שלוש

כל משחקי הקופסה של הילדים אוחסנו בארונית עץ מאיקאה, שעשויה למעשה משלוש ארוניות שהוצמדו זו לזו והן תלויות בגובה הפאנל על מנת ליצור נגישות גבוהה לילדים. החדר עוצב לשני אחים בני 6 ו-4 אולם פתרון האחסון הוא לחלוטין על זמני, שכן יכול בקלות להיות מוסב לארון עבודה עם קלסרים, ארון יצירה עם חומרי יצירה שונים ועוד. עץ בהיר מעניק תחושה חמה ומדבקות משדרגות את המראה. מעליו קשת ענקית בצבעי פסטל. החדר מעוצב נקי ומחולק למספר פינות: פינת קריאה, מקום מחבוא בתוך אוהל רך ונעים, פינת למידה עם שולחן לילדה הגדולה, מתלה תחפושות ופינת יצירה לאחיה הקטן.

טיפים לארגון של המעצבת רוני ארליך:
* לדאוג שיש לכל פריט מקום. פריט שלא יהיה לו מקום אחסון מסודר בחדר, קרוב לוודאי ימצא את עצמו זרוק על הרצפה ובקלות הבלגן יתחיל להיווצר.
* לוודא שהאחסון עצמו נגיש, נוח לשימוש, לא תלוי גבוה מדי, שניתן לשלוף ממנו בקלות את הצעצועים וכל פריט אחר ולהחזירם למקום בתום השימוש.

קשת על הקיר

החדר עוצב לשני אחים בני 6 ו-4 אולם פתרון האחסון הוא לחלוטין על זמני

קשת על הקיר
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: רוני ארליך


כוננית ספרים בגובה העיניים (של הילדים)

פינת קריאה משרתת שלושה ילדים בגילים 8, 5 ושנה ומונגשת לפי גובהם וגילם. יש בה חמישה מדפי תצוגה שנרכשו באיקאה, המאפשרים הנחה פרונטלית של הספרים כדי שהילדים יראו את הספר בקלות. החדר עוצב עם אווירה נעימה, מזמינה וחמימה כדי שהילדים יאהבו לשהות בו.

טיפים לארגון של המעצבת לילך למפל:
* בתכנון ועיצוב חדרי ילדים חשוב להבין עבור מי מתכננים את החדר ולפי זה לפעול. הילד הוא הלקוח וחשוב להנגיש עבורו את החדר בהתאם לגילו וצרכיו ולא לפי טרנד זה או אחר.
* חשוב גם להבין מה הם הדברים שייכללו בחלל: ספרים, צעצועים, משחקים. כל אלה מלאים בצבע ונוכחות, ולכן מומלץ לבחור לחדר סקלת צבעים נעימה ורגועה שתשמש רקע ותיצור תחושת רוגע ורכות.

פינת ספרים

פינת קריאה משרתת שלושה ילדים בגילים 8, 5 ושנה ומונגשת לפי גובהם וגילם

פינת ספרים
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: לילך למפל


קופסאות נשלפות בגדלים שונים

כוננית מעץ אורן טבעי מכילה את כל המשחקים בחדרה של בת 4, כך שהקופסאות הנשלפות בגדלים השונים יהיו לה נוחים לשליפה. הכוננית עשויה מחומרים טבעיים שגווניהם משתלבים עם גווני הפודרה, חום ונגיעות הזהב בחדר.

טיפים לארגון של המעצבת מירית פיש:
* כשניגשים לעצב חדר ילדים צריך להתחשב בפרקטיות ובחיבור לאהבות של הילד. חשוב שהילד או הילדה שיגורו בחדר יתחברו אליו ויהיה להם נעים בו, ושפלטת הצבעים תיבחר על פי הצבעים שהם אוהבים.

כוננית אחסון לילדים

כוננית מעץ אורן טבעי מכילה את כל המשחקים בחדרה של בת 4

כוננית אחסון לילדים
צילום: אורית ארנון | עיצוב: מירית פיש


כל הפיצ'פקעס במקום אחד

ארגונית תאים מבד שנמצאה באיקאה וצבעה חאקי התאימה לחדר שעוצב עבור שני בנים גילאי 5 ו-3 בקונספט של ספארי. כל פריט שנבחר לחדר, מהאחסון המסיבי ועד האחסון הקטן, מדבר את השפה, כולל אמנות שבעלת הבית אהבה והעיצוב נסב סביבה. התאים הקטנים השלימו את הצורך באחסון הדברים הקטנים שהאם ביקשה למצוא להם פתרון במקום אחד.

קיר כחול

ארגונית תאים מבד שנמצאה באיקאה וצבעה חאקי התאימה לחדר שעוצב עבור שני בנים גילאי 5 ו-3

קיר כחול
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: אורית כהן יבלונקה

טיפים לארגון של המעצבת אורית כהן יבלונקה:
* לסדר, למיין ולמפות את המשחקים, משום שרוב חדרי הילדים עמוסים לעייפה במשחקים וריהוט ומרוב בלגן אין הנאה ושמחה בחדר.
* אל תיסחפו אחרי טרנדים ואל תרכשו בלי לראות אם אכן הפריט רלוונטי לכם או לילדים. מאוד חשוב שהילדים יהיו חלק מאוד משמעותי מהעיצוב, גם מגיל מאוד קטן.
* בכל מה שקשור לאחסון בחדרי ילדים, לא תמיד מחלקות הילדים הן אלה שיתנו את הפתרון שאתם צריכים. הרחיבו את החיפוש.

ארגונית תאים
ארגונית תאים
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: אורית כהן יבלונקה

 

השידה הפכה לספסל אחסון

פינה בחדרה של ילדה בת 6 שעוצב בסגנון נורדי נקי עם נגיעות כפריות, נוצלה לאחסון וקריאה בספסל עם מזרון רך ומרבצי כריות נעימים, לרגיעה ומשחק שקט. שידה עם מגירות עמוקות מאחסנת צעצועים והותאמו לה ידיות דמוי עור קאמל שהוזמנו מאלי אקספרס, מזרן בהתאמה אישית וכריות שלוקטו מחנויות שונות. על רצפת הפרקט שטיח צמר בהיר ונעים למגע עם משחק של גוונים ורודים כתמתמים. הקיר נצבע בוורוד מעושן כרקע לשידת האחסון הלבנה ומעליה גוף תאורה מוזהב. בחלל שולבו אלמנטים שידברו ביניהם בגוונים חמים: פודרה, כתום, אדום ובורדו, ולצד השידה, בהישג יד, נתלו מדפי תצוגת ספרים ושרשרת דגלונים.

טיפים לארגון של המעצבת מיכל חיים:
* בעיצוב חדר ילדים חשוב להתייחס לגודל הילדים במרחב. נדאג שהפונקציות השונות יהיו נגישות ויאפשרו להם לפתח עצמאות. נדאג לפינת התארגנות, מראה וקולבים מותאמים לגובהם, תצוגת צעצועים וספרים נגישה, פינת רביצה לאירוח, קריאה ומשחק.
* הכלל less is more נכון גם בעיצוב חדרי ילדים. עומס ויזואלי יכול לגרום להצפה וחוסר ריכוז. בשנים האחרונות עלתה המודעות לעיצוב סביבת הילדים בצורה חכמה ויעילה שתאפשר רוגע וריכוז מעורר משחק וחקירה. העיצוב הנקי בחדר הילדים יבוא לידי ביטוי בפלטת גוונים ניטרלית בהירה עם כמויות מדודות של צבע. כדאי לדאוג לאור טבעי ואחסון שקט ומתחלף, כשחלק מהמשחקים והספרים יוצגו בגובה הילד וחלק יאוחסנו במקום סגור על מנת לא להסיח את דעתו של הילד או להציף אותו.

ספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

ספסל אחסון
צילום: מאיה אבגר | עיצוב: מיכל חיים,

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

השידה הפכה לספסל אחסון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...