ביתי משרדי: חדר עבודה מעוצב נכון שלא תרצו לצאת ממנו

חדר עבודה מעוצב נכון חייב למלא את כל הפונקציות הנדרשות לעבודה המיועדת בו, זה יכול להיות חדר סגור או אזור מופרד מהחלל באמצעות הגדרה עיצובית

שירן כרמל לירז בוקעי

עבודה מהבית הפכה בתקופתנו  מברירת מחדל לבחירה מרצון.. אמצעי התקשרות המפותחים, מהיכולת לחבר  בין מחשבים, אינטרנט ואפילו פגישות ניתן לעשות באמצעות ווידיאו. אלא, שלצורך עבודה מהבית נדרשת משמעת עצמית גבוהה, שאחד מהתנאים לקיים אותה היא הגדרה מדויקת של מקום העבודה. חדר סגור או אזור מוגדר. חדר עבודה מעוצב נכון, מאפשר למשתמש בו להתרכז במשימותיו ובמידה רבה להתנתק מכל מה שקורה בבית.

דוגמה לכך יכול להוות חדר עבודה גדול שעוצב בפנטהאוז. בהתאם לבקשת הדיירים, עיצוב הבית כולו התחיל מקביעת המקום, הגודל והעיצוב של חדר העבודה. מיקי כתר ומרב ברמן, מצאו לו את המקום האידיאלי. הוא מוקם במרחב החברתי, גבולותיו סומנו באמצעות קירות שקופים שאינם פוגעים בתחושת המרחב הגדול ועם זאת עם סגירת הדלת שגם היא שקופה, חדר העבודה הופך לחלל מנותק, יתרה מכך, בעת הצורך, ההפרדה בין חדר העבודה למרחב החברתי מוגברת באמצעות ווילונות פנימיים.

חדר עבודה גדול

חדר עבודה גדול עם ספרייה ליד פינת האוכל

חדר עבודה גדול עם ספרייה ליד פינת האוכל
צילום: אלעד גונן | עיצוב: M2 מיקי כתר ומרב ברמן

העבודה על ראש שמחתנו 

בבית צבעוני ועליז, עם תקרה גבוהה, הפתרון לחדר עבודה שיהיה מופרד מהפעילות היומיומית בבית ועם זאת מרווח ופתוח, ממוקם קרוב לכניסה אל הבית, נמצא בבניית גלריה מעל אזור הסלון. המדרגות האדומות שמובילות לגלריה מהוות אלמנט עיצובי רב השפעה. חדר העבודה עוצב לכל רוחב הגלריה וכהשלמה למדרגות האדומות נבחר כיסא משרדי בצבע דומה.

חדר עבודה בגלריה

מדרגות אדומות מובילות לחדר עבודה בגלריה

מדרגות אדומות מובילות לחדר עבודה בגלרייה
צילום: אילן לופו | עיצוב: אוסנת בורקמן

גם בדירת קבלן אפשר לעבוד מהבית

ואם רוצים לעבוד מהבית ומניין החדרים מותאם בדיוק למספר בני המשפחה, שטח הסלון מספיק גדול אבל ממש לא רוצים להקטין אותו, מה עושים? מתכננים נכון את המרחב החברתי ומראש יוצרים לאזור המיועד לעבודה הגדרת מיקום מדויקת. לצורך כך תיכנון המרחב החברתי שונה.  קיר ארונות המטבח הגבוהים מהווה דופן אחת של הגומחה הממשיכה עד לקצה החדר. גב הגומחה נצבע בגוון כהה יותר המפריד אותו מהסלון. בספרייה הגדולה תוכנן שולחן עבודה.  העמדת הרהיטים בסלון נעשתה כך שגב הספה תוחם את גבולות חדר העבודה.

פינת עבודה כחלק מהסלון

פינת עבודה עם ספרייה גדולה בגב הספה

פינת עבודה עם ספרייה גדולה בגב הספה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורלי רגב

קמים ישר לעבודה 

בקומה העליונה, קרוב לחדר השינה, עוצב חדר עבודה ורק פתח רחב מחבר בין השניים. בהתאמה לסגנון העיצוב בכל הבית גם בחדר העבודה בולט השימוש בעץ טבעי. בהתאם לרוחב הקיר עוצב שולחן עם מגירות. על אף שרוב העבודה של בני הזוג מתבצעת באמצעות מחשבים ניידים, בעיצוב החדר שולבו שקעים מותאמים להתחברות לחשמל ותקשורת.

חדר עבודה

חדר עבודה מקושר לחדר השינה באמצעות פתח רחב

חדר עבודה מקושר לחדר השינה באמצעות פתח רחב
צילום: מאור מויאל | עיצוב: אורי שרביט

לשכה מעוררת כבוד

את חדר העבודה המעוצב בקו מודרני אלגנטי, אפשר בקלות רבה לכנות כלשכתו הפרטית של בעל הבית. החדר הלבן עם רצפת פרקט עץ, עוצב בשחור, למעט כורסת האורחים שמוצבת לצד שוחן העבודה. המדפים השחורים ברובם נועדו לאססקוריז הלבנים שמדגישים את המראה האלגנטי של הספרייה השחורה. חלקה התחתון נועד לאחסון. קלסרים, ניירת ושאר פריטים הקשורים לעבודה מוסתרים ואינם פוגעים בעיצוב החדר. סחלבים לבנים, תמונה אומנותית בשחור ולבן וגוף תאורה מעוצב התלוי מעל השולחן משלימים את המראה.

 

חדר עבודה סגור

חדר עבודה מודרני אלגנטי

חדר עבודה מודרני אלגנטי
צילום: אלעד גונן | עיצוב: יפעת ודדי

חדר עבודה של הייטקיסט חובב ים 

כמו רבים מחבריו גם ההייטקיסט הצעיר שרכש לעצמו דריה החליט לעבוד מהבית. על אף השעות הרבות שהוא יושב מול המחשב, הוא לא רצה להתנתק מאהבתו לים. המעצבת באה לקראתו באמצעות קיר אחד שנצבע בתכלת, ויתרה מכך, המדפים שעל הקיר ובהם קבועים גופי תאורה, עוצבו בהשראת גלי הים, אלא שבמקום קווים מעוגלים, המעצבת חיברה בין הים לעבודתו של הדייר ויצרה גלים עם זוויות המדמות גרפים גדולים.

חדר עבודה

חדר עבודה בגוונים בהירים וקיר תכלת

חדר עבודה בגוונים בהירים וקיר תכלת
צילום: מאור מויאל | עיצוב: נטע לי זית

סלון בתוך חדר העבודה 

את רוב שעות עבודותיו של הצלם זיו קורן, הוא מבלה, אם אפשר לקרוא לזה בילוי, בשטח, בתיעוד של מאורעות ומקומות שונים בעולם. אבל בכך לא מסתיימות המשימות. לעיבוד התמונות, כתיבה ועריכה של ספרי צילום, נדרש לו מרחב גדול מאוזר במספר מחשבים ומואר היטב.  קורן, הרגיל למרחבים עיצב את חדר העבודה כמרחב גדול במרכז הבית.  הסלון ושולחן הביליארד נראים כממשיכים את חדר העבודה הקירות בחדר העבודה עמוסים בצילומים נבחרים שנעשו על ידיו ובצד השני, (שלא נראה בתמונה) מוצג אוסף מצלמות מרשים.

 

חדר עבודה של צלם

חדר עבודה פינתי

חדר עבודה פינתי של צלם
צילום: זיו קורן | עיצוב: זיו קורן

פתוח וסגור 

חדר שהיה צמוד לסלון, הוסב לחדר עבודה, הקיר שהפריד בינו לבין פינת האוכל הוסר. במקומות נבנה קיר של זכוכית ממוסגרת במלבנים. בכך למעשה הושגו שני דברים, חדר העבודה הופרד מהמרחב החברתי, ועם זאת קיר הזכוכית מעצים את תחושת המרחב. פינת האוכל מוארת מהחלון שנמצא בחדר. דרך הדלת שבתוך חדר העבודה ניתן להגיע ישירות לחדרים הפרטיים.

חדר עבודה סגור

חדר עבודה סגור במסגור זכוכית

חדר עבודה סגור במסגור זכוכית
צילום: איתי בנית | עיצוב: שרית זיו אלון

רצפת המשרד גלויה

עיצוב מודרני אלגנטי של משרד הביתי, מבוסס על שילוב בין שחור, לבן וגוון עץ טבעי. ידיות פליז עדינות משלימות את מראה חזית הארונות. על גבי הארונות התחתונים השחורים שולב משטח עץ טבעי שמסתיים בהגיעו לפינת החדר. הצדו השני של החדר, מה שמחבר את הארונות התחתונים זה משטח של זכוכית מחוסמת המשמשת כשולחן עבודה.

חדר עבודה

חדר עבודה עם שולחן זכוכית

חדר עבודה עם שולחן זכוכית
צילום: אורי אקרמן | עיצוב: חהי קייזר

מלא באור והשראה 

לבעלת הבית האומנית  היה חשוב שהסטודיו שלה ובו שולחן עבודה יהיה מוצף באור טבעי ותשרור בו אווירה קלילה ונעימה המעודדת את השראתה. לצורך כך נבחר חדר גדול בקומה התחתונה, למעט עמודים מחופים בלבנים, כל החדר הוקף בוויטרינות ממוסגרות דרכם חודר פנימה שפע של אור. על מנת שלא לחסות את אור היום, עוצבו המדפים שנועדו לאחסון עבודותיה של האומנית כשהם פתוחים מכל הצדדים.

חדר עבודה בסטודיו למיור

חדר עבודה בסטודיו לציור עם רצפה שחור לבן

חדר עבודה בסטודיו לציור עם רצפה שחור לבן
צילום: עודד סמדר | עיצוב: רחל למור

בסוויטה גדולה חדר עבודה קטן 

בקומה העליונה של בית גדול, עוצבה לדיירים סוויטה גדולה עם אזור שינה, חדר רחצה וחדר ארונות. לחדר העבודה הוקצע  שטח מינימלי שמספיק לשולחן  כיסא ויצירת אומנות שתלויה על הקיר. לחדר שתי כניסות, דלת שחורה שמובילה לאזור השינה ודלת זכוכית ממוסגרת בריבועים שחורים נפתח למרחב הסוויטה. להסתרת קיר החדר הקטן הונחו על הרצפה שתי מראות גדולות שמוסיפות לתחושת המרחב.

 

חדר עבודה קטן

חדר עבודה קטן עם דלת זכוכית במסגרת שחורה

חדר עבודה קטן עם דלת זכוכית במסגרת שחורה
צילום: עודד סמדר | עיצוב: רחל למור

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...