לעבוד מהבית: כל הטיפים לפינת עבודה יעילה ומעוצבת

פיצ'פקעס החוצה! איך תעצבו פינת עבודה יעילה, נוחה ויפה, שתשתלב היטב בחלל המחייה שלכם ותוסיף טאצ' עיצובי לחלל? כל התשובות בפנים

יח"צ

פינת עבודה מעוצבת ונוחה הממוקמת בלב ליבו של הבית ממש לא חייבת להיות חלום. בין אם יש לכם חדר שמוקדש כולו לעבודה, ובין אם פינת העבודה שלכם ממוקמת בסלון, בחדר השינה או באחד החללים בבית, אתם לגמרי יכולים לעצב פינת עבודה יעילה ואסתטית, שתשלב היטב בכל איזור בבית. אז מה עושים עם כל הניירת, הפקסולוגיה, הקלסרים, ואיך מעצבים פינת עבודה שתהיה גם יפה וגם נוחה? כל הדרכים בפנים.

רובנו זקוקים לפינת עבודה בבית, אנחנו עובדים מהבית, משלימים שעות מהמשרד, או מאפסנים בה את כל הבלאגן והניירת, ולכן חשוב שפינת העבודה תשתלב באופן הרמוני עם שאר האזורים בבית, ותהיה יעילה ופונקציונלית. פינת העבודה האולטימטיבית היא כזו המשלבת בין משטח עבודה נוח ומקום אחסון נגיש ומתאים לשימושים, תורמת לעיצוב החדר, משתלבת ולא מעמיסה ובעיקר – מתאימה לצרכי המשתמש. בין אם במשרד, בבית או בחלל עבודה משותף כל פינת עבודה יכולה להפוך לאזור יצירה מעשיר ונעים.
"אין צורך להיבהל, אתם ממש לא חייבים להשקיע סכומים גבוהים", מסבירה מירב הירשפלד מחברת Walli "אפשר לבחור בשילוב של אקססוריז בהתאמה אישית. לייצר קיר השראה ייחודי הכולל אלמנטים כמו טפטים, אוסף תמונות ופוסטרים, משפטי השראה ועוד. השימוש בלוח בחלל עבודה מאפשר תהליך חשיבה זורם וויזואלי."
עמדת עבודה מעוצבת
עמדת עבודה במראה אישי וייחודי, Walli. עיצוב וצילום: ליטל דאי
אפשרות נוספת היא מדבקות קיר, דרך קלה וזולה להכניס טקסט וצבע לחלל. מדבקות הקיר מתאימות לכל איזור יבש וניתן אף להדביק אותן על המחשב, שולחן העבודה, החלון וכו'. אם עד היום חשבתם שמדבקות הקיר מתאימות לחדרי הילדים בלבד, אנחנו שמחים לבשר לכם שאתם טועים, ובגדול. מדבקות הקיר מגיעות לחללי המבוגרים ואתם הולכים לאהוב את זה. את המדבקות ניתן להסיר ולהדביק שוב מחדש, ובכך ליצור משחק דינאמי של צבעים וצורות באיזור העבודה, שירגש ויפתיע בכל פעם מחדש, ויוודא שלא תשתעממו.
  מדבקת לוח גיר
מדבקת לוח גיר, Walli. עיצוב וצילום: הצוותיה 
"להבדיל מהמשרד, המשרד הביתי הוא "חם" יותר. האווירה בו הרבה יותר חמימה וביתית. עשו שימוש בחומרים חמים כמו עץ, וילונות בד, שטיחי צמר, ריפוד בצבעים רכים, עציצים, תמונות. במידה ומתאפשר לכם בחרו שולחן עגול, אובלי או אמורפי, הוא מזמין לישיבה זורמת. כמובן אביזרים בעלי אופי אישי תמיד יוסיפו לרוגע, תמונות, צילומים, חפצי אומנות וחפצים סנטימנטליים, כל אלה יכניסו נופך אישי לחלל ויהפכו אותו לשלכם" אומרת רננה אזולאי, מרשת אליתה ליוינג.
  פינת עבודה במראה קלאסי
פינת עבודה במראה קלאסי. מעצב ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר 
אסף טייכמן מרהיטי דורון מעניק מספר טיפים לבחירת פינת עבודה מתאימה ויעילה: ראשית תכננו היטב את מיקום נקודות החשמל והתקשורת ביחס לשולחן. נקודות החשמל הינן עוגנים למיקום השולחן בחדר ללא הסתבכות עם קווי חשמל ותקשורת מיותרים בחדר. משטח העבודה צריך להיות בגובה של 76-78 ס"מ ליצירת ארגונומיה מושלמת. בפינת עבודה מודולרית ניתן לשלב מגוון משטחי עבודה: ישרים, מעוצבים, בגדלים שונים ובצבעוניות שונה שבעזרתם ניתן לקבל אינסוף אפשרויות של משטחי עבודה והתאמה לחלל המיועד בחדר.
פינת עבודה לילדים
מערכת עבודה של רהיטי דורון. מחיר החל מ-999 שקלים. צילום: איתי סיקולסקי
שימו לב שהרהיטים וכן פינת העבודה מדברים באותה שפה עיצובית, כלומר שילוב חומרים נכון, צבעוניות שמתכתבת עם עצמה ועם החלל, וסגנון אסתטי אחיד על מנת לקבל את המראה האידיאלי, וכן נסו לשלב שידות אחסון נוחות ונגישות, ואף מדפי אחסון ושילוב כוורות תלייה להשלמת הצרכים הפונקציונליים, וליצירת מראה אסתטי ומעוצב. ניתן לבחור באותו קו עיצובי בו בחרתם בשאר איזורי הבית, או דווקא להשתמש בפינת העבודה ככלי לשבירת הקו העיצובי בשאר החללים, ולהפוך אותה למעין אי, עם שפה ואוירה שונה משלו.
   ספרייה מעוצבת
ספרייה מעוצבת שמאפסנת בתוכה את כל הבלאגן, דומיסיל. צילום: איתי סיקולסקי
בדקו את כניסת האור הטבעי לחדר ומקמו את שולחן העבודה ביחס לחלונות ולדלת הכניסה לחדר. מערכת עבודה פינתית תנצל בצורה חכמה את החלל הפינתי בחדר ואליה ניתן להוסיף שידה מתאימה שתיצור מקום אחסון מעולה ולהשלמת העיצוב ומקום האחסון רצוי לבחור מספר כוורות תליה בגדלים שונים על הקיר שיצרו עיצוב מיוחד בדרך שילובן ותלייתן על הקיר. אם ברצונכם למקם מערכת עבודה המיועדת לשני משתמשים, ודאו שיש מקום בחדר להעמיד שולחן ברוחב 160 על מנת לאפשר ישיבה נוחה לשניים.
  
שולחן קומפקטי של אליתה ליוינג, צילום: יח"צ 
חלל קטן- שולחן קטן

מתמודדים עם דירה קטנה? הקצבתם שטח לא גדול לפינת העבודה? אל דאגה, גם בחלל קטן תוכלו ליצור את פינת העבודה האידיאלית עבורכם. בחללים קטנים ניתן להסתפק בשולחן עבודה של 100 ס"מ ואף רצוי להוסיף לו שידת מגירות על גלגלים שתוסיף מקום אחסון יעיל ולא תפריע בחלל. בעת השימוש בשולחן היא תוצב מחוץ לשולחן אך בעת סידור החדר ניתן להכניסה תחת השולחן ולחסוך במקום בחדר.
מסדרון כפינת עבודה
גם את המסדרון ניתן להפוך לפינת עבודה יעילה ונוחה. מעצב ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר
כיום כבר אין צורך בשולחנות בכתיבה גדולים ומסורבלים שזכורים לנו מעידן טרום הלפ-טופ, והמידות הסטנדרטיות הקיימות בשוק – 120X60 ס"מ בהחלט יספיקו, מסביר אלי שמעון, מבעלי "א.ש רהיטים", בחירה בשולחן מלבני תאפשר לנצל בחוכמה את שטח החדר ובמיוחד את הפינות, ובו בזמן תיצור אווירה עמוסה פחות ומרווחת יותר.
פינת לימודים לילדים
גם לילדים מגיע. פינת עבודה מעוצבת של א.ש רהיטים. צילום אייל קרן

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...