צר במידה: חדר רחצה צר וארוך עם אופק רחב

גם חדר רחצה צר וארוך יכול להיות מקום שיש בו תחושה של מרחב גדול, כזה שיאפשר לנו ליהנות מרגעי שלווה, התרעננות ופינוק

חדר רחצה (קנבה)

שטחו של חדר רחצה צר וארוך הוא נתון שמחייב את מעצב הפנים למצוא פתרון עיצובי שיסיח את הדעת מהממדיים הצרים של החלל. וזאת במיוחד לאור העובדה שכל חדר רחצה, רחב ומרווח או צר וארוך חייב לכלול כיור, אסלה, מקלחת ו/או אמבטיה ומקומות אחסון. איך אפשר לארגן את כל אלה ועדיין שחדר הרחצה יהיה נעים, פונקציונלי ומפנק. לפניכם כמה רעיונות שתוכלו לאמץ.

דוגמה ראשונה לכך אפשר לראות איך בקצהו המרוחק של החדר הצר והארוך, כל רוחבו של החדר עוצב כמקלחון, על הקיר עוצבה עמדת הכיור עם מקומות אחסון, ברווח בין הכיור למקלחת, בפינה מוסתרת שולבה האסלה. את תחושת המרחב מעניקים לחלל הקטן אריחים לבנים דמויי שיש עם גידים שחורים. הריצוף וחיפוי הקירות שנעשו מאותם אריחים יוצרים את תחושת המרחב המבוקשת והגידים השחורים מתחברים למסגור דלת המקלחון והברזים. נקודת צבע עדינה שמשפיעה על תחושת הרוגע נותן הכיור בגוון תכלת אפרפר.

.

חדר רחצה

חדר רחצה צר וארוך שכולו מרוצף ומחופה באריחים לבנים דמוי שיש

חדר רחצה מחופה שיש
צילום: אבי תקן | עיצוב: רונית תקן

דרמה ניו יורקית

חדר הרחצה הוא חלק בלתי נפרד מכל הבית, וכך גם העיצוב בו. אלא שהיות וחדר הרחצה בדרך כלל סגור אפשר קצת להגזים בעיצובו ולעיתים כשנדרש אף לחרוג במידה מסוימת משפת העיצוב שמורגשת בכל הבית. אחד הפתרונות לעיצוב חדר רחצה צר וארוך הוא להגביר את תחושת הדרמה, ליצור סיפור ובאמצעות אלמנטים עיצוביים וסטייליניג ליצור חוויה שהות נעימה על אף הממדים המוכתבים. דוגמה לכך מהווה חדר רחצה צר וארוך שעוצב בסגנון ניו יורקי. שני קירות שמגיעים עד התקרה השחורה חופו בלבנים לבנות. להדחת האסלה הלבנה עם כיסוי שחור, נבחר מנגנון וינטג'י שמיכל ההדחה תלוי בגובה הקיר. אל מול קיר הלבנים, על הקיר השחור שנראה כממשיך את התקרה כלפי מטה, נתלה פוסטר ענק מעורר חיוך, בהתאמה לאסלה המעוצבת בסגנון מיושן נבחר כיור על רגל ומעליו מראה עגולה. מקומות האחסון גלויים אם זה מדף עשוי ברזל ועץ או הסולם שנשען העל הקיר לתליית מגבות וייבושן.

רוצים לראות את חדרי אמבטיה מעוצבים – לחצו כאן >>

חדר רחצה צר וארוך

חדר רחצה צר וארוך מעוצב בסגנון ניו יורקי

חדר רחצה צר וארוך מעוצב בסגנון ניו יורקי
צילום: אלעד גונן | עיצוב: מרב ברמן

כתוב על הקיר

חדר רחצה היה כל כך צר וארוך שכל הכלים הסניטריים העומדו בשורה אחת, תחילה כיור אחריו האסלה ובסוף המקלחון, אבל כדי להסיח את הדעת כל הקיר מול שורת הכלים הסניטריים, עוצב בתכלת בהיר עליו הדפסים של טיפוגרפיה.

חדר רחצה צר וארוך

קיר תכלת עם הדפסי טיפוגרפיה בחדר רחצה צר וארוך

קיר תכלת עם הדפסי טיפוגרפיה בחדר רחצה צר וארוך
צילום: שי אפשטיין | עיצוב: נרקיס ברזני

כולו ברוחב של אמבטיה קטנה

בחדר הרחצה של הילדים היה ברור שלא ניתן לוותר על אמבטיה. לשם כך נבחרה אמבטיה קטנה מותאמת בממדיה לרוחב החדר. הברזים והמקלחון ששולב בה, הותקנו בצדה הצר של האמבטיה ומחיצת זכוכית מגנה על עמדת הכיור שעוצבה בארון אחסון גדול מוגבה במעט מהרצפה. להשלמת העיצוב, נבחרו אריחי ריצוף מצוירים כשאחד מהגוונים מותאם לגוון הארון..

חדר רחצה

חדר רחצה צר עם אמבטיה

חדר רחצה צר עם אמבטיה
צילום: עודד סמדר | עיצוב: הלל אדריכלות

מיועד לנסיכים ונסיכות

גם חדר רחצה צר וארוך אפשר לעצב בסגנון קלאסי מלכותי. ראשית מחפים את כל הקירות בשיש או באריחים דמויי שיש, הרצפה עושיה פרקט עץ נעים למגע של רגליים יחפות, מראה מלבנית גדולה התלויה מעל ארון המעוצב בגוון אפרפר מגדילה לכאורה את רוחב החדר. על משטח שיש העשוי מחומר הגלם שנבחר לחיפוי הקירות, שני כיורים אובליים. אך מה שנותן את הטון המלכותי, הם הברזים באמבטיה ובכיורים וגופי התאורה התלויים מהתקרה. שבה לצורך  הגברת כמות האור שוקעו גופי תאורה נוספים.

עוד חדרים שמתאימים לנסיך ונסיכה – >>

חדר רחצה

חדר רחצה בסגנון קלאסי

חדר רחצה בסגנון קלאסי
צילום: מאור מויאל | עיצוב: בת אל אוליאל

מודרני וחמים 

המתכונת ברורה. בצד אחד של חדר הרחצה מרוכזים בכלים הסניטריים ומנגד קיר חשוף. כשבחדר הרחצה הזה לטובת יצירת תחושת מרחב יש בו חלון דרכו חודר אור יום ואוויר צח. הקירות, בהתאמה לסגנון העיצוב המודרני, חופו באריחים המדמים מראה של בטון חשוף. לרצפה נבחרו אריחים עם דוגמה קטנה החוזרת על עצמה. תאורה שקועה בתקרה ומראה גדולה משפרים את תחושת המרחב. עיצוב עמדת הכיור הותאמה לכיור שנבחר מראש ויחד נוצר אלמנט עיצובי מעורר עניין.

חדר רחצה

חדר רחצה צר וארוך בסגנון מודרני

חדר רחצה צר וארוך בסגנון מודרני
צילום: עודד סמדר | עיצוב: צביה קזיוף

מה שצבע יכול לעשות 

שני אלמנטים עיצוביים משפיעים על חדר הרחצה הצר והארוך, האחד הריצוף והשני צבע. לריצוף נבחרו אריחים משושים בגוונים שונים של בג' ואפור, הדגש הושם על גודלם, כי ככול שאריחי הריצוף גדולים כך גדלה תחושת המרחב. גדול האריחים נראה גם בחיפוי הקיר לו נבחר גוון של בג' בהיר. את ההצגה הרגועה והשלווה "גונב" ארון עמדת הכיורים, שצבעו הצהוב. ממלא את חדר הרחצה הצר והארוך בשמחה.

חדר רחצה

חדר רחצה עם ארון צהוב

חדר רחצה עם ארון צהוב
צילום: איתן גור | עיצוב: עמית פפו
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...