ציירי לך שפם: עיצוב חדר נוער למתבגר ולמתבגרת -קווים לדמותם

בגיל בו הנערות והנערים מתחילים לחוש בעצמאותם, הם נעשים מודעים לחדרם הפרטי, זה הזמן הנכון לעיצוב מחדש של חדרי נוער למתבגרים ומתבגרות

חדר שינה לנערה
איתי בנית קרן ניב טולדנו

מיטת הנוער נעשתה קטנה, החדר נראה ילדותי, הוא נעשה צפוף ופשוט לא כיף להיות בו. כשהנערות והנערים מתחילים להיות מודעים לחדרם הפרטי, זה הזמן המתאים להתחיל לחשוב על עיצוב מחדש של חדר הנוער למתבגר ולמתבגרת, אלא שהפעם בניגוד לעיצוב חדרם הקודם, שחוב שהם יהיו שתופים מלאים בקבלת ההחלטות. ואם במקרה, הבקשה לעיצוב מחדש של החדר אל באה מצידם, תעודדו אותם לכך, כי סביבה הקרובה ביותר לנער ולנערה יש השפעה גדולה ביצירת קווים לדמותם.

עוד רעינות לעיצוב חדרי נוער – לחצו כאן >>

 

חדר שינה לנער מתבגר

חדר שינה כחול עם מיטה כפולה, ושולחן עבודה

חדר שינה כחול עם מיטה כפולה, ושולחן עבודה
צילום: דרור קלישר | עיצוב: לינוי לנדאו

מוזיקה במקום שעות שינה

בסלון שנועד לאירוח ממוקמת ספה גדולה, בחדר השינה של ההורים המיטה תוספת את רוב שטחו של החדר כי הוא לא נועד לאירוח. בעיצוב חדרי הנוער החיבור בין אירוח לבין שינה מתבקש מאליו. אבל מה עושים אם שטחו של החדר לא מאפשר הפרדה בין אזור האירוח ולאזור השינה ? . אחד מהפתרונות הוא לוותר על מיטה ובמקומה לעצב את החדר עם ספה שנפתחת למיטה איכותית ונוחה. דוגמה לכך מהווה חדרה של נערה שבמשך שעות ארוכות היא מקדישה את זמנה לניגון על פסנתר, כשלעיתים מצטרפים אליה חברים שמנגנים על כלי נגינה אחרים.

חדר נערה מתבגרת

חדר נערה המתבגרת עם פסנתר וספה נפתחת למיטה

חדר נערה המתבגרת עם פסנתר וספה נפתחת למיטה
צילום: אפרת מורד | עיצוב: אפרת מורד

מתבגרים בעליית הגג

כשילד גדל ועיסוקיו התעצמו – לימודים, תחביבים, חברות וחברים, נסיעות לחו"ל ובעיקר סרטים, לא רק שחדרו עוצב מחדש גם מיקומו שונה. הוא הועבר לעליית בגג ושטחו גדל משמעותית. לצד פינת העבודה שמעליה מתנוסס צילום לילה המכיל שלט של ירידה למעבר תת קרקעי, תלוי על הקיר מסך הקנה גדול שמאפשר לו ולחבריו לצפות בסרטים המועדפים עליהם מבלי להפריע ליתר בני הבית.

עליית גג!! לא חייבת להיות רק חדר למתבגר/ת, עוד רעינות לעיצוב עליית גג – לחצו כאן >>

 

 

 

חדר נער מתבגר

חדר נער מתבגר בגוונים אפורים שחורים ולבנים

חדר נער מתבגר בגוונים אפורים שחורים ולבנים
צילום: שי בן אפרים | עיצוב: אביבה סיטון

סוויטת נעורים

בעיצוב חדרה של הנערה המתבגרת ניכרת הפרדה ויזואלית בין שלושת האזורים שמהווים יחד את חדרה. מול המיטה הגדולה רחבה פנויה מפריטים שיוצרת תחושת מרחב גדול.  שטיח אפור ועבה המונח על רצפת הפרקט מסמן את אזור האירוח. לכך, ולפריטה על הגיטרה נועדו שתי הכורסאות הסגולות שצובעות את החדר האפור ולבן בעליזות מעניינת. לפינת העבודה הוקצתה גומחה קצת מרוחקת מסצנת האירוח ומנותקת מסביבת המיטה, פינה שקטה מיועדת לריכוז מרבי.

 

 

 

חדר מתבגרת

חדר נערה מתבגרת מחולק לשלושה אזורים: שינה אירוח עבודה

חדר נערה מתבגרת מחולק לשלושה אזורים: שינה אירוח עבודה
צילום: נדב פקט | עיצוב: עדי עוז

מקום אחסון בג'ונגל

היא רק בת 16 עדיין צעירה מדי לצאת לטרק בג'ונגל, בינתיים היא רק חולמת וכשהיא מקיצה מחלומה, באמצעות הטפט הגדול שנמצא בגב מיטתה מאשר לה שבקרוב יש סיכוי שתגשים את חלומה. מבחינה פרקטית הוצמד לחדרה חדר רחצה קומפקטי ובכדי שהמיטה המרופדת שעוצבה לפי טעמה תמיד תראה מסודרת, תחתית המיטה מתחת למזרן שניתן להרמה תוכנן מקום אחסון למצעים.

 

חדר מתבגרת

חדר מתבגרת עם טפט מעוצב באווירת ג'ונגל

חדר מתבגרת עם טפט מעוצב באווירת ג'ונגל
צילום: דרור ארצי | עיצוב: רוית פרנק

מינימום זה המקסימום בשבילו 

הוא לא צריך הרבה, תנו לו מחבט, כדורים, קסדה לראש וכובע מצחייה. ואם יגיעו חברים לחדרו המאוד אישי, הם יכולים לשבת על המיטה, על הפוף האפור שנמצא ממולה או כמו שהם באמת אוהבים, הם ישבו, השתרעו והתגלגלו על השטיח הרך והנעים.

חדר נער מתבגר

חדר נער בעיצוב מינימלי עם שטיח בדוגמה נורדית

חדר נער בעיצוב מינימלי עם שטיח בדוגמה נורדית
צילום: עוזי פורת | עיצוב: עדי קליין

 נסיכה בעליית הגג

חדרה של בת 18 עוצב בעליית הגג, לפי בחירתה עיצוב החדר מבוסס על הצבע הלבן בשילוב נגיעות של בג' המעניקים לחדר מראה של חדר נסיכות מתבגרת, המקומות הנמוכים בשיפולי הגג נוצלו להצבת המיטה, כשלצידה במקום הגבוה יותר מוקם הכיור בסמוך למקלחון שגם לו נמצא גובה מספיק בחלק הנמוך יותר. עוד בחדר פינת לימודים ועבודה וגולת הכתר של החדר היא היציאה לגג בה עוצבה עבורה פינת ישיבה חיצונית.

חדר מתבגרת בעליית גג

בעליית הגג עוצב חדר שכולו לבן ונראה כסוויטה

בעליית הגג עוצב חדר שכולו לבן ונראה כסוויטה
צילום: איתי בנית | עיצוב: שרה ונירית פרנקל

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...