ALL IN מטבחים | האסתטיקה בעיצוב המטבח

מתכננים מטבח חדש? רגע לפני שאתם נאבדים בין המגוון הרב של החומרים, הצבעים והמוצרים שיש לזירה הזאת להציע, ערכנו עבורכם מדריך לעיצוב מטבחים. כתבה שנייה בסדרה, והפעם: הנראות של המטבח

ידוע לכל שהמטבח הוא לב ליבו של הבית, ואחד החדרים המורכבים ביותר לעיצוב. בסדרת הכתבות הבאה, נעסוק בכל הקשור לעיצוב מטבחים – מהנדסת האנוש והפרקטיקה ועד לאחרון הפרטים העיצוביים. כדי להעניק לכם את מיטב העצות, גם גייסנו לשורותינו את השף המצליח חיים כהן ששמחו לתרום מניסיונם העשיר בתחום.

 

מטבח מעוצב

מטבחי סמל

1
צילום: עודד סמדר | עיצוב: נעה מגנר
מטבח שחור בדירה

תאורה: תומס תאורה

תומס תאורה. צילום שי אפשטיין
צילום: שי אפשטיין

בכתבה הראשונה בסדר דיברנו על פונקציונליות, וכעת נראה כיצד היא משתלבת עם גורם חשוב לא פחות – הנראות של המטבח. לאחר שהבנו את הנדסת האנוש הנדרשת בעיצוב מטבחים, נלמד איך ניתן לשלב בין הפרקטיקה לאסתטיקה.

המטבח – קווים לדמותו

השילוב הראשון והחשוב ביותר קשור במוצרים השונים שהמטבח נדרש להכיל. אם בעבר מוצרי חשמל ויחידות אחסון היו פוגמים במראה המטבח, הרי שהיום, הודות לטכנולוגיה מתקדמת, הם אפילו יכולים לתרום לנראות של חלל זה.

עולם עיצוב המטבחים מציע לנו פתרונות אחסון משוכללים כמו יחידות ניידות, וכן מערכות הרמה המעלות ומורידות ממשטחי העבודה אלמנטים שונים כמו קולט אדים או שקעי חשמל ומאפשרות לשמור על עיצוב נקי. במקביל לטכנולוגיה, אנחנו רואים מגמה של שילוב פרקטיקה עם מראה טבעי. גם במטבחים מתקדמים שמעוצבים בקו מודרני, אנחנו מוצאים שימוש בחומרים טבעיים, ואף שילוב של אדניות עם צמחי תבלין המוסיפות ריח וצבע.

מטבח מיוחד בבית

אביבי מטבחים

המדריך השלם לעיצוב מטבחים
מטבח מרווח בבית מעוצב

שיש פרביטל

המדריך השלם לעיצוב מטבחים | והפעם: חומרי הגלם
מטבח שחור צהוב מעוצב

תאורה שופלייט

המדריך השלם לעיצוב מטבחים

איפה שמים את המטבח

השילוב הבא מתייחס למיקום של המטבח במרחב הביתי. במרבית הבתים, המטבח מחובר לסלון ולפינת האוכל, והדבר משפיע הן על הפרקטיקה והן על האסתטיקה שלו. לרוב, כאשר מדובר בשיפוץ מטבח במסגרת חלל הכולל סלון ופינת אוכל קיימים, עיצוב המטבח ייעשה בהתאמה לקיים.

אם מדובר בבנייה או בעיצוב חדשים, עיצוב המטבח יהיה זה שיתווה את קו העיצוב במרחב כולו. בשני המקרים, תמיד יהיו אלמנטים שיקשרו בין החללים וינהלו ביניהם שיח עיצובי. זה יכול להתבטא בטקסטורות ובגוונים שונים, בסוגי חומרים ובאלמנטים עיצוביים שישדרו שפה אחידה. אחת מהדרכים לקיום דו שיח בין הפונקציות השונות במרחב החברתי באה לידי ביטוי בתאורה. מעבר לתכנון תאורה טכנית ופונקציונלית במטבח, מומלץ ליצור חיבור ויזואלי בין גופי תאורה, כדוגמה יכול לשמש גוף התאורה התלוי מעל האי המתכתב עם גופי התאורה בסלון או בפינת האוכל.

עיצוב מטבח

מטבחי סמל

סמל. עיצוב_סמט_אדריכלים,_צילום_עודד_סמדר
צילום: אלעד גונן | עיצוב: סמט אדריכלים
עיצוב מטבח

תאורה Elita Gallery

המדריך השלם לעיצוב מטבחים

דבר השף חיים כהן

בישול ביתי הוא אחד מהעוגנים של המשפחה. את הטעם והריח של האוכל המשפחתי הילדים לוקחים איתם לכל החיים. מהסיבה הזאת אני מאמין שלא צריך להסתיר את פעולת הבישול, אלא לתכנן את המטבח כך שהבישול יהווה חלק מרכזי מהפעילות בחלל זה.

עזר בהכנת הכתבה: שלומי בר-עוז סמנכ"ל ומעצב ראשי דקל מטבחים

עיצוב מטבח

מטבחי סמל

המדריך השלם לעיצוב מטבחים | והפעם: מכשירי החשמל במטבח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: סיוון יצחקי
מטבח משיש

שיש פרביטל

המדריך השלם לעיצוב מטבחים | והפעם: חומרי הגלם

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

שיש פרביטל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...