מה זה בכלל בוהו שיק? ואיך מכניסים אותו הביתה ב-5 צעדים פשוטים

הבוהו שיק - סגנון פופולארי ומבלבל כאחד, הגיע אלינו מעולם האופנה ומשלב בתוכו ישן עם חדש תוך דגש על אמירה אישית וייחודית של כל אחד ואחת. מבולבלים? הכתבה הבאה תעשה סדר בבוהו בשיק ובבאלאגן

אנשי הבּוֹהֶמַה (מצרפתית: la Bohème) הוא כינוי ליוצרים ואנשי רוח המנהלים אורח חיים החורג מהשגרה, ומאופיין בהיעדר קביעות, נדודים ושינויים תכופים. בעולם האופנה, הסגנון הבוהמייני מתבטא בבגדים שהם שילוב בין וינטאז' לחדשנות יצירתית: שמלות ארוכות ומתנפנפות בסגנון ימי הביניים והאצולה, הדפסים צבעוניים בוהקים, המון רקמות ותחרות בעבודות יד, פרחים, מוטיבים צועניים ואופטימיות שאי אפשר לפספס. תוסיפו לזה גם כובע, נעליים מיוחדות ותכשיטים ותקבלו טיפוס שאי אפשר להגיד עליו שהוא רגיל. כך גם בעיצוב הבית. סגנון הבוהו שיק מתאים למי שיש לו אישיות חזקה ובולטת, ושהוא אינו נצמד לחוקים. אז אם כל מה שאמרנו סיקרן אתכם עד כה, קבלו 5 צעדים פשוטים שיכניסו את הבוהו שיק אליכם הביתה.

צעד 1: אמירה אישית

ראשית, בבואכם לעצב את הבית בסגנון הבוהו שיק, השתחררו ממגבלות. מותר לכם ואף מתבקש שתרשו לעצמכם לעוף עם הדמיון. היו גאים בעצמכם ובמה שאתם אוהבים. גם אם זה לא באופנה ואף אחד לא עשה את זה לפניכם. תחשבו על זה כך: מתישהו, קם אדם, שממש אוהב אננס, והחליט שהוא רוצה חולצה עם הדפס אננס, פסל אננס על השולחן, ופוסטר ענק של אננס בסלון. אתם יודעים לאן זה הגיע. משוגע? בוהמי.

בדים בסגנון בוהו שיק

שפת הים – קולקציית בדי ריפוד בעיצוב המעצבת ואמנית הטקסטיל תמר ברניצקי. צילום: רועי מזרחי


צעד 2: צבעוניות ואופטימיות נצחית

תנו לעצמכם דרור גם עם הצבעים וההדפסים. על הקירות, בוילונות, במצעים ובפריטי הטקסטיל. כמה שיותר צבעוני – יותר שמח. מומלץ לבחור בהדפסים מקוריים שעושים לכם טוב על הלב, והם יכולים להיות כל דבר שתבחרו: צורות גיאומטריות, פרחים, פירות, בעלי חיים וכל דבר העולה על רוחכם הכה מיוחדת. רוצים ללכת עד הסוף? הוסיפו לזה גם צמחיה מרובה וירוקה, וכמובן פרחים צבעוניים.

טקסטיל פרחוני
צבעוניות שמחה בדירה ירושלמית. עיצוב: רותם סילדר ומירב צ'ירניחובסקי STUDIOLAGOM. צילום: עינת אביגיל אסף

טקסטיל לסלוןקולקציית ריהוט והום סטיילינג חדשה לחורף 2017-2018 ברשת IDdesign צילום: שירן כרמל


צעד 3: שילוב בין ישן לחדש

אספו פריטים שאהובים עליכם במיוחד, או כאלה שמניחים עליכם השראה. אלה יכולים להיות רהיטים ישנים שחודשו, כריות מבית סבתא ופריטי נוי שהולכים איתכם שנים רבות, שיוסבו לפריטי דקורציה או אפילו לכלי אחסון לעציצים וכדומה. אלה יכולים להיות גם פריטים חדשים ומודרניים, העיקר שיש בהם אמירה עיצובית שגם היא קרובה לליבכם.

פינת ישיבה אקלקטיתפינת ישיבה אקלקטית. ביתילי. צילום: ליאור טייטלר

שטיח ארוג בעבודת יד,שטיח ארוג בעבודת יד, להשיג בפנטהאוז בייסיק. החל מ 650 ש"ח. צילום: רונלדו


צעד 4: מוטיבים אתניים

המוטיב האתני הוא חשוב וגם הוא בא לידי ביטוי בסגנון הבוהו שיק, בדרך כלל בצורת שטיחים העשויים בעבודת יד עם דוגמאות מגוונות, אך לא רק. כלי בית בסגנון העדה הקרובה לליבכם, נותנים המון אופי לעיצוב הכולל של החדר, כמו למשל מגשי נירוסטה מרוקאיים או כלי מטבח מהונגריה. בפריטי הטקסטיל השימוש ברקמות, תחרות ופריטים סרוגים הוא נפוץ ואהוב, משום שהם נותנים תזכורת לכך שעם נפש אומן, יצירתיות ושתי ידיים, אפשר להפליג רחוק וליצור דברים נפלאים.

שטיח אותנטי
שטיח אותנטי ב-One Bedroom שוק הפשפשים יפו. צילום: רוני טישלר רוזן

חדר רחצה כפרי
חדר אמבטיה בבית כפרי בפרדס חנה. עיצוב וצילום: האדריכלית והאמנית הרב תחומית ז'ואל בהר


צעד 5: בידול וייחודיות

נויה כרמל היא בעלת החנות וינטג׳ רהיטים גבעת ברנר, מעצבת פנים שהקימה קבוצה בפייסבוק בשם המועדון האקלקטי בוהו שיק לעיצוב, המונה נכון להיום קרוב ל-5000 חברים. "כל אדם הוא יצור חד פעמי" היא אומרת "עם טעם, הרגלים, סגנון חיים ומעגלי אנשים שסובבים אותו. לא ייתכן שכל הבתים יראו אותו הדבר כאילו הם לקוחים מדף פרסום של רשת רהיטים גדולה. הפרט צריך וטוב שיבוא לידי ביטוי. כשאדם ניכנס לביתו חשוב שירגיש במקום האינטימי שלו. התכנון והעיצוב יכולים להשרות עליו מנוחה והתחדשות לפעילות מחוץ לבית. זה המקום היחיד בו הוא יכול לשלוט על הסביבה. עיצוב סביבת המגורים כל כך חשוב לכל הרבדים, המשפחתיים, החברתיים והזוגיים, לכן לדעתי אין מקום לעיצוב חוזר שטאנצי וטרנדי."

מטבח כפרימטבחים בסגנון כפרי של מטבחי דקל. צילום: ניר עצמון

בוהו553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש דברים שהם בוהושיק ויש כיעורשיק

בוהו בעברית זה ריק או שומם

בודק...